Vettigt sett att sänka min 740?

good_year
25 oktober 2007 · 755 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
SJ hörde jag från en kompis idag om att man kunde ta en gas svets å värma fjädrarna runt om på botten av fjädrarna när de sitter på, när de sitter på lr om du tar av dem å trycker ner dem på nått sätt. iaf så skulle de sänkas. vet ej hur mkt studsigare bilen blev lr om den blev dä alls lr om dä ens finkar men hörde dä iaf å tänkte att du kanske ville veta. Man kan ju experimentera vettu å wink

en kompis gjorde det på sin 240 när vi gick i skolan det blev lite för mycket så fälg kanten var vid hjulhus kanten.. fick bli snabbt till mekonomen och skaffa 2 nya fjädrar..

P--JawZ--K
26 oktober 2007 · 579 Inlägg

Å fy f*n, dä låt inte så rolit dä good_year. Men kompisen som gjordet sa (när det funka för honom wink ) att det blev bättre än när man kapat fjädrarna, blev inte lika studsig lr stel iaf.

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
Sambokka Blåsextruderare
27 oktober 2007 · 54 Inlägg

Det e bara fram med kapen. Billigare kan det inte bli smile

Volvo is life......
smekallracing
5 november 2009 · 385 Inlägg

kapa!!! bästa man kan göra är att kapa 3x bak och 2x fram tycker jag, har kört med deflästa olika sänkningar! bara att sätta fast dom bak fram sitter dom bra med 2 varv! 3x varv fram och bilprovningen har en tändens att klaga ändel!smile

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
Marcus_89 Biltokig elektriker
5 november 2009 · 3 352 Inlägg

Sm i trådlyft igång igen? 2,5år gammal tråd smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang