Turbo trimma bmw 520 e34 - 92a

jim891
3 maj 2009 · 5 Inlägg

tjena:D jag har en bmw 520 e34 - 92a det e som så här att jag börjar bli lite trött på den trötta motorn och funderar på om det finns något företag som turbokonventerar min modell i närheten av malmö. Om ni har andra förslag på hur jag ska trimma den så e det bara att prata påbig_smile

Senast redigerat av jim891 (3 maj 2009)

jim891
3 maj 2009 · 5 Inlägg

hmm nja jag e inte så säker på att jag vill byta hela motorn:P men tack endåbig_smile borde jag inte kunna hitta någon turbo som skulle kunna passa:D

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 maj 2009 · 3 585 Inlägg

varför inte byta hela motorn?

Billigast. bensin snålast. smidigast. går billigast. håller bäst (om du inte vet hur man bygger) Och borde gå igenom besiktning.

Och går sjukt mycket fortare att göra. Och man stoppar inte bara "på" en turbo

Räcker det inte med 200hk så borde du ändåså utgå ifrån 2.5an enligt mig

Senast redigerat av ToTTeN (3 maj 2009)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
DiamantSchwarz
3 maj 2009 · 73 Inlägg

Att byta motor blir garanterat billigaste sättet att öka effekt i din 520 i längden. Dock om du gärna vill tvångsmata din 520 så finns det ofta turbokits till salu på ebay, och även på några styling/trimnings företags hemsidor. Men dessa har ju i princip aldrig 100% passform, så det blir alltid lite pill, oftast ganska mycket.

BMW 535i "Turbocharged" (1988)
jim891
3 maj 2009 · 5 Inlägg

okej tack så mkt för svar:D det e som så jag e inte riktigt händig när det gäller bil meck änwink finns det typ inga företag som turbomatar bilar som kan hjälpa:D

THEBADGUY Gorgilus addictus
3 maj 2009 · 4 737 Inlägg

jim891 skrev:
okej tack så mkt för svar:D det e som så jag e inte riktigt händig när det gäller bil meck änwink finns det typ inga företag som turbomatar bilar som kan hjälpa:D

Finns det säkert, men inte speciellt billigt...

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
jim891
3 maj 2009 · 5 Inlägg

vet du vad priserna kan ligga på?big_smile

Batta
3 maj 2009 · 1 353 Inlägg

ska du ha seriöst gjort så blir det ju motorrenovering på samma gång, och det lär inte stanna vid 50 000:- om ett företag skall göra det åt dig.

köp en M50B25 ifrån bildemontering eller nåt sånt istället, får du en för 4-5000 med kabelhärbva och box.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Ghost_Face
3 maj 2009 · 517 Inlägg

Håller med föregående talare, köp ny motor men ha kvar den gamla som besiktningsmotor för det är i princip omöjligt att få igenom en turbokonverterad-motor genom besiktningen.

jim891
3 maj 2009 · 5 Inlägg

okej. då kan jag lika bra skita i turbon:P

Tykoo bilmekaniker
4 maj 2009 · 121 Inlägg

lyft i en 2.5 liters maskin bara, syns garanterat inte att det är bytt motor då 2 liter och 2.5 liters motorn är så gott som exakt lika på utsidan.

dundas
7 maj 2009 · 2 Inlägg

ska du turbokonvertera den bör du ha en turbomotor innan annars blir det i princip omöjligt att få den att gå igenom.
även fast du tycker att du inte är bra på meck så är det enda sättet att lära sig. börja med att leta reda på en 2,5 liters.. bästa alternativet för dig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang