Hejsan! Jo undrar lite om en Ford Sierra runt 92 årsm Sedanarn!
vad fasiken drar dom 2.0l Doch moröttorna? ^^ har tänkt köpa en sådan o ha som pendlar/busbil.
är där nått speciellt man ska titta efter förutom rost? Nått känt barndoms fel eller nåed? Börjar få funderingar liasom o sätta in civicen i garaget o leka lite.
MEN man har tyvärr 6.5mil Enkel resa till jobbet o vill ha en rolig bakhjulsdriven soppa snål (Vid lyn körning) Så föll faktiskt tankarna på en Sierra. Eller där finns något annat billigt man kan ha? (Ja jag vet liiiiiiite OT)
Jag kommer fortsätta fråga då jag har en massa frågor på lager men kan inte komma på förtillfället.
MvH TooS
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Köpte min sierra för ca 3veckor sedan är redigt nöjd hittade en billig för 5lök som funkar skitbra. Vet inte riktigt vad min drar men en frisk ska väl dra runt 0,8-0,9 blandad skulle jag kunna tro Går att leka med bara att spana in min sida . Känns som den tål rätt mkt med jag våldat rätt friskt med min massa clutch kick och drifting Kan nog vara redigt sköjj i vinter.
doch motorn är bensin snål ha den i scorpan och ligger man lungt och kör dricker den 0,75 landsväg då (; billigt för en sådan stor bil men ändå hyffsat pigg piggare i sierran efter som den väger mindre och en trevlig motor för övrigt.
Köpte min sierra för ca 3veckor sedan är redigt nöjd hittade en billig för 5lök som funkar skitbra. Vet inte riktigt vad min drar men en frisk ska väl dra runt 0,8-0,9 blandad skulle jag kunna tro Går att leka med bara att spana in min sida . Känns som den tål rätt mkt med jag våldat rätt friskt med min massa clutch kick och drifting Kan nog vara redigt sköjj i vinter.
Det e en sånn som du har som jag vill ha hade en 88 8 ventilare som inte gick roligt överhuvudtaget Men polaren sa att jag skulle ta o prova en sånn sierra rätt sugen faktistk ^^
en barn sjukdom på alla sierra med doch motor är att dom har problem med förhöga avgasvärden detta är pga att topparna spricker kolla sierra annonser ska du c att många är besiktade med dåliga avgasvärden jag har haft 5st å d e inte lätt att hitta en fräsch begagnad topp å nytt vågar ja inte ens kolla va d kostar!
annars är d inget större fel förutom att tankarna kan rosta hål i å läcka när man tankar mer än halv tank
finns det inget sätt o kanske fixa en sprucken topp? typ sparka på den eller nåed? Gaffa tejp?
doch motorn är bensin snål ha den i scorpan och ligger man lungt och kör dricker den 0,75 landsväg då (; billigt för en sådan stor bil men ändå hyffsat pigg piggare i sierran efter som den väger mindre och en trevlig motor för övrigt.
Det låter ju faktiskt inte så illa. Vad tar man som lugn körning? 120 på motorvägen? det e rätt lynt
Kolla framför allt om toppen är ok, de har en benägenhet att gå i packningen med kokning som följd. Som ofta resulterat i spruckna toppar. Jag har råkat ut för en sprucken topp, den va sprucken mellan ventilerna så de va bara att byta skiten.
Så kolla om de drar vatten och om de är fuktiga runt packningen. Annars så är de rost som vanligt, främst i trösklarna. Även vibrationer i framvagnen är vanligt, löses oftast med nya bromsskivor. Kostar 200kr styck på biltema.
Dohc-motorn drar ganska lite, jag låg runt litern men då svinade jag typ jämt
sierra dohc är en helt klart mysig bil, som går bra med tanke på sin lilla effekt på 120hk, drar många motorstarkare bilar!, sen går dom faktiskt rätt så billigt också sen är det just detta med toppen på dom, men jag själv har alldrig haft några bekymmer med toppen på nån av mina ford dohc:ar som jag haft sen att sierra är så snygga, det är ford och dom är bakhjulsdrivna är väll det bästa? hehe
sen kan jag tillägga att ganska vanliga fel på sierrorna är dåliga bussningar i framvagnen samt dåliga bromsskivor fram då dessa brukar kunna bli chev/vinda ganska lätt på sierrorna
Senast redigerat av _Glenne_ (17 juni 2008)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
ja vad kan man tolka som lung körning nja 120km elle 110km sen acca man ju inte som fan me utan lungna varav mennar jag då sen som glenne sa me bussingar i framvangen är kännsliga även på scorpion finns förstärkta att köpa till dom typ samma bil fast i större format och annan inredning
sen är det inte allt för ovanligt med rost i bakvagns infästningen heller, och det är absolut inge kul att laga så man får släppa ner bakvagnen och ha sig, och det tråkiga är att detta är väldigt svårt att se så vida man inte hissar upp bilen.. hade detta fel på min gammla 2,9a, jobbigt att laga och det tog sin tid, sen har jag även detta fel på en utav reservdels sierrorna men där spelar det ju ingen roll
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Har ägt en sierra. Sierra är en snål, trevlig bil. Bra kvalitet för att vara Ford men den hade kunnat varit bättre, en Sierra som är välvårdat och inte misshandlad är dock ett ganska tryggt köp. Kolla om den tar mycket olja, det gör oftast gamla Fordar. Tänk på att det är småsvårt att få tag i vissa delar bl a på Ford. Till Sierran fanns vissa vanliga delar inte att köpa men hos Volvo som jag har nu har de allt i stort sätt.
Tänk på att det är småsvårt att få tag i vissa delar bl a på Ford. Till Sierran fanns vissa vanliga delar inte att köpa men hos Volvo som jag har nu har de allt i stort sätt.
då måste det varit jävligt länge sen... kan säga att jag hade haft både ford och volvo och tycker tammefasen att det är lättare att få tag i delar till en sierra både nytt och beg motför till volvo ... ska jag vara ärlig så tycker jag att volvo och ford är i princip samma sak när det gäller hur lättskruvad dom är och hur lätt det är att få tag på delar
Tänk på att det är småsvårt att få tag i vissa delar bl a på Ford. Till Sierran fanns vissa vanliga delar inte att köpa men hos Volvo som jag har nu har de allt i stort sätt.
då måste det varit jävligt länge sen... kan säga att jag hade haft både ford och volvo och tycker tammefasen att det är lättare att få tag i delar till en sierra både nytt och beg motför till volvo ... ska jag vara ärlig så tycker jag att volvo och ford är i princip samma sak när det gäller hur lättskruvad dom är och hur lätt det är att få tag på delar
kan vara för att folk skrotar mer sierran glenne och att dom pajjas så mkt så dom måste göra mkt reservdelar haha
Zombies, coming soon to a city near you! www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet