Hej jag undrar vart ja kan få tag på trim till en volvo 240/245-90!? Så billigt som möjligt, begagnat är inge problem, det är så att ja har gått och skaffat på mig en volvo 245 - 90, men tycker att det är lite för lite drag i motorn:S Så snälla hjälp? gärna tips och "lektioner" om det går att göra något med bilen utan att lägga ut MASSA pengar. Alla Vettiga tips och SERIÖSA tips uppskattas väldigt mkt! Mvh
Jo klart jag vet att det kostar pengar:) men tänkte om det fanns några knep för att öka effekten på? Ny kam har ja kollat lite efter. även extractor grenrör, men tänkte om det fanns något billigare knep, innan pengarna rullat in så att säga:) mvh
plana toppen 2mm, ta bort fläkten som drivs av remmen o ersätt med elfläkt, K eller V-kam, extraktor, sportavgas, öppet filter. jadu sen börjar det kosta
Ny kam har ja kollat lite efter. även extractor grenrör, men tänkte om det fanns något billigare knep, innan pengarna rullat in så att säga:) mvh
billigare än en kamaxel för 500kr? luftverktyg på biltema för 99kr och porta toppen om du inte kan trolla dvs
...eller söka på forumet... gratis.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Okej okej:9 tack för tipset, men vad skulle du uppskatta att priset skulle hamna på om jag gör de? mvh
Kolla blocket, ring mekaniska verkstan kolla webshoppar.... man måste anstränga sig lite om det skall bli något. Med tanke på din snäva budgetram så tycker jag inte en gissning blir precis nog.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Spara pengarna till nästa bil istället och köp något snabbare när pengarna börjar rulla in. Det blir billigare i slutändan om det är drag i motorn man är ute efter.
Iofs ekonomin e väl inge större fel på emn att lägga ut det på en 245 känns tungt:p hehe vill bara ha lite mer ös, e van med 745 Glt och 850 glt, samt andra bilar jag haft, så lite tråkigt med 240 nu, men tack för dom vettiga tips jag fått än sålänge iaf:)