Detta är ett bygge från scratch - d.v.s. en icke-komplett bil köpt helt nedplockad - som jag genomför tillsammans med min son Andreas. Det som gjorts hittills i stora drag är att laga rost, modifiera karossfästen, byta... Visa mer
Ska motorn nu byggas om som det ser ut, så måste kanske ändå systemet modifieras efteråt ... Ingen fara på taket - nu har vi bara fått lite extra övning (och färdighet )
Har efter 8 månaders postande börjat inse att projekttråden nästan har blivit för lång för att längre kunna anses överblickbar och åskådlig . Många lägger ju in en checklista i första inlägget på sin tråd, och det kommer jag också att göra – men först när projektet är färdigt, eftersom vi ännu inte riktigt vet vilka arbetsuppgifter vi har framför oss.
För den som inte följt tråden från början har jag därför (i brist på bra TV-program) nu under kvällen gjort en kronologiskt ordnad innehållsförteckning för större arbeten (och/eller faktapresentationer) som postats till dags dato:
Hehehe..-"i brist på bra tv-program"- Skulle det vara för det borde du/ni vara färdiga vid det här laget...
Så sant - men det är inte lätt att hålla samma tempo 365 dagar om året. Dessutom har man ju även en familj som vill se sin pappa/make i andra sammanhang än ute i verkstaden
Har just läst igenom hela projekttråden från början. Mycket imponerande! Man blir väldigt imponerad av ert tålamod och att ingenting är omöjligt! Lägger en prenumeration. Lycka till i fortsättningen
Har just läst igenom hela projekttråden från början. Mycket imponerande! Man blir väldigt imponerad av ert tålamod och att ingenting är omöjligt! Lägger en prenumeration. Lycka till i fortsättningen
Jo - det måste väl medges, men jag tror vi låter frågan om vi hur vi ska göra med avgassystemet vila och mogna lite i våra tankar.
. . . fortsättning:
Under tiden har Andreas skruvat bort fläktkåpa, generatortorn, förgasare, insug och bränslepump från motorn. Från den i somras tragiskt uppbrunna typ 3:an lånar vi en Weber 44 och placerar ovan på den lilla kompressorn:
Det ser ju rätt kaxigt ut i våra ögon . Vi bestämmer oss att köra på detta.
I bakgrunden kan man även skymta att karossen fått lite svart färg på torpedväggen under bensintanken.
Har ett gammalt minne av ett tillbehörskit till 1200 snurrorna,där det ingick en kompressor...Tror det var "Hudson" kompressor,eller om det var "Judson"....Får kolla upp det..
Ser mycket bra ut och jag är imponerad av erat arbete! Har följt projektet sedan start
Ett litet tips kan vara att lägga in innehållsförteckningen i första inlägget så att den är lättare att hitta för nya läsare och de som vill kolla lite extra
Har ett gammalt minne av ett tillbehörskit till 1200 snurrorna,där det ingick en kompressor...Tror det var "Hudson" kompressor,eller om det var "Judson"....Får kolla upp det..