Dags att fylla ”håligheter”…
”Nya” brädan från baksidan...
...och från framsidan. Hel är den, men har ett antal hål för mycket från diverse reglage
. Dessa tänker vi lägga igen.
Här är en titt på 'hålet' innan vi börjar bearbeta bilen på detta ställe.
Provmontering. Visst, det passar - men på samma gång passar det inte riktigt ändå. Möjligtvis kommer instrumentbrädan från en
tidig oval (före augusti -55) eftersom plåtpressningarna i varmluftsutblåsen inte ser likadana ut som på 57:an samtidigt som den verkar vara några millimeter smalare när vi försöker passar in den?!
Åsså en bild framifrån!
Ok, då sätter vi igång
! Här uppe i högerhörnet har någonting suttit fast med plåtskruv ser det ut som...
...men det återställer vi med ett par svetsloppor...
...som vi slipar ner och...
...som utan slipning blir så här släta på undersidan. Hur kommer det sig? Jo...
...vi klämmer dit ett kopparstycke som mothåll på baksidan med hjälp av en svetsklämma. Funkar kanon när plåten är tunn eller om man fått för stor spalt
!
Även detta jack på vänstersidan kommer att få en liknande behandling.
Ett extrahål invid hastighetsmätaren läggs igen...
...liksom tre hål på undersidan av radiohålet...
..och ett hål under tändningslåset som var uppborrat/filat till alldeles för stor dimension.
Tja, nu är vi nöjda med skicket på instrumentbrädan. Nu återstår ”bara” montering i karossen så – häng med på fortsättningen