Hmm..
Låg under en gammal VW LT35 med rondellen och kapade bort "balken" som kylar sitter fast med på nersidan.
Ligger där och kapar då kapskivan går i miljoner bitar och jag träffas av en vass trekantig del i pekfingret som fortsätter upp längst armen, Fick på knogen fram en benbit medans jackan och det skars sönder (klarade armen dock)
Pjuuh, tänkte jag, det var nära. Skulle stiga upp sen men märkte att jag sitter fast, Då hade en pål formad bit slagit igenom byxorna, igenom pappkartongen jag låg på och borrat sig en bit in i asfalten under.
Biten hade gått ca 2cm ifrån pungen!! Då var jag inte så brydd om fingret längre utan kutade in i verkstan, tog papper pch eltejp. Nya handska och kapskiva sen fortsatte jag.
Sedan har jag lärt mig att pallbockar är bra
Klämde handen en gång mellan skärmkanten och hjulet när domkraften vek sig, hann inte få fast hjulet så den vek sig typ mot skärmkanten och mina fingrar emellen.
Ont gjorde det och i panik så slet jag bara tag i skärmkanten och lyfte uppåt, medans jag slet ut handen samtidigt.. var tvungen att lägga mig ner ett tag :p
Sen har jag legat under en bil som började rulla av däcken som jag pallat upp bakhjulen med.
Hade lagt i en växel, med det hjälpte inte mkt när det var mellanaxeln jag skulle ta väck. Så när sista bulten var borttagen från bakaxeln så blev de fart på bilen. Hann komma undan innan bilen brakade i marken.
ANVÄND ALLTID GODKÄNDA PALLBOCKAR OCH ALDRIG DÄR DET LUTAR!
Mvh Tommy