3363
Sök

Problem med tändning till stereo i Audi A3

141 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Tjena!
Köpt en Audi A3 nyligen som jag ska bygga värre ljud i. När jag fick den satt det någon gammel blaupunkt enhet i. Bytte till min Eclipse CD5425E. Då jag kopplade in den får jag ingen ordning på tändning vs ström. Den röda går till den röda dvs ström hela tiden. Den gula däremot försvinner i ISO-kontakten. Sitter en lila kabel löst från bilen som verkar funka som tändning ger endast 12 V DC när jag har tändning på. Men när jag kopplar ihop ström med ström och tändning till tändning så orkar inte eclipsen spela utan dör efter 2-3 sekunder, är det för lite kräm i den lila kabeln eller vad?
      Var på bilradiohuset i Borås och frågade, han sa att det sitter aktiva högtalare i Audi så bara byt röd kabel från eclipsen mot den gula och tvärt om så funkar det mendet gjorde det inte. Hjälp någon!

452 Inlägg
8 augusti 2008
Det brukar alltid va omkastad ström och tänding i audi.
Har du mätt på den lila kabeln hur länge du har ström?
Röd kabel är dessutom tändning och gul är konstant ström på maskinen.
Löser du inte det kom förbi så mäter vi upp det åt dig.

mvh marcus

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

141 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Precis så menar jag! I en koppling från bilen som leder in i min iso till stereon så finns det ingen kontakt från den gula kabeln vidare in i bilen utan bara sitter på ena sidan.
      Jag kokmmer inte ihåg att jag sett några tvinnade kablar i dessa färger nej.
Får nog åka till bilradiohuset så de får mäta på kablarna. Ska pröva göra som du föreslog först, kolla om dte är någon belysningskabel den lial och även om jag kan gå från tändningslåset. Får se hur det går.
Senast redigerat av Boren (11 augusti 2008)

Sök