2155
Sök

S60 T5 -05

1 268 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
#1
när jag e ute å kör och släpper gasen lite mellanåt och sen trycker lite lätt på gasen igen... där emellan känns det som små ryck...

låter det som en LMM e på sista versen?? för hänt mig 2ggr att den bara helt plötsligt lagt av bara släppte all styrka och bara själv saktade ner oavsett hur man än gick tillväga så det vart bara snällt rulla in till vägkanten och lägga i P-läget (automatlåda) stänga av bilen pga den hoppa ryckte å hade sig gick inte som den skulle.... sen starta motorn igen efter en stund gå gick den att köra men den kändes rätt "tung" på gaspedalen... känns inte riktigt som den svarar som den skall.... meddelandet "motorprestanda nedsatt" i infodisplayen...

1 268 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
#2
Okej inte ens dom kunniga här på gorg har en susning...

Fire And Silk
2 254 Inlägg
21 augusti 2008
#3
för det första har du ställt frågan i fel forum....Risken att du får ett svar i Motorstyrningstråden är betydligt större smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 079 Inlägg
21 augusti 2008
#4
Jomen. Eftersom den går ner i "felsäkert läge" är det troligtvis lmm, min farsa hade samma problem med en mercedes å det var lmm.

Men åk in på Volvo och läs felkoder, eller köp en egen avläsare..


Sök