U-Dimension dB 2500.1 vs. Audison LRx 1.2K SPL

stRaend
9 december 2009 ·

under halva smile sänkt det med 8 000:- ju . men har inte dom pengarna just nu. Måste få sålt mitt pioneer steg först innan jag kan beställa. För tror inte jimmy sänker priset lite till så jag kan köpa det tongue

Nymans
9 december 2009 · 1 162 Inlägg

Jag använder mig av 2st SX300 och det är väldigt musikaliska basar faktiskt. HX är ju somsagt modellen som är mer musikalisk men SX är inte långt efter. SX kan ju även kliva upp ett steg till mot för HX i volym och fortfarande låta snyggt.
Jag kör mina SX i en 100L låda och en 6" port på 25cm och det spelar snyggt och med ett bra tryck! Matar dem med 2st Audiodesign PMAX1000D.
Micke på BT agenturer använder en SX300 och har fått den att spela grymt fint i en 45L låda med en 4" port på 25cm om jag inte minns fel.

Basen tycker om effekt utan tvekan. Vet inte vad just SX380 vill ha för låda men skulle tippa på ca 70L och en 6" port för de flyttar luft! Det är bara att labba! smile

stRaend
9 december 2009 ·

Nymans skrev:
Jag använder mig av 2st SX300 och det är väldigt musikaliska basar faktiskt. HX är ju somsagt modellen som är mer musikalisk men SX är inte långt efter. SX kan ju även kliva upp ett steg till mot för HX i volym och fortfarande låta snyggt.
Jag kör mina SX i en 100L låda och en 6" port på 25cm och det spelar snyggt och med ett bra tryck! Matar dem med 2st Audiodesign PMAX1000D.
Micke på BT agenturer använder en SX300 och har fått den att spela grymt fint i en 45L låda med en 4" port på 25cm om jag inte minns fel.

Basen tycker om effekt utan tvekan. Vet inte vad just SX380 vill ha för låda men skulle tippa på ca 70L och en 6" port för de flyttar luft! Det är bara att labba! smile

kanske var ditt projekt jag tittat på då tongue för det var någon som körde med två sx300. jag har min i en 80L låda med två st 4" portar på 20cm smile rekommendationer från jimmy på blekingebilradio ^^.

kommer nog bli ett u-dimension steg till mig själv i julklapp om jag får sålt mitt pioneer först bara.

dbakuten TEAM dBAkuten
11 december 2009 · 865 Inlägg

Om man inte är intresserad eller vill ha den teknik samt egenskaper som ett Audison LRx 1.2K slutsteg har så ska man inte köpa slutsteget så enkelt är det.

Kör du på ett U-Dimension (bra pris nu) eller behåll det steget du har.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
stRaend
11 december 2009 ·

jo visst. men vet inte ifall om det blir märkbar skillnad mellan dom två då jag kanske inte har en värsting SQ-bas. Vill kunna spela högt samt ha bra kontroll och ljud på basen. vill ju ha reda på vad det är för skillnader samt om jag kommer märka någon stor skillnad mellan stegen? Eller om det är bättre att behålla det jag har.

Så skriv gärna ner din åsikt här, gärna oberoende tongue

Stejfaan Basknarkare
12 december 2009 · 470 Inlägg

stRaend skrev:
jo visst. men vet inte ifall om det blir märkbar skillnad mellan dom två då jag kanske inte har en värsting SQ-bas. Vill kunna spela högt samt ha bra kontroll och ljud på basen. vill ju ha reda på vad det är för skillnader samt om jag kommer märka någon stor skillnad mellan stegen? Eller om det är bättre att behålla det jag har.

Så skriv gärna ner din åsikt här, gärna oberoende tongue

U-dimension steget är ju uppmätt till nästan 2.5Kw o de tror ja inte ditt gamla steg är, så teoretiskt bör de ju bli skillnad.

Team Carbonize
stRaend
12 december 2009 ·

Stejfaan skrev:

stRaend skrev:
jo visst. men vet inte ifall om det blir märkbar skillnad mellan dom två då jag kanske inte har en värsting SQ-bas. Vill kunna spela högt samt ha bra kontroll och ljud på basen. vill ju ha reda på vad det är för skillnader samt om jag kommer märka någon stor skillnad mellan stegen? Eller om det är bättre att behålla det jag har.

Så skriv gärna ner din åsikt här, gärna oberoende tongue

U-dimension steget är ju uppmätt till nästan 2.5Kw o de tror ja inte ditt gamla steg är, så teoretiskt bör de ju bli skillnad.

helt rätt. då mitt lämnar 2Kw på papper, vet inte om det ens är uppmätt. Men sen är ju frågan till SQ vilket som är bäst till min bas? då det inte är någon "värsting SQ-bas" så har jag ingen användning för ett "värsting SQ-steg" om ni förstår vad jag menar? Så frågan är ju mer om vilket som kan driva min bas fullt ut, alltså få ut så mycket SQ som möjligt ur den. Samtidigt som jag vill kunna få fina db siffror smile

då jag inte hunnit testa lika mycket som andra så vill jag få råd om vilket som lämpar sig bäst till min bas inom min budget på ca max 6-7k.

micke7406
12 december 2009 · 1 400 Inlägg

En stor fördel för Audison är att den inte drar så mycket ström med tanke på effekten den lämnar.
En bra sak att tänka på om man letar dB.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
HiFiMick
12 december 2009 · 124 Inlägg

Ingen som sitter och håller på ett U-dimension steg så man kan göra ett test.
Vad dom lämnar vet vi ju redan 2,5kw för U-dimension och 3kw för Audison.
Jag har både Term lab och olika basar och lådor så ett test skulle vara riktigt trevligt.
Mäta dB med TL och samtidigt mäta hur mycket ström stegen drar.
Hoppas någon/Calle kan skicka hit ett steg så ska jag göra ett seriöst test med mätning vid olika frekvenser och musik och batteribank är 5 styck Tudor Maxxima så ström finns det.

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
stRaend
12 december 2009 ·

HiFiMick skrev:
Ingen som sitter och håller på ett U-dimension steg så man kan göra ett test.
Vad dom lämnar vet vi ju redan 2,5kw för U-dimension och 3kw för Audison.
Jag har både Term lab och olika basar och lådor så ett test skulle vara riktigt trevligt.
Mäta dB med TL och samtidigt mäta hur mycket ström stegen drar.
Hoppas någon/Calle kan skicka hit ett steg så ska jag göra ett seriöst test med mätning vid olika frekvenser och musik och batteribank är 5 styck Tudor Maxxima så ström finns det.

vore kul att se resultatet smile nu så har ju dock priset gått upp för audison steget så det är ju inte riktigt samma prisklass längre hmm

Stejfaan Basknarkare
13 december 2009 · 470 Inlägg

HiFiMick skrev:
Ingen som sitter och håller på ett U-dimension steg så man kan göra ett test.
Vad dom lämnar vet vi ju redan 2,5kw för U-dimension och 3kw för Audison.
Jag har både Term lab och olika basar och lådor så ett test skulle vara riktigt trevligt.
Mäta dB med TL och samtidigt mäta hur mycket ström stegen drar.
Hoppas någon/Calle kan skicka hit ett steg så ska jag göra ett seriöst test med mätning vid olika frekvenser och musik och batteribank är 5 styck Tudor Maxxima så ström finns det.

Vi kan klyva mitt steg så får du testa halva big_smile nej men de vore intressant faktist smile

Team Carbonize
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang