Plåtarbetet fortsätter:
Karossen tippas över på andra sidan…
Samma procedur som på högersidan, med den skillnaden att här verkar plåten inte sitta kant-i-kant där bak.
Eftersom bilen är bättre på denna sida väljer vi att minska storleken på nya plåten lite grann.
Bild på tekniken när vi avlägsnar punktsvetsar:
Slipa ner med vinkelslip, bända med polygrip ungefär som när man öppnar en konservburk
Här visar sig denna sida vara i behov av mer arbete än förra sidan
…
ROST
(gammal ful-lagning) och skev tröskel …
Tryckare från alla möjliga håll
…
…i kombination med
ännu mer rost!
Här kommer den gamla hederliga kopparbiten till användning. Vi svetsar inifrån…
…och slipar från utsidan
Bakgaveln ersätts med en tjockare bit i rostfritt stål
…
…och får en fals i nederkant precis som originalet.
Här ligger egentligen plåten dubbel, så för autenticitetens skull:
Nästa problem är hörnet:
Ser lite ”mysko” ut…
Det blir till att skära, banka och…
…svetsa
PUH
Det blev mer jobb på denna sida än vi räknat med från början, gôtt att det är färdigt
Fortsättning följer…