3045
Sök

Är Nissan 200sx s13 90a ett bra köp?

Japan Quality
41 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Hallao!

Funderar på att köpa en nissan 200sx s13...Undrar bara om de är ett bra köp eller får man ligga å meeka mer än man kör me den?

har hört att dom kan gå sönder rätt lätt orginal

Några tips på saker som man ska titta på xtra noga vid köp?

MVH Tobbe

Rörpulare
1 453 Inlägg
30 juni 2008
sök finns hur många trådar om dessa bialr som helst! annars 200sx.nu

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 237 Inlägg
1 juli 2008
köpte själv nyligen en helt orörd 90:a, kom från Tyskland.. hade stått där en tid. Har inte hittils haft något annat problem än att något rör till kylarvätskan hade brustit så den läckte samt att hastighetsmätaren är sönder. Förövrigt en toppenbil smile

Japan Quality
41 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Tackar å bugar för ett riktigt svar:)

Fler som vill svara?

MVH Tobbe

1 741 Inlägg
1 juli 2008
Om det är ett bra köp beror väl helt på hur väl skött den är och prislappen?
Men det är ju helt klart en rolig bil att köra. inte alls så mycket mekande om man kör med hjärnan...
Skulle den köras som en vanlig bil skulle dom ju garanterat hålla bättre åxå. tongue (men vem vill köra en rolig bil långsamt och försiktigt?)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

7 Inlägg
1 juli 2008
det enda jag känner till om nissan 200sx är att dom har känsliga vevlager, iaf om man börjar trimma å grejja smile

"att köra med kondom är som att äta kolan med papper på"

1 741 Inlägg
1 juli 2008
Volvo244Turbo skrev:
det enda jag känner till om nissan 200sx är att dom har känsliga vevlager, iaf om man börjar trimma å grejja smile

Ähh.. jäkla påhitt... det är att man kör med dålig olja eller gasar för länge så oljan överhettas.
Om man ska trimma eller köra hårt med vilken bil som helst så är ju alltid en oljekylare högt på listan!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 juli 2008
problemet med ca18det motorn är att den har en liten oljevolym samt kass kylning, med en oljekyl får man upp volymen några deciliter samt får möjlighet att kyla oljan, då håller motorerna...

men börjar man gasa och inte vet konditionen på motorn så kan ju allt gå sönder oavsett bil och motor....

1 703 Inlägg
1 juli 2008
Rost på bagagelucka, trösklar, skärmar samt balkar
På en 90a bör du (om det inte redan gjorts) byta oljetrycksröret till turbon då det är feltillverkat
Dåliga subframebussningar, ger glappande och klonkande bakvagn
Slitna vevlager, förebyggs mha ett oljekyl
Sliten lamell, om bilen körs med högre effekt än orginal kommer din orginalkoppling börja slira

Det är det jag kommer på på rak arm. S13 är en trevlig bil, men det finns alltid plats för förbättringar smile

76 Inlägg
1 juli 2008
skaru trimma ngt så är du nästan tvungen att byta till en större soppapump

Japan Quality
41 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Okok...om jag har fattat att rätt så e Nissan 200sx s13 en bra bil men tackvare att de e en bil som SKA lekas me..så kommer de bli dyrt:P

Den jag har provat å tittat på va fin åå gick jävligt bra inget unk me motorn va jag tyckte:P....den har gått 12000mil svensk såld å de e isatt en Ic...å lite sänkt..inget annat....de ända va att de fanns rost (inte mycket) på trösklarna å att de klongade i bakdämparna..Allt annat värkade ok.

Åå killen vill ha 45000 T för den Bra pris?:S....Jag tycker dock att de värkar lite dyrt

2 117 Inlägg
1 juli 2008
Noxknight skrev:
Hallao!

Funderar på att köpa en nissan 200sx s13...Undrar bara om de är ett bra köp

MVH Tobbe

Ja, det är ett bra köp.

terazzi
1 juli 2008
JA det är ett bra köp big_smile köp en Oljekylare med bara wink

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg