Saab 900i 16v -89 (rullande projekt + ljudbygge) [UPDATE 17/8 Intresse verktyg? ]

Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
18 maj 2009 · 218 Inlägg

Driverking skrev:
hoppas du får den fixad och lika fin som innan smile

Hoppas jag med! smile

kolla gärna in min Projekttråd
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
18 maj 2009 · 218 Inlägg

Var på en verkstad idag och gjorde en kostnadskalkyl, och det bådar inte gott. Han skulle ha runt 27k! för att fixa det... sad  Det kommer ju knappast FB att gå med påhmm

Ska in till en annan verkstad imorgon och kolla med dom.

kolla gärna in min Projekttråd
Driverking
18 maj 2009 · 849 Inlägg

Jesprut skrev:
Var på en verkstad idag och gjorde en kostnadskalkyl, och det bådar inte gott. Han skulle ha runt 27k! för att fixa det... sad  Det kommer ju knappast FB att gå med påhmm

Ska in till en annan verkstad imorgon och kolla med dom.

ajdå =/
Hoppas det löser sig !!

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
18 maj 2009 · 218 Inlägg

Driverking skrev:

Jesprut skrev:
Var på en verkstad idag och gjorde en kostnadskalkyl, och det bådar inte gott. Han skulle ha runt 27k! för att fixa det... sad  Det kommer ju knappast FB att gå med påhmm

Ska in till en annan verkstad imorgon och kolla med dom.

ajdå =/
Hoppas det löser sig !!

Ingen rolig nyhet hmm hoppas på att det blir bättre nyheter på den andra stället, knappast troligt men man kan ju hoppas...

kolla gärna in min Projekttråd
Funkiee Saab älskare!
18 maj 2009 · 4 597 Inlägg

fyfan sad va gör du med henne om FB inte projsar skadan?? sad

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
18 maj 2009 · 3 404 Inlägg

Jesprut skrev:
Var på en verkstad idag och gjorde en kostnadskalkyl, och det bådar inte gott. Han skulle ha runt 27k! för att fixa det... sad  Det kommer ju knappast FB att gå med påhmm

Ska in till en annan verkstad imorgon och kolla med dom.

Vafan är det du säger?! Det kan ju OMÖJLIGT va ditt bolag som ska pröjjsa utan skitbilen som körde in i dig, för jag antar att det var hon/han som gjorde fel?

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
18 maj 2009 · 218 Inlägg

Funkiee skrev:
fyfan sad va gör du med henne om FB inte projsar skadan?? sad

Jag behåller henne och försöker få så mycket pengar som möjligt smile

og900turbo skrev:
stå emot FB ifall dem vill lösa in den eller så ska du ha mkt för den ! inte kul när det blir så där , hoppas det löser sej för dej ! Mvh!

Lösas in ska jag göra allt jag kan för att den inte ska göras, antingen lagar dom det eller så ska ja ha pengar så får jag göra det själv smile

TenZer skrev:
Vafan är det du säger?! Det kan ju OMÖJLIGT va ditt bolag som ska pröjjsa utan skitbilen som körde in i dig, för jag antar att det var hon/han som gjorde fel?

Nej nej, som jag skrev på andra sidan så fick jag ett brev förra veckan ifrån motpartens FB där det stod att deras försäkringstagare är vållande och att jag har rätt till ersättning.

kolla gärna in min Projekttråd
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
18 maj 2009 · 3 404 Inlägg

Jesprut skrev:

Funkiee skrev:
fyfan sad va gör du med henne om FB inte projsar skadan?? sad

Jag behåller henne och försöker få så mycket pengar som möjligt smile

og900turbo skrev:
stå emot FB ifall dem vill lösa in den eller så ska du ha mkt för den ! inte kul när det blir så där , hoppas det löser sej för dej ! Mvh!

Lösas in ska jag göra allt jag kan för att den inte ska göras, antingen lagar dom det eller så ska ja ha pengar så får jag göra det själv smile

TenZer skrev:
Vafan är det du säger?! Det kan ju OMÖJLIGT va ditt bolag som ska pröjjsa utan skitbilen som körde in i dig, för jag antar att det var hon/han som gjorde fel?

Nej nej, som jag skrev på andra sidan så fick jag ett brev förra veckan ifrån motpartens FB där det stod att deras försäkringstagare är vållande och att jag har rätt till ersättning.

Ja och eftersom det är så så borde dom väll pynta va det nu än må kosta? Det är ju inga fantasisummor vi snackar om... En femma om det är ens egna bolag men eftersom du inte gjort något fel så ska dom för satan pynta, ord och inga visor fram med stålarna helt enkelt.

Blir så trött ibland

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
18 maj 2009 · 3 404 Inlägg

og900turbo skrev:
27 tusen är ju rätt mkt för en så gammal bil tyvärr ! men tycker oxå  dem borde betala ut ändå ! Mvh!

Nu snackar vi inte sönderrostad nissan micra, vi talar om en SAAB 900 AERO. Det är en klassiker, ett entusiastfordon, en del av den Svenska bilparken som bör bevaras och vårdas ömt!

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
18 maj 2009 · 3 404 Inlägg

og900turbo skrev:

TenZer skrev:

og900turbo skrev:
27 tusen är ju rätt mkt för en så gammal bil tyvärr ! men tycker oxå  dem borde betala ut ändå ! Mvh!

Nu snackar vi inte sönderrostad nissan micra, vi talar om en SAAB 900 AERO. Det är en klassiker, ett entusiastfordon, en del av den Svenska bilparken som bör bevaras och vårdas ömt!

förklara det för nissarna på försäkringsbolagen , den skiter i vilken bil det är dem går efter lister , vissa kanske kan ta lite hänsyn men inte måna som gör det , o med tanke på vad dem bilarna kostar i dagsläget är det rätt mkt pengar . självklart hoppas jag att det löser sej skulle va synd o tvingas skrota en så fin bil ! Mvh!

Om den går till skroten så får du gärna lägga ut namn och adress på försäkringsnissen som beslutade det så kommer jag på besök... Det gäller bara att inte ge sig och poängtera värdet på bilen

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
19 maj 2009 · 218 Inlägg

Det är precis og900turbo säger, dom tycker inte att det är värt att laga en bil när det kostar mer än vad de tycker att den är värd. Tyvärr. Och dom går efter olika listor när dom bedömer värdet på den hmm

kolla gärna in min Projekttråd
Ivarsson_740turbo Racer
20 maj 2009 · 119 Inlägg

läste tråden nu! riktigt grymt bygge. synd det där med aeron. sad lycka till med allt. big_smile

Volvo v70N (2000)
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
20 maj 2009 · 218 Inlägg

Ivarsson_740turbo skrev:
läste tråden nu! riktigt grymt bygge. synd det där med aeron. sad lycka till med allt. big_smile

Tackar smile kul att du gillar det smile

kolla gärna in min Projekttråd
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
20 maj 2009 · 218 Inlägg

Har haft en liten sak som jag ska göra i skolan och idag hade vi lite maskintid smile

Den som har skruvat något og900 kan nog lista ut vad detta är och varför jag har gjort det wink

Men för er andra så är det till för att lossa på muttrarna som håller fast spakstället, och tackvare sin lite udda form så går det inte med en vanlig hylsa tongue

Och jag blev ganska nöjd med resultatet smile
Det är bara en sak jag behöver hjälp med för att vet om den är färdig eller inte, och det är om bulten/skruven sticker upp något ifrån muttern och isf hur mycket så jag kan borra ett hål smile

Bilder säger ju mer än tusen ord wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87963/662885_f4132m.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87963/662887_f67que.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87963/662888_9e45ti.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87963/662890_702ixf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87963/662891_b7176n.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87963/662893_5ih6zn.jpg

kolla gärna in min Projekttråd
HPaddict DailyFresh Drifter
20 maj 2009 · 2 466 Inlägg

blev ruskigt bra de där wink

bra jobbat smile

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker
Toyota Corolla KE70 Wagon "Low n Really Slow" (1981)
Mercedes CLK "3.6L AMG" (2003)
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
21 maj 2009 · 218 Inlägg

HPaddict skrev:
blev ruskigt bra de där wink

bra jobbat smile

mvh stångberg

Jodå, det duger iaf.


og900turbo skrev:
vart mkt fint , hört nå mer från fb än ? Mvh!

Tackar... farsan ringde i onsdags men han hade gått hem för dagen och nu är det helgdagar och klämdagar och grejjer så han ska ringa på måndag.

kolla gärna in min Projekttråd
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
26 maj 2009 · 218 Inlägg

Nu är allt snart klart med FB mer info kanske kommer imorgon.

kolla gärna in min Projekttråd
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
27 maj 2009 · 218 Inlägg

Sådär nu är allt klart med FB och jag kommer behålla bilen och får 18k i handen att laga den själv för.

Och när det nu är klart med det så är det slut med aeron i denna tråden och kommer nu bara vara om den andra bilen. när det väl händer något wink

Har kanske lite saker på G som jag hoppas på att kunna göra klart i skolan innan jag tar studenten smile

kolla gärna in min Projekttråd
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
27 maj 2009 · 3 404 Inlägg

Gött, skönt att höra att det löser sig!

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
28 maj 2009 · 218 Inlägg

TenZer skrev:
Gött, skönt att höra att det löser sig!

Japp, riktigt gött... nu är det bara att göra iordning den igen wink

kolla gärna in min Projekttråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang