Tänkte jag skulle starta mig en egen liten projekt tråd om min kärra.
Det är alltså en volvo 940 ltt, som ska uppdateras lite under huven i första hand. en liten list som jag vill göra eller har gjorts:
[X] Färdigt
[/] Påbörjat/Inhandlat
[ ] Ej påbörjat
Motorspec:
[/] 531 topp med specslipad kam
[x] Sachs 765 tryckplatta
[/] Megasquirt 2 v3
[x] Rensa onödig el ur kabelpiska
[ ] Turbobandtiens TB60-03
[ ] Bygga grenrör
[x] 40 mm wastegate
[ ] 998cc Delphi spridare
[x] Smidda stakar från Lg speed
[x] Viktad och balenserad botten
[x] Borrat block till första överdim
[ ] 3" eller 3,5" downpipe
Det som kommer att bli i första hand är motorn. vet ej om jag kommer lägga i smidd botten i bilen under vintern nu eller ej. det beror på hur skicket är.
Det som kommer bli är iaf turbo, intercooler, megasquirt och spridare.
Kommer även att köra på e85
Har ju kommit en bit på vägen redan som skrivet,
Det första jag monterade på bilen var sachs 712 tryckplatten då kopplingen var dålig när jag köpte bilen.
531 toppen kom på redan i början av sommaren, a-kammen är inte ditsatt ännu men den ligger på hyllan och väntar på att bli monterad.
Efter detta gjort körde jag med bilen hela sommaren tills turbon började säga upp sig plus att bilen började läcka olja, bilen ställdes av och planer började smidas. Det första som vart till då var ett grenrör men externt uttag för 40mm wastegate.
Efter detta Vart jag sugen på ett eftermarknads sprut och så blev det också, beställde ett ms2 v3 och vi började direkt att riva original härvan i bilen och rena ur onödig skit som inte kommer att användas mer ändå.
Nog med text. lite bilder är ju alltid trevligt
Grenröret är ev till salu. skirv pm vid intresse
Grenröret är ev till salu. skirv pm vid intresse
Ursäkta den superdåliga kvaliten på bilderna. då projekt kameran är på rep så använder jag mobil kameran.
Trevlig läsning!