Hej alla. Som topic lyder så går jag i köp tankar av en såkallad Subaru impreza GT -00.
Jag har hittat en möjlig vinnare men innan jag går vidare så känns det som att jag måste undersöka saken lite närmare och vad är då bättre än ett bilforum där alla älskar bilar och motorer?
Här är då infon som jag fick av både annonsen samt ägaren. Har inte åkt och tittat på den men ska göra det imorrn 3/07 -08
Full servicebok
-HKS downpipe
-HKS dumpventil
-Blitz nurspec avgassystem 3" till 4" japsdämp i slutet.
-Racekat från Feritta
-Kolfiber Vinge och scoop (orginal delar
medföljer)
-Simota kolfiber luftbox och insugsrör
-Mappad av JRM
-Apexi turbotimer
-GReddy laddtrycksstyrning
-Ny Exedy koppling steg 1 (ej sinter)
-Nya DBA Bromsskivor och carbotech belägg
runtom
-Carguard 950s larm
-Pioneer Mp3 cd
-Klarglas blinkers fram
-Vita sido blinkers
-Tonade rutor
-17" Alu fälgar med Toyo r888
-16" Orignal alu fälgar med
vinterdäck
Bilen registrerades 1999, vart uttagen 2000.
Mappad hos JRM. Ett knapp tryck och du har ca 280 HK.
När jag pratade i telefon så fick jag mer information angående bilen.
-kantstötta fälgar (i min tanke så är detta en småsak som inte har större betydelse om hur motorn samt bilens skick är i men, kan ju ha fel.)
-Bromsok höger fram måste bytas (då jag inte har sett bilen än vet man ju inte varför den måste bytas eller dylikt.)
-Kommer inte gå igenom besikningen pga för höga värden samt för högt ljud. (det var ungefär här jag började reagera då man inte direkt vet VAD som gör att de blir konstiga värden. Jovisst det kan lika gärna vara racekaten från feritta som gör att det blir olika värden men det vet man ju inte helt säkert då han har trimmat den. Frågade om han hade orginal katten kvar men det hade han tyvärr inte. Ljudet kan man ju få ner rätt enkelt med hjälp av stålull eller dylikt men, förlorar man inte effekt eller dylikt då?
Jag vore jätte tacksam för alla möjliga svar och vad ni tycker om själva trimmningen och dylikt. Jag har letat efter bil nu i flera månader och alltid älskat subaru sen jag var liten knodd och alltid velat ha en. Åkt runt i en Suzuki baleno nu i över 2 år och börjar helt enkelt tröttna rätt rejält och vill ha en bil som man har lust att lägga ner pengar på. Men iaf tillbaka till saken! vad tror ni om den här bilen? är det nåt små fel som är enkelt att fixa eller är det bara plocka isär bilen i smådelar etc. Har inte tummen mitt i handen så att meka är inga större problem. Tackar i förhand för all möjlig hjälp ni kan ge!
P.S Ber redan nu om ursäkt om jag hamnade i fel forum/kategori eller dylikt men är inte direkt hajj på det här med datorer(stavfel och omvända meningar bjuder jag på). D.S
Mvh Tommie
Jag har hittat en möjlig vinnare men innan jag går vidare så känns det som att jag måste undersöka saken lite närmare och vad är då bättre än ett bilforum där alla älskar bilar och motorer?
Här är då infon som jag fick av både annonsen samt ägaren. Har inte åkt och tittat på den men ska göra det imorrn 3/07 -08
Full servicebok
-HKS downpipe
-HKS dumpventil
-Blitz nurspec avgassystem 3" till 4" japsdämp i slutet.
-Racekat från Feritta
-Kolfiber Vinge och scoop (orginal delar
medföljer)
-Simota kolfiber luftbox och insugsrör
-Mappad av JRM
-Apexi turbotimer
-GReddy laddtrycksstyrning
-Ny Exedy koppling steg 1 (ej sinter)
-Nya DBA Bromsskivor och carbotech belägg
runtom
-Carguard 950s larm
-Pioneer Mp3 cd
-Klarglas blinkers fram
-Vita sido blinkers
-Tonade rutor
-17" Alu fälgar med Toyo r888
-16" Orignal alu fälgar med
vinterdäck
Bilen registrerades 1999, vart uttagen 2000.
Mappad hos JRM. Ett knapp tryck och du har ca 280 HK.
När jag pratade i telefon så fick jag mer information angående bilen.
-kantstötta fälgar (i min tanke så är detta en småsak som inte har större betydelse om hur motorn samt bilens skick är i men, kan ju ha fel.)
-Bromsok höger fram måste bytas (då jag inte har sett bilen än vet man ju inte varför den måste bytas eller dylikt.)
-Kommer inte gå igenom besikningen pga för höga värden samt för högt ljud. (det var ungefär här jag började reagera då man inte direkt vet VAD som gör att de blir konstiga värden. Jovisst det kan lika gärna vara racekaten från feritta som gör att det blir olika värden men det vet man ju inte helt säkert då han har trimmat den. Frågade om han hade orginal katten kvar men det hade han tyvärr inte. Ljudet kan man ju få ner rätt enkelt med hjälp av stålull eller dylikt men, förlorar man inte effekt eller dylikt då?
Jag vore jätte tacksam för alla möjliga svar och vad ni tycker om själva trimmningen och dylikt. Jag har letat efter bil nu i flera månader och alltid älskat subaru sen jag var liten knodd och alltid velat ha en. Åkt runt i en Suzuki baleno nu i över 2 år och börjar helt enkelt tröttna rätt rejält och vill ha en bil som man har lust att lägga ner pengar på. Men iaf tillbaka till saken! vad tror ni om den här bilen? är det nåt små fel som är enkelt att fixa eller är det bara plocka isär bilen i smådelar etc. Har inte tummen mitt i handen så att meka är inga större problem. Tackar i förhand för all möjlig hjälp ni kan ge!
P.S Ber redan nu om ursäkt om jag hamnade i fel forum/kategori eller dylikt men är inte direkt hajj på det här med datorer(stavfel och omvända meningar bjuder jag på). D.S
Mvh Tommie
En gång Evo alltid Evo...
0
0
0
0