Räcker det med ny slutdämpare!?

ollelarsson
1 augusti 2012 · 47 Inlägg

Hallå garagetgubbar o töser!
Det är såhär att jag kör en BMW 320i från 2004 helt orginal.
Jag vet att BMW's raka 6:or har ett riktigt härligt ljud och jag vill få fram det lite mer än oginal.

Då är min fråga.. räcker det att köpa ny slutdämpare t.ex: http://www.scstyling.com/bakre-ljuddamp … -5404.aspx

Jag vet att för att få ut det bästa ska man byta hela systemet, men jag är arbetslös och känner inte för att slänga upp till dom summorna än.

Sen undrar jag om jag har rätt för mej att min BMW har 2,5" anslutning?

Tacksam för svar! (:

Jag anser att BMW är det enda riktiga fordon som är körbart, allt annat är plastamög eller bara skit. Just sayin!
race Race For Fun!
1 augusti 2012 · 379 Inlägg

Farsan kör en 535 e39 V8 och den vart helt orginal och lät inget roligt alls tills han plockad bort sista dämparen som var något av det största jag sett och vägde multum! Nu låter den som en V8 ska och han köpte endast en snygg diesel krök och ersatte med smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Etingelholm
1 augusti 2012 · 979 Inlägg

enklaste är att du mäter anslutningen på röret bara smileär förmodligen 2", kanske strax över. men är det bara ljudet du vill åt så kan du byte till en 2,5" dämpare, det lär nog passa dig i smaken smile

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
ollelarsson
1 augusti 2012 · 47 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
enklaste är att du mäter anslutningen på röret bara smileär förmodligen 2", kanske strax över. men är det bara ljudet du vill åt så kan du byte till en 2,5" dämpare, det lär nog passa dig i smaken smile

Okey, ska kolla upp saker o ting!
Tack för tips! smile

Jag anser att BMW är det enda riktiga fordon som är körbart, allt annat är plastamög eller bara skit. Just sayin!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang