Audi A4 - utelåst pga batteri

Pilsk
23 februari 2009 · 460 Inlägg

använd pallbockar då är den inte någon fara. jag skulla då inte krypa under en bil som står på den domkraft. skicka stöm genom blinkersen är bland det dumaste jag höra. men nå får ni göra det om ni vill bränna elektonik i bilen. är andrig bra att skicka stöm bakvägen genom ex blinkers.

Xtravagant 1337
23 februari 2009 · 1 343 Inlägg

Pilsk skrev:
använd pallbockar då är den inte någon fara. jag skulla då inte krypa under en bil som står på den domkraft. skicka stöm genom blinkersen är bland det dumaste jag höra. men nå får ni göra det om ni vill bränna elektonik i bilen. är andrig bra att skicka stöm bakvägen genom ex blinkers.

Nu förstår jag inte riktigt?!
det är väl ingen som ska skicka ström bakvägen?

Kopplar man in sig via blinkers så är det väl ++ och -- som gäller.
Sålänge man håller sig till det kan jag inte se att det skulle vara några problem.
Om det fungerar att få liv i bilen genom att göra så är tveksamt men att det skulle förstöra något är omöjligt.
Då skulle ju datorn gå sönder varje gång man blinkar?

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Finnmerchant Oseriös Aktör
23 februari 2009 · 592 Inlägg

Samma sak hände åt en kompis. Batteriet dött och inget annat än bakluckan gick upp. fast därifrån är det ju ganska värdelöst också,den är ju ganska bra stöldskyddad om man säger så

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Pilsk
23 februari 2009 · 460 Inlägg

Xtravagant skrev:

Pilsk skrev:
använd pallbockar då är den inte någon fara. jag skulla då inte krypa under en bil som står på den domkraft. skicka stöm genom blinkersen är bland det dumaste jag höra. men nå får ni göra det om ni vill bränna elektonik i bilen. är andrig bra att skicka stöm bakvägen genom ex blinkers.

Nu förstår jag inte riktigt?!
det är väl ingen som ska skicka ström bakvägen?

Kopplar man in sig via blinkers så är det väl ++ och -- som gäller.
Sålänge man håller sig till det kan jag inte se att det skulle vara några problem.
Om det fungerar att få liv i bilen genom att göra så är tveksamt men att det skulle förstöra något är omöjligt.
Då skulle ju datorn gå sönder varje gång man blinkar?

problemet är att du skickar stöm in i styrenheter bakvägen. är du med?

kolvas
24 februari 2009 · 4 001 Inlägg

Pilsk skrev:

Xtravagant skrev:

Pilsk skrev:
använd pallbockar då är den inte någon fara. jag skulla då inte krypa under en bil som står på den domkraft. skicka stöm genom blinkersen är bland det dumaste jag höra. men nå får ni göra det om ni vill bränna elektonik i bilen. är andrig bra att skicka stöm bakvägen genom ex blinkers.

Nu förstår jag inte riktigt?!
det är väl ingen som ska skicka ström bakvägen?

Kopplar man in sig via blinkers så är det väl ++ och -- som gäller.
Sålänge man håller sig till det kan jag inte se att det skulle vara några problem.
Om det fungerar att få liv i bilen genom att göra så är tveksamt men att det skulle förstöra något är omöjligt.
Då skulle ju datorn gå sönder varje gång man blinkar?

problemet är att du skickar stöm in i styrenheter bakvägen. är du med?

du kommer aldrig att få någon ström i bilen genom blinkersen, så länge inte blinkreläet är draget så får du aldrig någon sluten krets.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang