26 feb 2012, 00:05 Okey då, kan väl berätta. Kittlar nog inte alls hos alla, men finns en bra förklaring som jag kommer till lite längre ner.
Så, vad var det i paketet? Finn ett fel:
Fortfarande inte en aning?
En ledtråd till kanske:
Sådär. Två sproilans sparcos direkt från fabriken i Italien i härlig mensröd färg.
Så, varför sparco sprints när det finns sjuukt fräsiga stolar från t.ex Bride?
Varit inne på att köpa ett par Zeta III, men av många anledningar valde jag stolar som inte alls ger några "JDM-poäng".
1. Dom får plats. Eunos/mx5 är sjukt små, och jag visste sen innan att sprint fick plats utan att montera snett.
2. Jag får plats. Vill inte köpa en stol jag inte kunnat provsitta.
3. Jag litrar på dom. Dom är FIA-märkta och har för många bevisat sig hålla riktigt fint vid "misstag".
4. Jag gillar dom. Hur kan man sätta ord på en känsla?
Kommer alltid tycka bride är barnsligt tufft, men jag är Sjukt nöjd med dom här, och som jag skrivit förut, jag bygger bilen åt mig, ingen annan
Sist en liten bild när jag lyfte ner en. Lånade ett par stolsfästen, men dom ville inte riktigt lira, så den står direkt på golvet:
Kommer sitta som en käftsmäll, och rent estetiskt är jag övertygad om att dom röda stolarna kommer göra sig sjuuukt bra mot den vita bågen. Ett litet problem som upptäcktes var dock i och ur-klivning. Problemet med en högerstyrd bil är att jag kliver ut mot trottoaren, och med nya stolarna sitter man i en skål med röven långt nedanför höjden på trottoaren.
Testade några olika sätt att grasiöst kliva ur, men samtliga slutade med att man rullade ut. Är det race så är det, vill man kliva av fint kan man börja köra häst.