Chippad T5a utan resultat! Hjälp!!

nozzen den enda som e som jag
11 mars 2009 · 274 Inlägg

har ett chipp som fäljde med bilen  till 850 som det står BSR STE s02.
Den måste sitta med en grön brygga"kretskort" under chippet för att bilen ska fungera.

Köpte ett svart trimmchipp till bilen häromdan och har nu kört 5mil utan resultat av högre effekt
Jag tror jag har blivit blåst av säljaren ..så ja ringde upp bsr men dom vill inte ge ut om det är ett bsr trimm chip som sitter original i bilen .

.så frågan är ska jag köra längre än 5mil och är det chippet som sitter original i bilen ett trimmchip?hmm

Din dröm är min verklighet
DusanMandick Random Hero
11 mars 2009 · 4 047 Inlägg

bänka före o efter, inte alltid bilarna har alla hästar kvar så chippningen märks mindre

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
262turbo
11 mars 2009 · 1 004 Inlägg

ökat laddet? eller är det elektroniskt på dom?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
turbodeath
11 mars 2009 · 2 452 Inlägg

är så här för att få ut effekt av chippet som du skall märka riktigt så krävs det 3 tums downpipe...samnt att du har en 3tums kat..utan dessa grejer så får man inte ut alla hästar,när den är chippad så laddar den 1,0-1,1...det vill säga att den går hela vita mätaren på turbotrycksmätaren,annars så kanske nån har skruvat på wastegaten så att den inte öppnar...man kan öka laddet extra om man vill men det styrs elektroniskt genom chippet..

döden kommer tillbaka
Decibel
11 mars 2009 · 2 911 Inlägg

Lilla gröna kortet under kretsen är kopieringsskydd så man inte bara kan stoppa ner i eepromläsare och kopiera det.

Enkelt sätt att kontrollera om du har orginal  bilen är att orginal täcker hela sockeln, medan man oftast använder 27c256/512 som har 4 pinnar kortare i trimvariant (de med fler är svårare att få tag i).

Är du i närheten av sundsvall eller göteborg så hojta till kan du få låna en orginal & trimchip av mig för ytterligare jämförelse.

Decibel
11 mars 2009 · 2 911 Inlägg

262turbo skrev:
ökat laddet? eller är det elektroniskt på dom?

Elektroniskt, börjar man skruva WG på en 850 T5 har man skruvat bort sig... (samma med pys)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang