Hej,
Här kommer ni kunna följa min Nissan 200SX S14a 1999.
Historia:Bilen har rullat sina första kilometrar i Italien varifrån den blev importerad till Sverige 2004. Jag i min tur importerade den till Finland i början av maj 2009.
Så här såg bilen ut vid affärstillfället, i bakgrunden skymtas min förra bil, Passat Variant 2.3 V5 2002
Bakparti, avgas systemet ligger kanske en aning lågt
Motoria, härligt ljud!
Inte den bästa bilden på motorutrymmet, men en del kromrör kan ses... ACE fjäderbensstag fram och bakBildatorn:
CarPuter delar, Intel moderkort, 2gb ram, bluetooth, wlan, gps
Test setup för datorn, här installeras WindowsLCD installation:
Mittkonsol före modifikation för LCD. Här har jag redan tagit bort de 3 mätarna som satt under stereot.
Prövar passformen av LCDn, verkar passa utmärkt.
Dremel (wannabe) is my friend! ![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Bara en kabelhärva kvar...
Inpassning gjord, testar slutresultat före limma, klistra, spackla o målning...Greddy Full Auto Turbo timer
Installation av turbo timern, här ses också Greddy turbo trycks regulatorn. Det krävdes lite modifikation i trådarna som kom med timer för att kunna aktivera larmet när timern är aktiv...Apex Performance Gen2 Comfy coilovers![https://www1.garaget.org/gallery/archive/115588/670865_8ilvkb.jpg]()
Camber och in/utfjädrings inställningarModifikationer gjorda före "min tid":- Garrett T28bb turbo
- Nismo motorkuddar och växellådskudde
- Greddy oilcatch tank
- Greddy Profec B-II laddtrycksstyrning
- FMIC Intercooler kit
- Extraktorgrenrör
- 3" rostfritt Motoria avgassytem från turbo
- CAT ersättningsrör
- Megan racing sänkningssats, -40mm
- Fjäderbensstag fram och bak
- Eve tiger 18" fälgar med Good Year Eagle F1 235/40 däck
- Bromsoken rödlackade
- Trä imitations panelerna utbytta mot svarta
- Momo pedaler
- Nissan märk på huven borttaget, 200SX märket på bakluckan borttaget
- Nedlackad
Planer:- Installera Walbro 255 bränslepump, har pumpen liggandes men inte installerad.
- Chip och mappning
- Mer kommer säkert med tiden...
Modifikationer:- 2st 52mm mätare från Autogauge i A-stolpens ställning
- Apex Performance Gen2 Comfy coilovers
- Installerat Greddy Full Auto Turbo timer.
- Tonat alla rutor förutom vindrutan.
- Tagit bort "onödiga" extra mätare.
- JDM Kouki spoiler på bakluckan.
ICE:- CarPuter
- Intel D945GCLF2 M-ITX moderkort
- 2gb DDR2 ram
- 250gb SATA2 2.5" hårddisk
- BlueTooth
- WLAN
- USB GPS
- 150W MiniITX DC-DC strömkälla
- En gammal PS/2 mus moddad till volymkontroller.
- 7" touchscreen i mittkonsolen var stereot satt tidigare
- Förstärkare: SPL-604, 4x60W till front och bakhögtalarna. Monterad under högerframsäte.
Pågång:- Påbörjat modifiering av framkofångare
Kommande:- 315mm Brembo bromsskivor fram med tillhörande adaptrar för original ok inkomna.
- Goodridge stålomspunna bromsslangar inkomna.
- Nya fälgar inkomna 8.5"x19" ET40 Tomason TN1, omlackade
- Nankang NS-2 235/35/19 inkomna
- Svetsning av laddtrycksrör för att kunna flytta batteriet från bagaget till motorutrymmet
- Installation av camber-, toe- och tension stag (gummiskydd till nivlarna inkommit och på satta)
- Installation av oljefilter adapter för extra mätare
- Walbro bränsle pump (har den liggandes hemma)
- "Sidokjolar" bak beställda, Kouki Aero original
- NIStune chip
- Z32 MAF
- Batteriet flyttas från skuffen tillbaka till motorutrymmet
Framtidsplaner:- Alu vatten kylare med dubbla elfläktar
- Oljetrycksmätare
PS. Skriv gärna in kommentarer och ge betyg DS.
www.garaget.org/tom_rosenback