ax5 skrev:
Pim_Pim skrev:
Det sägs att du är grymt kunnig, stämmer de ?
Ja, men jag förstår inte vrf alla ska alltid ha bevis hela tiden blir så irriterad.
Kanske för att de guiderna du än så länge givit ut har varit på konstig bild, dåligt resultat och helt ointressanta metoder och teman.
Om det vore så att du har en grym koll på PS som du påstår, så tipsar jag istället dig att du tipsar om funktioner som hur man bäst använder sig av Levels, Guides, Brightness/Contrast, Copy/Paste, Free Transform etc. och betonar vikten vid att använda högupplöst material för att resultatet skall på något vis bli användbart.
Sen att du säger att du är grymt kunnig inom PS, jag började aktivt att använda PS 1997, har läst en 1 årig utbildning i digital bildredigering, drivit reklambyrå som illustratör i 4 år som egen företagare och JAG vill påstå att jag knappt har rättighet att kalla mig för glad amatör inom Adobe´s bildredigerings mjukvaror då jag kanske som topp bemästrar 10% av programmets potential och funktioner. Och denna nivå är vi många på GOrg som håller och flertalet som håller ännu högre klass.
Därför när någon som är 20år, påstår sig ha extraordinära skills och sen presenterar mediokra resultat och metoder, inte vill visa upp något arbetsprov över huvudtaget och sen blir irriterad över att folk vill se exempel från din portfolio (som dessutom borde vara rätt omfattande p.g.a. din otroliga erfarenhet) så är det klart att folk blir negativt inställda och lika ironiska som jag själv varit när jag svarat i dina inlägg.
Sen hör till saken att det finns guider på nätet i form av både text med förklarande bild samt video med tal som går att nå på några få sekunder via Google, så för att dina guider skall göra någon vettig nytta så vore det ju bra om de fyller någon funktion eller belyser enklare form av redigering som inte vem som helst hittar eller fattar efter 5 minuter framför PS.
Har ingen avsikt att döda din kreativitet med detta inlägget men vill bara upplysa dig om varför det så lätt blir fel fast avsikten var god runt om alla världens forum.
Lycka till och håll inspirationen och kreativiteten på topp!