en sak kan jag säga för er som inte jobbat med glasfiber, de är att (ursäkta språket!) satan va dammig man blir när man kapar/slipar med vinkelslip. missa dock att ta bild på hur man såg ut. men jag var vit hela jag!!
ja ja nu kommer lite mer bilder efter jag städat upp lite på balkongen.
tagna under gårdagen.
efter grov kapning å slipning
behöver lägga lite fin spackel på vissa ställen för att jämna ut ytorna.
de var lite jobb med bältes hålet för mitt bältet =0)
i dag kommer jag slipa i hålen för högtalarna så jag kan få ner gallret med.. är lite taskigt med utrymme just nu.
har ni några tips så tveka inte med att lägga in dom eller skicka ett PM.
Senast redigerat av crazzy (24 juni 2009)
Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.
ska läggas lite fin spackel på det med så man får bort de värsta ojämnheterna. om ja hade material till de skulle de bli snyggt. det kommer att kläs med svart krossad plysch.
Gött att du har plastat lite. Är själv inne på att pröva det för första gången. Något man bör tänka på tycker du ?
lägg inte för mycket plast i bafflarna!!!! ja fick ta fram vinkelslipen å slipa bort en massa så gallret kan komma ner och ta tid på dej om du ska dra fleece tyget bra. annars är de bara att prova sej fram till de man tycker är enklast.
alla är vi nybörjare i början:cool:
Fint jobb MEN, du använde flistyg.... dåligt val. Flistyget tar upp extremt mycket polyester och dessutom är svårt att få genomblåt så det fäster på andra sidan. Bli inte förvånad om tyget inte har fäst i huvud taget i dina träringar. Fint första projekt dock, själv gjorde jag 2 rör som första glasfiberprojekt
Fint jobb MEN, du använde flistyg.... dåligt val. Flistyget tar upp extremt mycket polyester och dessutom är svårt att få genomblåt så det fäster på andra sidan. Bli inte förvånad om tyget inte har fäst i huvud taget i dina träringar. Fint första projekt dock, själv gjorde jag 2 rör som första glasfiberprojekt
jag kan hålla med om att de "drack" mycket polly innan de vart blött men de sitter fast iaf. gick åt ca 1,5 liter på första lagret innan de var ordentligt blött. sedan blötte jag bakom tyget med på vissa ställen. och i trä ringarna har jag även häftat med häftpistol innan jag plastade. har du något tips på vad man kan ta för tyg annars?? bygga om baslådan snart med.