DrKamikazes remdrivna snigel - Never ending story

BMW e30 325 som ska tvångsmatas med en rotrex c38-61
  • 123 Följare
  • 384 740 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 oktober 2012
DrKamikaze Allmänt efterbliven
19 juli 2011 · 542 Inlägg

M_Broberg skrev:
Stiligt! är dom 2 sista bilderna på garage i Halmstad eller?

Hallandstrakten iaf cool

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Stofer
20 juli 2011 · 738 Inlägg

En 205a med snurrbo? smile

axelisson
20 juli 2011 · 228 Inlägg

fett projekt, tanken är att jag med skall bygga kompressor på min 318is i vinter.

"Bmw 318is e30 projekt med kommande kompressor"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=220470
DrKamikaze Allmänt efterbliven
20 juli 2011 · 542 Inlägg

Stofer skrev:
En 205a med snurrbo? smile

Jupp, mi16 turbo smile

axelisson skrev:
fett projekt, tanken är att jag med skall bygga kompressor på min 318is i vinter.

Do it! wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
20 juli 2011 · 542 Inlägg

Stofer skrev:
En 205a med snurrbo? smile

Hade inte du ett 205-projekt innan?
Denna är till salu, billig dessutom. Om du saknar en busig fransyska wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Stofer
20 juli 2011 · 738 Inlägg

DrKamikaze skrev:

Stofer skrev:
En 205a med snurrbo? smile

Hade inte du ett 205-projekt innan?
Denna är till salu, billig dessutom. Om du saknar en busig fransyska wink

Jodå, jag hade en fullt fungerande dessutom big_smile
Men njaa.. inte igen! haha

Senast redigerat av Stofer (20 juli 2011)

DrKamikaze Allmänt efterbliven
15 augusti 2011 · 542 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-f92e6c0b5c93ffe6989d68587a2abcbe.jpg
Min lilla flicka har lärt sig att gå...och därmed står inget säkert längre...wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-2f91bf5be0e96b2b283719dd597fa6b5.jpg
Plockade bort ABS:en och hade tänkt ersätta den med T-kopplingen...

Men T:et var onödigt då det visade sig att bromscylindern hade 3 utgångar, en av dom användes bara inte och var pluggad. Så det var bara till att dra 3 nya ledningar.

Tog bort den för att göra plats för tryckrör/gasspjäll som kommer befinna sig i den regionen. Kanske tar mig tid till att placera den på något annat ställe i framtiden.

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
JonasHalt
15 augusti 2011 · 699 Inlägg

Hmm, har du kört så fort så nålarna till hastighetsmätare å varvräknare gått av? wink

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Zak Proud Member of Kööken Racing!
15 augusti 2011 · 1 056 Inlägg

Jag har nog nålar liggandes om du vill ha!

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
15 augusti 2011 · 542 Inlägg

zakademus skrev:
Jag har nog nålar liggandes om du vill ha!

Tack, men det ska nog inte behövas.
Har köpt ett mätarhus som jag skulle plockat den genomskinliga plasten som sitter över mätarna (gick sönder när jag tog av den från min), så där ska nog vara nålar också. Väntar bara på att det ska dyka upp smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Zak Proud Member of Kööken Racing!
15 augusti 2011 · 1 056 Inlägg

Bara hojta till annars vettu wink

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
Plundgren
15 augusti 2011 · 133 Inlägg

Jasepåfan! Här har man sutti å nästan sträckläst din tråd (var tvungen att ta piss/kaffe paus), i hopp om filmer med däckrök och vrål från motorn och leenden på läpparna hehe

Men nu har man ju något att se fram emot, och jag vill bara säga; Respekt mannen! flera år har du pysslat med bilen, och fortsätter! visar vilket otroligt tålamod du har! Sen dessutom hålla koll på en unge.... Sjukt vilken fart dom håller då dom börjar gå å springa wink


så angående bilen då; Varför luftbox? Öppet skare va! blir ju liiite mer oljud går alltid att pressa ut hehe
Fortsätt som du gjort så skaru se att den snart brummar igång, å då ska du vara framme med kameran!

Prenumererar på tråden nu också

Senast redigerat av Plundgren (15 augusti 2011)

DrKamikaze Allmänt efterbliven
15 augusti 2011 · 542 Inlägg

Plundgren skrev:
Jasepåfan! Här har man sutti å nästan sträckläst din tråd (var tvungen att ta piss/kaffe paus), i hopp om filmer med däckrök och vrål från motorn och leenden på läpparna hehe

Men nu har man ju något att se fram emot, och jag vill bara säga; Respekt mannen! flera år har du pysslat med bilen, och fortsätter! visar vilket otroligt tålamod du har! Sen dessutom hålla koll på en unge.... Sjukt vilken fart dom håller då dom börjar gå å springa wink


så angående bilen då; Varför luftbox? Öppet skare va! blir ju liiite mer oljud går alltid att pressa ut hehe
Fortsätt som du gjort så skaru se att den snart brummar igång, å då ska du vara framme med kameran!

Prenumererar på tråden nu också

Är man inte snabb så får man ha tålamod, tack! wink

Angående box så har jag väl ett par skäl till det valet.
Dels så tillhör jag väl en liten skara som tycker en box är mer estetiskt tilltalande.
Sen så i dom tester jag kollat så är ett traditionellt panelfilter avsevärt bättre på att fånga skräp till en minimal flödesförlust jämfört med öppna alternativ, men det var ju ett tag sedan jag läste på om det så kan ju ha blivit bättre smile
Och sist men inte minst så har vi den varma luften under huven som det är lätt att suga in med öppet filter.

Dock får det kanske bli öppet ändå, börjar bli ont om plats. Men ska försöka få dit boxen smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Pavva
15 augusti 2011 · 1 215 Inlägg

DrKamikaze skrev:

Plundgren skrev:
Jasepåfan! Här har man sutti å nästan sträckläst din tråd (var tvungen att ta piss/kaffe paus), i hopp om filmer med däckrök och vrål från motorn och leenden på läpparna hehe

Men nu har man ju något att se fram emot, och jag vill bara säga; Respekt mannen! flera år har du pysslat med bilen, och fortsätter! visar vilket otroligt tålamod du har! Sen dessutom hålla koll på en unge.... Sjukt vilken fart dom håller då dom börjar gå å springa wink


så angående bilen då; Varför luftbox? Öppet skare va! blir ju liiite mer oljud går alltid att pressa ut hehe
Fortsätt som du gjort så skaru se att den snart brummar igång, å då ska du vara framme med kameran!

Prenumererar på tråden nu också

Är man inte snabb så får man ha tålamod, tack! wink

Angående box så har jag väl ett par skäl till det valet.
Dels så tillhör jag väl en liten skara som tycker en box är mer estetiskt tilltalande.
Sen så i dom tester jag kollat så är ett traditionellt panelfilter avsevärt bättre på att fånga skräp till en minimal flödesförlust jämfört med öppna alternativ, men det var ju ett tag sedan jag läste på om det så kan ju ha blivit bättre smile
Och sist men inte minst så har vi den varma luften under huven som det är lätt att suga in med öppet filter.

Dock får det kanske bli öppet ändå, börjar bli ont om plats. Men ska försöka få dit boxen smile

Bra att man inte är ensam om den saken smile

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
16 augusti 2011 · 1 418 Inlägg

Pavva skrev:

DrKamikaze skrev:

Plundgren skrev:
Jasepåfan! Här har man sutti å nästan sträckläst din tråd (var tvungen att ta piss/kaffe paus), i hopp om filmer med däckrök och vrål från motorn och leenden på läpparna hehe

Men nu har man ju något att se fram emot, och jag vill bara säga; Respekt mannen! flera år har du pysslat med bilen, och fortsätter! visar vilket otroligt tålamod du har! Sen dessutom hålla koll på en unge.... Sjukt vilken fart dom håller då dom börjar gå å springa wink


så angående bilen då; Varför luftbox? Öppet skare va! blir ju liiite mer oljud går alltid att pressa ut hehe
Fortsätt som du gjort så skaru se att den snart brummar igång, å då ska du vara framme med kameran!

Prenumererar på tråden nu också

Är man inte snabb så får man ha tålamod, tack! wink

Angående box så har jag väl ett par skäl till det valet.
Dels så tillhör jag väl en liten skara som tycker en box är mer estetiskt tilltalande.
Sen så i dom tester jag kollat så är ett traditionellt panelfilter avsevärt bättre på att fånga skräp till en minimal flödesförlust jämfört med öppna alternativ, men det var ju ett tag sedan jag läste på om det så kan ju ha blivit bättre smile
Och sist men inte minst så har vi den varma luften under huven som det är lätt att suga in med öppet filter.

Dock får det kanske bli öppet ändå, börjar bli ont om plats. Men ska försöka få dit boxen smile

Bra att man inte är ensam om den saken smile

Isf e vi 3 smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Mercedes 300CE "Angel of Mercy" (1988)
Cadillac CTS Sport Luxury "Stealth" (2004)
Chevrolet Camaro "Hokka Racing" (1998)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
16 augusti 2011 · 542 Inlägg

Känns skönt att ha kommit ut ur garderoben och veta att man inte är ensam wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Pavva
16 augusti 2011 · 1 215 Inlägg

DrKamikaze skrev:
Känns skönt att ha kommit ut ur garderoben och veta att man inte är ensam wink

håller med...

Jag har velat säga det länge men har varit rädd för dom coola killarna med öppet filter sad

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Plundgren
16 augusti 2011 · 133 Inlägg

Haha, jag måste säga, att denhär tråden är faktiskt den roligaste att läsa! Riktigt sköna kommentarer å bra med bilder smile

Då hänger jag med! Det är ju smidigt med luftburk, å visst, det håller undan mer bos å skräp än ett öppet, men jag hade på något vis fått för mig att med ett öppet filter så ska man dels få in mer luft (men det gäller väl bara sugmotorer. en kompressormatad har nog inga problem att få luft hehe), å att man kan få in mer kalluft, men det har du ju heller inga större problem med, som kör IC.
Jag tror jag snöat in mig på sugmotorer :s

Så de e bäst att du gör som du gör bara big_smile

DrKamikaze Allmänt efterbliven
20 augusti 2011 · 542 Inlägg

Fick tag i ett mätarhus att plocka nålar och plast"glas" ifrån.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-c22a2fed8ae05f8215fcc532fd0f2c77.jpg
Dock var det repigt, inte alls nöjd...syns mest i högra och vänstra kanterna och även i mitten...

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-d6d256673eb0d4774239f2db5217d6b7.jpg
Polera med tandkräm

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68808/68808-0cf261230a284a419da0de766a2622ed.jpg
Det mesta gick att få bort smile

Fälgarna lämnades även in för att få lite pulver i veckan smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Cyklop
21 augusti 2011 · 1 277 Inlägg

så, läst hela tråden, är imponerad över din nogrannhet smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang