Hejsan allihop! Bakgrunden till det hela bygget är att jag sålde min trimmade 9000 Aero pga att jag inte hade något garage att pilla i. Köpte mig en Fiat Barchetta som jag spenderade sommaren i, men då hände något otroligt, polaren ringde och frågade om jag ville hyra ett garage tillsammans med honom.
Svaret var enkelt, nu hade jag garage men inget att bygga på (En fiat med 5000 mil på mätaren är inte mycket lönt att mecka med)
Kände direkt suget tillbaka till Saab. Det blev en 9-5 Aero kombi av 2000 års modell. Endast en ägare och 20 000 mil på mätaren. Bilen var fullt lyxutrustad med allt man kan tänka sig! Ventilerade skin stolar, backhjälp, stora AS3 stereon osv!
Nog med snack, här kommer bilderna!
Rev av grillen eftersom kromet hade släppt och konstrat sig, fick även en polering direkt.
Välstädat! Alltid legat gummimatta i och insynsskyddet va aldrig använt innan jag hämtade bilen!
Stora AS3 stereo systemet så baslåda original i skuffen!
Vad sägs om nytt skyddsnät Saab original, Saab original spännband med mera! Häftigt!
Inte fy skam att åka i baksätet!!
Framför ratten trivs jag dock betydligt bättre!
Motorrummet såg rätt fräscht ut efter lite puts! Även om det kommer betydligt mer!
BSR 2,5" sportsystem halvsatts sitter på
Arbetsbänken!
Klart man måste ha värme! 4300W gasol kamin! Räcker gott
Fick förlänga ordentligt för att få av hjulbultarna! Satt fruktansvärt!
Börjar närma sig
Nu ska den nog allt stå stabilt i vinter!
Biltemas lite dyrare pallbockar är faktiskt riktigt stabila!
Hmm, någon har visst smugglat "Mjöl" under batteriet!
Klart man måste ha en h*ra i garaget!
Undrar var denna kvalitetspryl sålts?
Demontering i vänster främre hjulhus påbörjad!
Litet trick så fick man bättre hävarm så bulten lossade! Gött!
Nu går det ju av bara farten!
Hmm, någon intresserad?
Härligt när grejer håller! Speciellt när slagen släpper vid 8 bars tryck o smäller på fel "kula". 15 min "paus"
Klart man skulle bryta den! Har en teori om hur jag får bort den, tips? Får se hur det går imorgon!
Muttern nästan av så börjar själva "innandömet" snurra med...Ska testa lite till imorgon, annars blir de mutterspräckare!
HELT omöjliga att få bort hela! Någon som har tips på lösning när allt ska monteras tillbaka sen?
Oj, där kom innerskärmen också!
Fräscht och rostfritt! Till skillnad från en viss Opel
Lite rostskydd så håller det många år till!
Lite delar tvättade och tas med för blästring imorgon!
Sådär, nu har vi fått en start på det hela! Tänkte försöka blästra lite grejer imorgon och sticka ut för att fortsätta! Vila kan man göra senare i livet!
Vill även passa på att tipsa om mitt och Thomas Opel Astra projekt som också ligger här på forumet ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198763
MVH
Owla
Svaret var enkelt, nu hade jag garage men inget att bygga på (En fiat med 5000 mil på mätaren är inte mycket lönt att mecka med)
Kände direkt suget tillbaka till Saab. Det blev en 9-5 Aero kombi av 2000 års modell. Endast en ägare och 20 000 mil på mätaren. Bilen var fullt lyxutrustad med allt man kan tänka sig! Ventilerade skin stolar, backhjälp, stora AS3 stereon osv!
Nog med snack, här kommer bilderna!
Rev av grillen eftersom kromet hade släppt och konstrat sig, fick även en polering direkt.
Välstädat! Alltid legat gummimatta i och insynsskyddet va aldrig använt innan jag hämtade bilen!
Stora AS3 stereo systemet så baslåda original i skuffen!
Vad sägs om nytt skyddsnät Saab original, Saab original spännband med mera! Häftigt!
Inte fy skam att åka i baksätet!!
Framför ratten trivs jag dock betydligt bättre!
Motorrummet såg rätt fräscht ut efter lite puts! Även om det kommer betydligt mer!
BSR 2,5" sportsystem halvsatts sitter på
Arbetsbänken!
Klart man måste ha värme! 4300W gasol kamin! Räcker gott
Fick förlänga ordentligt för att få av hjulbultarna! Satt fruktansvärt!
Börjar närma sig
Nu ska den nog allt stå stabilt i vinter!
Biltemas lite dyrare pallbockar är faktiskt riktigt stabila!
Hmm, någon har visst smugglat "Mjöl" under batteriet!
Klart man måste ha en h*ra i garaget!
Undrar var denna kvalitetspryl sålts?
Demontering i vänster främre hjulhus påbörjad!
Litet trick så fick man bättre hävarm så bulten lossade! Gött!
Nu går det ju av bara farten!
Hmm, någon intresserad?
Härligt när grejer håller! Speciellt när slagen släpper vid 8 bars tryck o smäller på fel "kula". 15 min "paus"
Klart man skulle bryta den! Har en teori om hur jag får bort den, tips? Får se hur det går imorgon!
Muttern nästan av så börjar själva "innandömet" snurra med...Ska testa lite till imorgon, annars blir de mutterspräckare!
HELT omöjliga att få bort hela! Någon som har tips på lösning när allt ska monteras tillbaka sen?
Oj, där kom innerskärmen också!
Fräscht och rostfritt! Till skillnad från en viss Opel
Lite rostskydd så håller det många år till!
Lite delar tvättade och tas med för blästring imorgon!
Sådär, nu har vi fått en start på det hela! Tänkte försöka blästra lite grejer imorgon och sticka ut för att fortsätta! Vila kan man göra senare i livet!
Vill även passa på att tipsa om mitt och Thomas Opel Astra projekt som också ligger här på forumet ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198763
MVH
Owla
Senast redigerat av Owla (10 mars 2012)
0
0
0
0