sikaflex 292, 252

HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
20 oktober 2008 · 187 Inlägg

Ngn som vet var man får tag i de här?
Bor i Borås.
De hade inte de på silvan, nykvist färg.
Kan man beställa de från nått ställe?

StowL
20 oktober 2008 · 18 Inlägg

Beijer byggmaterial? tongue köpte sikaflex där till min bil iaf, vad ska du ha det till?

/ StowL<<<
HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
21 oktober 2008 · 187 Inlägg

sätta fast min vinge

peegee Forummoderator
21 oktober 2008 · 2 924 Inlägg

Jag vet inte hur bra de där Sikaflex produkterna är men jag vet att Sikaflex T2 kraftlim är väldigt bra och hållbart att montera vingar med smile

Senast redigerat av peegee (21 oktober 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
rishogen
5 november 2008 · 4 Inlägg

Hittade du Sika 252? Bor själv i trakterna och har ringt runt till 6 olika återförsäljare men just 252 verkar vara ovanligt.
Jag fick råd direkt av sika att det är det som gäller om glasfiber ska limmas mot plåt, funkar även bra på lackade ytor.
Hittar jag inte det så tar jag wurths limmar-tätar. Det är mer åt universal-hållet men jag har testat en bit och det verkar sitta bra. Känns lite mer som en chansning bara.

CSL - can´t stop laughing
rishogen
6 november 2008 · 4 Inlägg

Kan informera att 252 är nästan omöjligt att få tag på, men enligt sika själva så har 292 samma egenskaper fast mer för marint bruk. Finns att beställa på sea sea: http://www.seasea.se/SectionList.aspx?CatID=2511

CSL - can´t stop laughing
Tykoo bilmekaniker
7 november 2008 · 121 Inlägg

volvos pur lim med tillhörande primer fungerar förbannat bra annars. har limmat mitt kjolpaket med det.  bara å knata in på volvo och beställa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang