Köpa framsystem. Hur ska man koppla?

Audion
28 december 2009 · 134 Inlägg

Hej Garaget.

Har kollat lite på framsystem till min golf IV. Har hittat ett från dbakuten i min prisklass. Men är lite osäker på hur jag ska koppla. Är det vanlig högtalarkabel in till stereon då? ska ut o kolla original högtalarna nu hur det ser ut. Har en bild jag vill ha hjälp med också.

http://i48.tinypic.com/jhtq94.jpg

+ och - längst till vänster på dosan, är det ström eller högtalarens vänster och höger?

/mvh Emil

sundin_omega Mr Roy
28 december 2009 · 86 Inlägg

Du kopplar in högtalarkablen från stereon på "input" sen vidare till högtalarn på woofer sen diskanten på tweeter.

:lol
Audion
28 december 2009 · 134 Inlägg

Men är det en kontakt i dörren jag ska koppla in i eller dra nya kablar till stereon?

D_lavesson
28 december 2009 · 8 Inlägg

De kan du ju göra som du vill, har du inte tänkt köra med steg på framsystemet har jag ju svårt att tro att orginalkablarna inte skulle duga.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
28 december 2009 · 8 744 Inlägg

Har du inga högtalare i dörrarna idag eller? Om du har det och det sitter nån form av kontakt på kablaget till dom så kommer du få lov att ta bort den för att få in kablarna till filtret.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
HiFiMick
28 december 2009 · 124 Inlägg

Det där framsystemet spelar riktigt gott. Ja satte in det i min bil bara som ett test men jag kan lova att det kommer få vara kvar. Det spöar lätt andra system i 3000kr klassen och speciellt diskanten låter riktigt bra.

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
Audion
29 december 2009 · 134 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Har du inga högtalare i dörrarna idag eller? Om du har det och det sitter nån form av kontakt på kablaget till dom så kommer du få lov att ta bort den för att få in kablarna till filtret.

Ja det sitter ett par högtalare i framdörrarna, men inte bak. okej, ska ta bort dörrsidan och kolla lite. Troligtvis hittar jag en kontakt där

HiFiMick skrev:
Det där framsystemet spelar riktigt gott. Ja satte in det i min bil bara som ett test men jag kan lova att det kommer få vara kvar. Det spöar lätt andra system i 3000kr klassen och speciellt diskanten låter riktigt bra

Haha ja, jag hoppas det roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang