Varför skakar bilen vid 90 kmh?

2-8Injection
29 juni 2008 · 120 Inlägg

Inte kardanen som orsakar vibrationerna då? Dom e ju sällan i perfekt balans på gamla bilar, och i vissa hastigheter brukar det märkas..

KelashiaN
29 juni 2008 ·

998cc skrev:

KelashiaN skrev:

998cc skrev:

när ja satte på mina fälgar så hade inte mina ringar kommit så jag körde utan i 2 dar, det vibrera som fan, försvan omedelbart när jag fick mina ringar

Ok, men börja det skaka runt 80 - 90 kmh eller skaka det direkt för dig ?

jo men det va vid ca 90. men gör du en hjulbalansering när du ändå e på däckverkstan

Jag ska tästa det.. Vilken summa ska jag ungefär vara berädd på ?

KelashiaN
29 juni 2008 ·

2-8Injection skrev:
Inte kardanen som orsakar vibrationerna då? Dom e ju sällan i perfekt balans på gamla bilar, och i vissa hastigheter brukar det märkas..

Vet ej.. vet du om någon som varit i samma problem som bytt fixat de me kardanen ?

998cc
29 juni 2008 · 872 Inlägg

KelashiaN skrev:

998cc skrev:

KelashiaN skrev:

Ok, men börja det skaka runt 80 - 90 kmh eller skaka det direkt för dig ?

jo men det va vid ca 90. men gör du en hjulbalansering när du ändå e på däckverkstan

Jag ska tästa det.. Vilken summa ska jag ungefär vara berädd på ?

jag vet inte, leta upp hemsidan te någon lokal handlare å kolla deras internetpriser

If its too loud you are too old!
luunggan
29 juni 2008 · 956 Inlägg

Jag tror att det också är däcken. Hade samma problem på farsans 735i när vi hade satt på vinterdäck, farsvan när original alu-fälgar kom på igen. Dock var även framvagns inställningen dålig då.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
KelashiaN
29 juni 2008 ·

luunggan skrev:
Jag tror att det också är däcken. Hade samma problem på farsans 735i när vi hade satt på vinterdäck, farsvan när original alu-fälgar kom på igen. Dock var även framvagns inställningen dålig då.

Oki, men gick problemet helt över när du bytte fälgar och däck,.. ?

darkwizard Fordonstekniker
30 juni 2008 · 1 740 Inlägg

Kan vara däcken, dom kan vara ovala. Åk in till en däckfirma och be dom kolla upp det. Är det delad bakaxel eller hel på denna BMW? Om den är delad, ja, då kan det vara nåt där som är på väg.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
snoddas
30 juni 2008 · 1 142 Inlägg

men om det är bromsskivorna så kan du se på dom om det är slitage yta på olika ställen på dom....annars kan de vara däcken om är olika slitna me...mina framdäck är slitna olika och de skakar som fan vid 120 men bara men kör 110 eller 130 så känns det inte....men kolla om det är slitage på bromsskivorna med mellanrum...

Tykoo bilmekaniker
30 juni 2008 · 121 Inlägg

min 525 beter sig exakt lika när jag åker i 90, tror man ska skaka av vägen...
men det är endast när jag har mina 17 tummare på, med vinterdäcken är det inte en enda vibbration i bilen.
men jag fattar inte hur de kan bli så, har balanserat däcken utan skillnad, fälgarna ser helt spikraka ut med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang