Av svaret jag gav
KimBoman ovan, kan man ju ana att jag laddat upp så många bilder eftersom detta arbete ligger bakom oss och att projektet redan pågått ett tag – men nu ska vi flytta fram händelserna lite närmare mot ”realtid”
!
Det uppstod ett 'ryck' när vi plötsligt mycket generöst blev erbjudna en komplett 60-tals bottenplatta (dessutom med identitet
) GRATIS mot avhämtning hemma hos en VW-snubbe i Uddevalla som blivit av med sin garageplats… ”Den enes död – den andres bröd”, heter det ju
!
Inlastning utanför P-garaget hos Magnus inne i Uddevalla. Urlastning hemma ! Karossen bars ut och fick sola sig efter det att bottenplattan kommit hem. Här ser man att förre ägaren velat återställa instrumentbräda och helt sonika skurit bort den
! Den nya instrumentbrädan är inte ditsatt men man kan se att rosten är färdiglagad i bakre hjulhusen på karossen. Det är lite 'gasser-stuk' med tanke på att bakre plåten under motorluckan mellan skärmarna är demonterbar och att samtliga listhål är igensvetsade (inget plastspackel här inte...)
Som svar på
JohnWayne’s fråga ovan, så kommer vi att fortsätta projektet med siktet inställt att till större delen återställa karossen till originalutförande – men med en nyare bottenplatta.
Andreas lekte lite med 14-tums diagonaldäcken och originalnavkapslarna till min Ford -62 som står i bakgrunden.
Vad det är för ett takräcke, det vet jag inte. Det passar i alla fall inget vidare på denna oval Samma soliga sommardag i början av juli så lyfte vi på ovalkarossen på nya bottenplattan:
Jodå, det ska nog gå att få ner 1600-motorn i ovalen Och, som sagt: häng med på den spännande fortsättningen
…