Madland och hans Vette

- Såld -
  • 0 Följare
  • 17 308 Visningar
  • Projektet avslutat 4 maj 2016
Darkzide
13 maj 2009 · 17 Inlägg

Fan blev ju ett fint resultat när vi väl va klara big_smile riktigt nöjd över bygget första gången jag plastade en låda ju big_smile

BMW 328 (2000)
Volvo 740 (1989)
csfoto_se Rälspilot
26 maj 2009 · 391 Inlägg

xkurdi skrev:
Hehe härligt att du uppdaterar wink Din corvette e så j'drans snygg, jag vill ha mera bilder smile
Hoppas du har tid att uppdatera

Nu har jag tid att uppdatera, och det finns ju lite grand att visa iallafall... Men, nu står Vetten på verkstad. Kommer inte hem på en månad heller... sad

Volvo S60 "Polestar" (2015)
Masterworks
26 maj 2009 ·

Madland skrev:

xkurdi skrev:
Hehe härligt att du uppdaterar wink Din corvette e så j'drans snygg, jag vill ha mera bilder smile
Hoppas du har tid att uppdatera

Nu har jag tid att uppdatera, och det finns ju lite grand att visa iallafall... Men, nu står Vetten på verkstad. Kommer inte hem på en månad heller... sad

Vet hur det känns! Hoppas det inte blir allt för dyrt iallafall!

csfoto_se Rälspilot
26 maj 2009 · 391 Inlägg

Masterworks skrev:

Madland skrev:

xkurdi skrev:
Hehe härligt att du uppdaterar wink Din corvette e så j'drans snygg, jag vill ha mera bilder smile
Hoppas du har tid att uppdatera

Nu har jag tid att uppdatera, och det finns ju lite grand att visa iallafall... Men, nu står Vetten på verkstad. Kommer inte hem på en månad heller... sad

Vet hur det känns! Hoppas det inte blir allt för dyrt iallafall!

Mm, det hoppas jag med. hmm

Volvo S60 "Polestar" (2015)
csfoto_se Rälspilot
28 maj 2009 · 391 Inlägg

Men risk för att stämplas som en dålig uppdaterare får jag ta mig i kragen och skriva några rader.

Vetten är ju som bekant på verkstad och inte fan lär det bli billigt heller. Nåja, fördelen är ju att felet blir åtgärdat och att man slipper fundera på vad man ska göra med alla sina pengar... tongue

[Bloggen]

Nåja, med tristessen växandes inom mig har jag valt att damma av ett par gamla klipp från förra året. Jag får helt enkelt bjuda på dem tills jag har något bättre att komma med.

Klicka på bilderna för att komma till respektive klipp:


L7:an jobbar
[video]http://www.garaget.org/video/xllmn70pdcp0[/video]


Ljudet i kupén
[video]http://www.garaget.org/video/2m5znhj4liw0[/video]

Senast redigerat av Madland (30 maj 2009)

Volvo S60 "Polestar" (2015)
csfoto_se Rälspilot
4 oktober 2009 · 391 Inlägg

Angående verkstadsbesöket. Det var kopplingen som var trött. Den byttes ut och bilen mår nu bättre än någonsin. Det har blivit ny olja, nytt filter och nya bromsskivor runtom i sommar också. Bilen är med andra ord i toppskick.

---

Projektet tycks stanna upp något. Bilen är såsom jag vill ha den - även om en kompressor inte skulle göra ont... Men sanningen är den att jag idag satte ut Vetten på annons. Om jag får ett bud nu som intresserar mig säljer jag den, annars gör jag mig nog av med den i vår. sad

Senast redigerat av Madland (4 oktober 2009)

Volvo S60 "Polestar" (2015)
csfoto_se Rälspilot
31 januari 2010 · 391 Inlägg

Bilen inte såld. Jag fick några bud på den men inget som jag verkligen fastnade för, även om ett par faktiskt var intressanta - om så för en stund. Jag har varmkört bilen några gånger nu i vinter och jag har blivit nyförälskad i den. Jag måste säga att nu längtar jag efter våren mer än någonsin.

Man kanske skulle ta och skruva loss inredningen och pilla lite med den nu när minusgraderna ändå låser fast mitt bilintresse i garaget? Borde rota fram USB-kontakten så jag kan plugga in min iPhone och/eller iPod Touch men så som jag minns det va det lite småfippligt att få in hela kabelhärvan bakom stereon sedan...

Bör också ordna med en seriösare knapp för strobbarna framtill. Lösningen just nu funkar men är inte särskilt snygg.

Here we go...!

Volvo S60 "Polestar" (2015)
csfoto_se Rälspilot
15 maj 2010 · 391 Inlägg

Oj, så usel jag är på att uppdatera här. Hur som helst har det väl inte hänt så himlans mycket. Det har varit en del andra saker som tagit upp min tid. Jag hann ju vara arbetslös några månader i massvarslandenas tid men nu är jag i Hallsberg och pluggar till lokförare. Det verkar gå bra iallafall.

Hur som helst, från årsskiftet blev det ju inte längre nödvändigt att ha ett skattemärke på registeringsskylten och slapp som man är tog jag bort mitt idag. smile

Det visade sig att skylten var lite skadad där märkena suttit och därtill är det en gigantiskt bred skylt med EU-markering. Jag beställde en ny. Man kan ju genom Transportstyrelsen bara beställa den typ av skylt bilen är registrerad på och eftersom jag har en liten skylt i fram beställde jag helt sonika en "extra" framskylt. wink

Råkade av en slump hitta några trevliga etiketter i storleken "skattemärke" och beställde några olika. Jag får se om jag faktiskt sätter på ett klistermärke eller inte - det hänger mycket på kvalitén men en ny liten skylt är det i alla fall på väg. Det är detaljerna som gör det...

För den som undrar så kostar det 80:- för en ny skylt så det är inga jättesummor vi talar om. Hoppas nu bara att det är en skylt av samma sort - två skruvar rakt igenom plåten - som kommer i brevlådan så jag slipper rota fram en skylthållare också.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
csfoto_se Rälspilot
1 oktober 2013 · 391 Inlägg

- Såld -

Volvo S60 "Polestar" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang