NissanMotorsport skrev:
linuslinje skrev:
NissanMotorsport skrev:
Nice
bilen är riktigt fräsh..kul att du fick bort muttern
hehe, har haft problem själv me dessa grenrörsmuttrar.. vad är planerna härnäst då?
Tack.
De sitter som as! men de har väl suttit där i 19 år så...?
Nu blir det putsning och målning av grenrör. Sen byte av det då.
Efter detta kommer nog lite tråkiga saker. Kamrem, generatorrem, spännrulle, (ev vattenpump?) kylarspolning o glykolbyte. Likadant med service.
Tror dock jag hinner med lite ljud alt toning från den berömda biltema återvinningsbara filmen. Får se.
Roliga saker är alltid roligare att göra innan de tråkiga!
Hehe okej
ja jag är också pågång med en stor service, alla remmar, ny servopump m.m..men känns skönt efteråt när allt funkar riktigt
kolla gärna in min projekt tråd om 940in
kanske du får några tips där ifrån
följer ditt projekt!
alltid kul med "sånna här" projekt..istället för dessa som bygger om hela dörrsidor, monterar 10 högtalare i dörrarna och i intrumentpanelen m.m.. då läser ja häldre sånnahär
Absolut så känns det som om bilen är mer värd när man vet exakt hur skicket är på motor, växellåda, drivning. Även om det kanske är lite tråkigt att byta saker den trehundrade gången så lär man sig ju något nytt hela tiden. Framförallt för mig som är väldigt nybörjare.
Ska kolla in din projekttråd och följa för tips!
strandberg31 skrev:
Behöver du ett slutsteg?du kan få köpa ett billigt av mig;)
Jag behöver en Rockford Fosgate Power slutsteg, har du ett sådant?
S90n ska få powersteget så tänkte jag att GAS-steget kan få driva 740ns högtalare fram.
Specifikationer, pris?
-Akerfeldt- skrev:
Kommer bli kanonfint det där när du blir klar
Lycka till med projektet fortsättningsvis och ha en fortsatt god jul
Tack så mycket! Ja, jag tror bilen kommer öka i värde. Jag har gjort en bra affär känns det som även om det är lite pul att få den i toppskick. Men värdet kommer öka drastiskt.
JockeSamSam skrev:
Jag tror att röret under grenröret är ganska bra nu när det är kallt. Jag har inget i min bil och förens motorn har blivit varm så slutar den "hacka" fram, känns som tändmissar typ. :p Annars kan man ju använda motorvärmare...
Japp. Jag har beslutat att ersätta värmeplåten med en ny / bättre begagnad från bilia/skroten. Även om den inte fyller så stor funktion för just mig (verkar vara lite olika på alla 740s!?) så saknar jag den.
EmilHammarlund skrev:
740 GLT front helt klart fränare än 940-front. Men på en originalbil (som dessutom ser extra exlusiv ut som blå) blir originalgrill vackrast.
Vad blir det för fälgar? Något original som ser mer exklusivt ut än sportigt? Hjulsidor eller alu?
Du menar den svarta GLT-grillen? Jao Den är fin. Dock gillar jag krom så jag får se hur jag gör. Jag är inte supernöjd med grillen så vi får se. Originalstuket är ju rätt viktigt.
Hehe, kul att du tycker att blå ser exklusiv ut då jag är väldigt missnöjd över färgen som den är idag.
Däremot så såg jag idag Joelimmo s 740s lack.
Verkar som om vi har samma lack. Så hans skick av lack är väl lite av målet även om det blir nog lite lurigt.
Länkar en bild till hans 740 för att få se bilden. Säg till om jag ska ta bort den (joelimmo)