hur allvarligt utan trafik försäkring??

volvonisse440 yrkeschaufför
5 januari 2009 · 709 Inlägg

som dom flesta redan vet "utom jag" är det vicktigt att försäkra fordon med en trafikförsäkring vid ett ägar byte.. annars kommer man att drabbas av avgifter per dag som inte fordonet är försäkrat..
någon som vet vad dags avgiften är på en snöskoter utan trafikförsäkring??
vore kul att veta jag fick en medelande från vägverket att jag kommer att få avgifter.. men det vore kul att veta på ett ca.. 
tack för svar  mvh jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Volvo740-88 Volvo850-92
5 januari 2009 · 1 678 Inlägg

man ska ha försäkring. För säkerhet.

gamlingen
5 januari 2009 · 5 198 Inlägg

% sats på högsta försäkrings beloppet per dag... kan bli närmare 400-500 om du har otur

Turbo_Erik
5 januari 2009 · 526 Inlägg

Har du inte hört vad Bosse säger ? smile

Tykoo bilmekaniker
6 januari 2009 · 121 Inlägg

ställ av skotern och använd den inte om du inte vill betala försäkring. jag ger ca 900 kr för ett år, trafikförsäkring. det är sånna struntsummor så det är ingen ide att fuska med...

Dansken-
6 januari 2009 · 950 Inlägg

Är fordonet inte trafikförsäkrat, kommer du själv att stå för kostnaden vid em olycka. Är det då andra fordon eller personer inblandade kan det bli riktigt dyrt.

Så där är alltså lite att spara och mycket att förlora.

volvonisse440 yrkeschaufför
6 januari 2009 · 709 Inlägg

jag vet vad konsekvenserna är jag ville bara vete hur mkt jag hann inte med mej effter ägar bytet det va så.. en försäkring skulle jag grejja..

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 januari 2009 · 5 650 Inlägg

Dansken- skrev:
Är fordonet inte trafikförsäkrat, kommer du själv att stå för kostnaden vid em olycka. Är det då andra fordon eller personer inblandade kan det bli riktigt dyrt.

Så där är alltså lite att spara och mycket att förlora.

är den påställd men inte försäkrad är den trafik försäkrad iaf på 1 annat ställe mins inte vad de hette men de va ju 1 antal 100 kr per dag + att de blir en jälva konstad om man smäller gämfört mot 1 vanlig försäkrings bolag.

folk som kör utan riktig försäkring borde ollas

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
azid Det som inte dödar gör ont
6 januari 2009 · 2 668 Inlägg

volvo_dude skrev:

Dansken- skrev:
Är fordonet inte trafikförsäkrat, kommer du själv att stå för kostnaden vid em olycka. Är det då andra fordon eller personer inblandade kan det bli riktigt dyrt.

Så där är alltså lite att spara och mycket att förlora.

är den påställd men inte försäkrad är den trafik försäkrad iaf på 1 annat ställe mins inte vad de hette men de va ju 1 antal 100 kr per dag + att de blir en jälva konstad om man smäller gämfört mot 1 vanlig försäkrings bolag.

folk som kör utan riktig försäkring borde ollas

trafikföreningsavgift

2slow
decib3L Körv
6 januari 2009 · 3 535 Inlägg

För bil är avgiften drygt 120+ per dag. (Jag vet)

Truckdriving Man
azid Det som inte dödar gör ont
6 januari 2009 · 2 668 Inlägg

decib3L skrev:
För bil är avgiften drygt 120+ per dag. (Jag vet)

har dom höjt? hade för mig att det var 80-90 kronor om dagen.. har åkt på det med

2slow
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 januari 2009 · 5 650 Inlägg

azid skrev:

decib3L skrev:
För bil är avgiften drygt 120+ per dag. (Jag vet)

har dom höjt? hade för mig att det var 80-90 kronor om dagen.. har åkt på det med

väldigt dyrt ändå om man gämför med tex vad en vanlig försäkring kostar om dagen 16 kr typ "min"

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
azid Det som inte dödar gör ont
6 januari 2009 · 2 668 Inlägg

volvo_dude skrev:

azid skrev:

decib3L skrev:
För bil är avgiften drygt 120+ per dag. (Jag vet)

har dom höjt? hade för mig att det var 80-90 kronor om dagen.. har åkt på det med

väldigt dyrt ändå om man gämför med tex vad en vanlig försäkring kostar om dagen 16 kr typ "min"

jo jag vet en gammal golf kostade mig 20k på grund av att den som brukade den sket i allt .. dyr bil det där

2slow
gamlingen
6 januari 2009 · 5 198 Inlägg

azid skrev:

volvo_dude skrev:

azid skrev:

har dom höjt? hade för mig att det var 80-90 kronor om dagen.. har åkt på det med

väldigt dyrt ändå om man gämför med tex vad en vanlig försäkring kostar om dagen 16 kr typ "min"

jo jag vet en gammal golf kostade mig 20k på grund av att den som brukade den sket i allt .. dyr bil det där

är ju ägaren till bilen som ska se till att försäkring finns... sen brukaren ska alltid kolla så att  den är laglig,

azid Det som inte dödar gör ont
6 januari 2009 · 2 668 Inlägg

gamlingen skrev:

azid skrev:

volvo_dude skrev:

väldigt dyrt ändå om man gämför med tex vad en vanlig försäkring kostar om dagen 16 kr typ "min"

jo jag vet en gammal golf kostade mig 20k på grund av att den som brukade den sket i allt .. dyr bil det där

är ju ägaren till bilen som ska se till att försäkring finns... sen brukaren ska alltid kolla så att  den är laglig,

jag var 17 och det var min plastmorsa som brukade den.. fförsäk gick ut på grund av körförbud men ingen avställning och brev och påminnelser gömdes ifrån mig så ansvaret var inte mitt nej

2slow
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 januari 2009 · 13 757 Inlägg

Tykoo skrev:
ställ av skotern och använd den inte om du inte vill betala försäkring. jag ger ca 900 kr för ett år, trafikförsäkring. det är sånna struntsummor så det är ingen ide att fuska med...

900kr inte ens min mk2 golf kommer ner i dom summorna då är jag endå 30bast

måste vara en riktig motorsvag bil eller ovanlig

min t5 kostar 3.x00:- helåret i bara trafik

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
gamlingen
6 januari 2009 · 5 198 Inlägg

azid skrev:

gamlingen skrev:

azid skrev:

jo jag vet en gammal golf kostade mig 20k på grund av att den som brukade den sket i allt .. dyr bil det där

är ju ägaren till bilen som ska se till att försäkring finns... sen brukaren ska alltid kolla så att  den är laglig,

jag var 17 och det var min plastmorsa som brukade den.. fförsäk gick ut på grund av körförbud men ingen avställning och brev och påminnelser gömdes ifrån mig så ansvaret var inte mitt nej

Fortfarande den som står som ägare på bilen som har ansvaret att försäkring finns, annars skulle väl inte du få kostnaden för oförsäkrat fordon heller. Försäkringen brukar väl ligga kvar även om bilen har körförbud, om den inte är avställd vill säja för då blir försäkringen en garageförsäkring
(avställningsförsäkring)

NJ_
6 januari 2009 · 2 118 Inlägg

Growe skrev:

Tykoo skrev:
ställ av skotern och använd den inte om du inte vill betala försäkring. jag ger ca 900 kr för ett år, trafikförsäkring. det är sånna struntsummor så det är ingen ide att fuska med...

900kr inte ens min mk2 golf kommer ner i dom summorna då är jag endå 30bast

måste vara en riktig motorsvag bil eller ovanlig

min t5 kostar 3.x00:- helåret i bara trafik

jag tror han menar trafikförsäkring på skotern smile

D.i.l.l.i.g.a.f
volvonisse440 yrkeschaufför
6 januari 2009 · 709 Inlägg

min evo kostar 11500 kr hel! helår

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang