Hjälp Toyota Supra tt blöddrar vid 4000rpm

TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

Skulle behöva hjälp och råd om vad det kan vara,? som sakt den blödrar och smäller vid ca 4000varv kommer ej över 4000 och är rätt seg upp till det, drar jävligt mkt soppa, allt hände över vinter, skulle starta bilen och då gick huvudsäkringen, som nu är bytt.
Saker jag har gjort är, mätt alla kontakter, kikat på alla säkringar, provat bytt ecu:n, bytt stift, bytt soppapump, m,m har även felsökt med data men det är för mkt omgjort så man kan ej se, kommer inte på allt just nu men skulle va tacksam för förslag om vad det kan vara, mvh: Theshadow

Senast redigerat av TheShadow (9 september 2008)

SuPeRa ;)
Anubis
9 september 2008 · 1 255 Inlägg

Har du kollat alla tryck slangar låter typ som om du skulle kunna ha en riktigt liten läcka eller spricka så att när laddet väl kommer blir de tryck och de sipprar ut beövs ju inte stor läcka för att bilen ska gå riktigt dåligt?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

Anubis skrev:
Har du kollat alla tryck slangar låter typ som om du skulle kunna ha en riktigt liten läcka eller spricka så att när laddet väl kommer blir de tryck och de sipprar ut beövs ju inte stor läcka för att bilen ska gå riktigt dåligt?

Har tyvär bytt alla vakumslangar, samt trycktestat systemet.. men tack endå smile inga fler bra tipps?

SuPeRa ;)
laaantz
9 september 2008 · 465 Inlägg

ge din bil te mej,så får du min,så har du automatiskt gjort dej av med problemet:) har vi en deal lr vad:D?

TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

laaantz skrev:
ge din bil te mej,så får du min,så har du automatiskt gjort dej av med problemet:) har vi en deal lr vad:D?

Aha smart, ska tänka på saken wink

SuPeRa ;)
Anubis
9 september 2008 · 1 255 Inlägg

Du har ju testat de mästa så vet i fan va de kan men om den inte misstände måste ju luft försvinna någonstans eller att bränslet inte orkar fram o har du trycktestat rören o bytt alla vakumslangar måste ju problemet ha med bränsle tillförseln o göra testa byt bränslefiltret funkar inte då så blir de la till o ha dän spridarna testa dom.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

Anubis skrev:
Du har ju testat de mästa så vet i fan va de kan men om den inte misstände måste ju luft försvinna någonstans eller att bränslet inte orkar fram o har du trycktestat rören o bytt alla vakumslangar måste ju problemet ha med bränsle tillförseln o göra testa byt bränslefiltret funkar inte då så blir de la till o ha dän spridarna testa dom.

Har bytt soppa filter, och den drar ca 5 liter milen hmm

SuPeRa ;)
henkebenke
9 september 2008 · 1 703 Inlägg

Har du testat med annan lambda samt lmm?

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

henkebenke skrev:
Har du testat med annan lambda samt lmm?

Tyvär så har jag provat de med hmm men tack endå smile

SuPeRa ;)
Lapp3n OCR
9 september 2008 · 279 Inlägg

Efter jag har gasat och släpper av så brukar min typ hoppa/hacka fram tills man kommer över 4 tusen varv. Och det brukar oftast komma när jag har kört när bilen är kall. Så gör inte det längre. Men lär ju inte vara det på din bil ? Bara en tanke smile

Ocr
TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

Lapp3n skrev:
Efter jag har gasat och släpper av så brukar min typ hoppa/hacka fram tills man kommer över 4 tusen varv. Och det brukar oftast komma när jag har kört när bilen är kall. Så gör inte det längre. Men lär ju inte vara det på din bil ? Bara en tanke smile

Tyvär så är den så kall som varm, tack endå smile

SuPeRa ;)
Lapp3n OCR
9 september 2008 · 279 Inlägg

TheShadow skrev:

Lapp3n skrev:
Efter jag har gasat och släpper av så brukar min typ hoppa/hacka fram tills man kommer över 4 tusen varv. Och det brukar oftast komma när jag har kört när bilen är kall. Så gör inte det längre. Men lär ju inte vara det på din bil ? Bara en tanke smile

Tyvär så är den så kall som varm, tack endå smile

Okey smile en annan tanke jag fick nu. Minns att innan jag tog studenten så åkte jag med en klasskompis i hans mammas bmw som han hade kört väldigt hårt, kall som varm. Vet inte om du har gjort det ? Men iallafall, den gick väldigt segt och konstigt kall som varm. Och det blev sådant stortfel på den att dom var tvugna att lämna in den på verkstad. Fast då gick det inte att gasa över 4 tusen varv typ, och gick bara att köra i 70 km/h .

Ocr
TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

Lapp3n skrev:

TheShadow skrev:

Lapp3n skrev:
Efter jag har gasat och släpper av så brukar min typ hoppa/hacka fram tills man kommer över 4 tusen varv. Och det brukar oftast komma när jag har kört när bilen är kall. Så gör inte det längre. Men lär ju inte vara det på din bil ? Bara en tanke smile

Tyvär så är den så kall som varm, tack endå smile

Okey smile en annan tanke jag fick nu. Minns att innan jag tog studenten så åkte jag med en klasskompis i hans mammas bmw som han hade kört väldigt hårt, kall som varm. Vet inte om du har gjort det ? Men iallafall, den gick väldigt segt och konstigt kall som varm. Och det blev sådant stortfel på den att dom var tvugna att lämna in den på verkstad. Fast då gick det inte att gasa över 4 tusen varv typ, och gick bara att köra i 70 km/h .

Okej, jag har lämnat in min till bil3:an (toyota) och dom hittade inga fel på blen, ja kommer upp i kanske 160km,  grejen är den att den stod bara över vinter och sen när jag startade bilen så gick huvudsäkringen hmm

SuPeRa ;)
discokapten Kapten på disco!
9 september 2008 · 1 729 Inlägg

Men om du gör en lista på saker du har bytt LMM, Lambda, Tändstift, spridare osv så ser du ju vad du har kvar att pröva, har du komptestat motorn?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

discokapten skrev:
Men om du gör en lista på saker du har bytt LMM, Lambda, Tändstift, spridare osv så ser du ju vad du har kvar att pröva, har du komptestat motorn?

Jag har gjort allt jag kommer på att göra om jag kan säja så, därför behöver jag fler förslag på grejjer från andra jag kan testa. vh

SuPeRa ;)
linusv
9 september 2008 · 35 Inlägg

TheShadow skrev:

discokapten skrev:
Men om du gör en lista på saker du har bytt LMM, Lambda, Tändstift, spridare osv så ser du ju vad du har kvar att pröva, har du komptestat motorn?

Jag har gjort allt jag kommer på att göra om jag kan säja så, därför behöver jag fler förslag på grejjer från andra jag kan testa. vh

En klassiker på Skyline Gts-25t är att tändspolarna är dåliga. Oftast sprickor eller dylikt i dess plast så gnistan far iväg. Detta fixar många genom att isolera dem med värmebeständig silikon.
Vet inte om du kollat detta men symptomen du beskriver är EXAKT samma som på dessa bilar med detta fel. Värt att prova?

Edit: förutom att de drar vansinnigt mycker mer soppa. Det låter ju onekligen som att din bil går vansinnigt fett och då inte så konstigt att den går dåligt.

Senast redigerat av linusv (9 september 2008)

/Linus V
Göteborg
TheShadow
9 september 2008 · 41 Inlägg

linusv skrev:

TheShadow skrev:

discokapten skrev:
Men om du gör en lista på saker du har bytt LMM, Lambda, Tändstift, spridare osv så ser du ju vad du har kvar att pröva, har du komptestat motorn?

Jag har gjort allt jag kommer på att göra om jag kan säja så, därför behöver jag fler förslag på grejjer från andra jag kan testa. vh

En klassiker på Skyline Gts-25t är att tändspolarna är dåliga. Oftast sprickor eller dylikt i dess plast så gnistan far iväg. Detta fixar många genom att isolera dem med värmebeständig silikon.
Vet inte om du kollar detta men symptomen du beskriver är EXAKT samma som på dessa bilar med detta fel. Värt att prova?

Tackar, alla förslag är bra, det ska jag prova smile

SuPeRa ;)
Lapp3n OCR
9 september 2008 · 279 Inlägg

TheShadow skrev:

Lapp3n skrev:

TheShadow skrev:

Tyvär så är den så kall som varm, tack endå smile

Okey smile en annan tanke jag fick nu. Minns att innan jag tog studenten så åkte jag med en klasskompis i hans mammas bmw som han hade kört väldigt hårt, kall som varm. Vet inte om du har gjort det ? Men iallafall, den gick väldigt segt och konstigt kall som varm. Och det blev sådant stortfel på den att dom var tvugna att lämna in den på verkstad. Fast då gick det inte att gasa över 4 tusen varv typ, och gick bara att köra i 70 km/h .

Okej, jag har lämnat in min till bil3:an (toyota) och dom hittade inga fel på blen, ja kommer upp i kanske 160km,  grejen är den att den stod bara över vinter och sen när jag startade bilen så gick huvudsäkringen hmm

Okey, hm jag ska försöka minnas vad felet var. Men det var något stort. Så det borde ju ha märkts när du lämnade in den om det var samma sak.

Ocr
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang