Lämplig bas för Autostudio E-7000

Leo86
14 december 2008 · 1 468 Inlägg

Lellen_83 skrev:
DD 91515g med komposit kon lägger jag min röst på

kanske borde satsa på en sådan direkt DD Z-series Z18a 18" om man ska lägga mycket
pengar. eller  2 sr sånna som du sa:P. bara hoppas att dom tål effekten ;P

apoteket00 trucken
14 december 2008 · 563 Inlägg

som det tidigare är sagt så betvivlar jag steget omman inte har 16volt...som steget är designat efter..har du funderat på hur mycket ström steget drar vid 12 volt?

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Leo86
15 december 2008 · 1 468 Inlägg

apoteket00 skrev:
som det tidigare är sagt så betvivlar jag steget omman inte har 16volt...som steget är designat efter..har du funderat på hur mycket ström steget drar vid 12 volt?

Den nya förstärkare som används i digitala tekniken
mahdollistaa jopa niinikin suuren jännitemäärän käytön kuin 18V !!! med upp till niinikin en stor del av spänningen som användningen av 18V!
18 voltin jännitteellä vahvistin antaa RMS tehoa 18-volts spänning förstärkaren ger makt RMS
7000Wattia yhden ohmin kaiutinkuormaan, 7000Wattia en-ohm högtalare laster,
maksimi virrankulutus on 395Ampeeria. Maximal effektförbrukning är 395Ampeeria.
Jos tämäkään vielä äänenpaineen ystäville ei riitä, Om det kommer fortfarande ljudtryck av vänner är inte tillräckligt,
on E-7000 vahvistimia mahdollisuus linkittää kaksi peräkkäin, E-7000 förstärkare möjligheten att banden mellan två i rad
jolloin yhteisteho on huimat 14000Wattia !!! när strömmen är en enorm 14000Wattia!
Ns. normaalikäytössä vahvistin luovuttaa yhden ohmin kuormaan Den så kallade normal användning, att förfoga över den förstärkning av en-ohm belastning
14.4 Voltin jännitteellä RMS tehoa 4000Wattia ! 14,4 volts spänning RMS effekt 4000Wattia!

Detta är taget från www.autostudio.fi varför skulle dom rekomendera 18volt om d e för 16??. som sagt. jag går för bästa ljud med mest effekt. enligt speccarna. 18volt-7000w-rms presic lagom till mig.. wink

dbakuten TEAM dBAkuten
15 december 2008 · 865 Inlägg

Det känns som du inte har 100 koll på saker o ting fungerar.

Vad ska du ha för transformator som reglerar ner spänningen från 24V till 18V som hanterar minst 400A. Den vill jag se.

Att använda mer en 12V i en bil kräver en hel del modifikation om det ska fungera optimalt och rekommenderas inte för musiklyssnande.

Sen att du söker en mer effekt tåligare bas en SoloX 18" bas till musik är inte lätt att hitta på marknaden. När du brände den berodde inte på för mycket effekt utan felkonstruerad ljudanläggning samt överstyrd signal troligen.

Personligen har jag kört ca 4-5000W slutstegs effekt i över 15min med musik utan att basen gav vika.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
15 december 2008 · 2 853 Inlägg

han vill ju köra det i flera timmar me rms effekt på 7000w..inte bara en sak som är skum i hans uttalanden:P läs genom tråden:P

TT-Avant
15 december 2008 · 6 851 Inlägg

För at få tyst på allt snack, så skulle du kunna ta lite bilder på din bil och lägga upp dem här..Samt din generator, kablage m.m..skulle va kul och se om inte annat.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Morre_W Mr Kock =)
15 december 2008 · 199 Inlägg

Har ni ens sett ett sådant steg någon gång??  Man skiter nästan på sig bara av ljudet när steget slår igång..tongue   En kollega har ju 4500 Mk2 steget, (2x3000WRMS) det låter också en hel del när det slår igång=)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
te_wik Forummoderator
15 december 2008 · 12 813 Inlägg

När vi nu e inne på Autostudios så hade jag ett sånt steg för ett par år sen..
Det var helkromat och hette typ PRO 2.1.00 eller nå liknande, tyckte att den drev de mesta bra.

Men jag tänkte "vad är detta för skit märke", medans några polare "fan du har ju värsta tävlings steget".

Såå, jag hade aldrig hört talas om märket innan, fick bara fram att det var finskt.
Är det "bra skit" eller bara skit?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
JumJum
15 december 2008 · 33 Inlägg

styrenheter i bilar brukar oftast inte klara av mer än 16volt, så ja tycker du borde håla dig under 16V om du vill kunna köra bilen oxå.

Volvo 960 "TheClassyOne" (1993)
Tiltz85
27 april 2009 · 15 Inlägg

Vet inte hur jag lyckades hitta tråden men den var fan rolig:) lite ovanlig kan man väl säga också. synd att det inte fanns bilder tongue hehe

kalle_kalle
27 april 2009 · 2 914 Inlägg

Tiltz85 skrev:
Vet inte hur jag lyckades hitta tråden men den var fan rolig:) lite ovanlig kan man väl säga också. synd att det inte fanns bilder tongue hehe

tänkte detsamma xD

Hoonas Dieselpower!
27 april 2009 · 534 Inlägg

Ingen som fattar att han myttar om allting ? ta kort på grejjerna förfan. hur kan du köra ett Optima YT i 17volt+ ? idiot.

Stejfaan Basknarkare
28 april 2009 · 470 Inlägg

Absolutjonas skrev:
Ingen som fattar att han myttar om allting ? ta kort på grejjerna förfan. hur kan du köra ett Optima YT i 17volt+ ? idiot.

orka babbla i en gammal tråd ZzZzz

Team Carbonize
Miramithe
28 april 2009 · 573 Inlägg

tycker det låter som ett bra steg med verkningsgrad på ca 98%....

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
dbjanoz
28 april 2009 · 1 785 Inlägg

Leo86 skrev:
Jag vill gärna veta om det finns någon riktigt kraftig bas. gärna värre än kicker soloX-18 då jag bränt en med detta slutsteg.

Steget hade vid tillfället 17.6volt och lämnade enligt spec ca 6500w-rms och spelade i 149db i ca 3 minuter. har någon en idé?

mvh

Soundstream XXX 18" tar 10kW RMS skicka ett PM om du vill veta mer

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang