Orion eller RE

Kulla89 man kan bara inte sluta älska cheva
10 maj 2009 · 57 Inlägg

Har tittat på basar till mitt bygge o fastnat för antingen dubbla HCCA 15" eller 4st RE SR 15" Slutsteget som är tänkt är STETSOM 7k2. Vad kommer bli att spela mest? vill lixom veta vad som är vettigast osv

Mvh Robin

Stejfaan Basknarkare
11 maj 2009 · 470 Inlägg

Kulla89 skrev:
Har tittat på basar till mitt bygge o fastnat för antingen dubbla HCCA 15" eller 4st RE SR 15" Slutsteget som är tänkt är STETSOM 7k2. Vad kommer bli att spela mest? vill lixom veta vad som är vettigast osv

Mvh Robin

4 RE flyttar nog mer luft än 2 orion även fast orion har ruggig slaglängd smile transiten är ett snuskigt exempel på SR basarna big_smile  ja röstar på RE wink hehe ovanligt roll

Team Carbonize
Tokken Team dBakuten
11 maj 2009 · 3 453 Inlägg

Kulla89 skrev:
Har tittat på basar till mitt bygge o fastnat för antingen dubbla HCCA 15" eller 4st RE SR 15" Slutsteget som är tänkt är STETSOM 7k2. Vad kommer bli att spela mest? vill lixom veta vad som är vettigast osv

Mvh Robin

Å en tråkig liten fundering.. men hur har du tänkt dig små saker som batterier å generator?
Du lär behöva MINST 4 st större BRA batterier.. Samt en 150A generator.. MINST..

Så att du faktiskt kan ge ett stetsom steg det de vill ha så att säga.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Kulla89 man kan bara inte sluta älska cheva
11 maj 2009 · 57 Inlägg

batterier o generator e absolut inga bekymmer utan ja e mest fundersam över vad man ska använda för basar för att få mest ljud..Funderat på att börja tävla o får mycket hjälp av K1mm0

pontan36 Mekaniker
11 maj 2009 · 212 Inlägg

Jag säger som jag alltid säger, RE;) Dom är grymma.

Lonefox Bad music kills good sound
11 maj 2009 · 7 241 Inlägg

Ser man rent till teorin och att du har samma effekt bakom basarna så spelar de lika högt. (effekt vs konarea)

Men iom att du kan få mkt hjälp av k1mm0 så är väl saken eg. avgjord redan från början? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Kulla89 man kan bara inte sluta älska cheva
11 maj 2009 · 57 Inlägg

njaaa K1mm0 sa faktiskt att ja verkade insnöad på orion så han tkt ja skulle testa de men ja blir lite fundersam eftersom RE får mycket effekt och att dom tål o att dom spelar såpass snuskigt högt.
beslutsångest kallar ja detta:D visserligen länge tills inköp (renoverar bil för fulla muggar) men vill ha så möe som möjligt klart

kresse
12 maj 2009 · 85 Inlägg

vi körde ett stetsom 7kd steg i 0.75 ohm per 3 sr 15" och de funkade fint i våram SM transit buss smile sen ett 1kd i 1ohm på 4 sånna tror ja skulle bli kanon... och om du förlitar dig på kim(som du verkar göra) så kanske de är en bra ide att köra med ett märke han kan väl.. dvs RE

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
Kulla89 man kan bara inte sluta älska cheva
12 maj 2009 · 57 Inlägg

hehe joo Kim verkar kunna de han kan=) ville bara höra vad alla andra tyckte, har lutat åt RE men ville som sagt höra andras åsikter=)

HiFiMick
12 maj 2009 · 124 Inlägg

Ja du det är nog typen av musik som får avgöra vad du ska ha för basar. Båda märkena på bas är riktigt bra på sitt sätt.big_smile

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
Zairon Tyskstuk.se
12 maj 2009 · 630 Inlägg

RE såklart smile

Kulla89 man kan bara inte sluta älska cheva
13 maj 2009 · 57 Inlägg

ja lyssnar på allt så därför lutar de åt RE som inte är så tungdrivna... Tittar man på orion så ser dom tungdrivna ut o därför inte lika rappa som RE. Har ja fel?

Noesc
13 maj 2009 · 6 Inlägg

http://forum.lazzat.se/showthread.php?t … amp;page=4

7k och hcca 15 funkar rätt gott ihop. spelar sjukt den i bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang