Kan man överklaga vid förlust av körkort om yrket kräver det?

blacken
30 augusti 2008 ·

Hoegwall skrev:
Ja, låt mig formulera lite bättre.
Kompisen ringde igår och var förtvivlad över att han hade blivit av med sitt körkort.
Han körde 135 på 70 väg, samt att hastighetsmätaren inte fungerar då han har glapp i abs styrenheten...

Min fråga är nu om han kan överklaga dommen då han är i behov av sitt körkort i sitt yrke?

Jag har för mig att man kan överklaga, men frågan är om det går eftersom det var 70 väg??
Aja, tacksam för alla svar iaf.. // Veronica

Det enda sättet att ta sig ur ett dylikt dilemma är att vara:
1. Väldigt rik
2: Högt uppsatt politiker,polis eller annan "tongivande" elit i samhället
3: Har eller är en grym advokat..

TRYIT Teddan
30 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

KimVsWorld skrev:

r-ted skrev:

Brandis skrev:
rikemans unge här i stan åkte fast för kört jävla fort någonstans, kontaktade advokat, jepp, han fick ta körkortet igen på direkten... så är du född med nyckeln i handen, då kommer du undan lagen, men det är ju ingen nyhet sjukt bara att folk protesterar högre mot sånt här i ett välfärdsland som sverige

Nu skall du betänka att att det kostar mellan 2000-5000kr att ha en advokat vid ett körkortsingripande.
Jag har haft det 2ggr.

sista gången så blev indragningen 1månad, en kompis åkte på samma hastighet under samma förhållanden och han fick 3mån.

första gången så hadde jag kört 183km/h i genomsnittshastighet på varierande 70 och 90väg, då fick han ner det till 6månader big_smile


men som du kanske vet så är det dom rika killarna som får dansa med dom snygga brudarna, skämtåsido kan man betala för sig så blir det lättare.

varför skall folk protestera mot detta, är ju upp till var och en att lägga en extra slant och få kortare straff.

e ju samma sak som i brottsmål , har du en bra advokat så hamnar du kortare tid på kåken;)

svin...

varför svin ????

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Hoegwall
2 september 2008 · 133 Inlägg

Hade jag haft makten att stänga denna tråden så hade jag gjort det..

Har fått fram det jag letade efter för ganska längesen om inte någon redan har upptäckt det.... ^^

Senast redigerat av Hoegwall (2 september 2008)

If you don't live for something, you'll die for nothing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang