. . . fortsättning:När karossen ändå ligger vänd på sidan passar jag på att kolla på de sista bitarna som ännu inte satts på plats i samband med att vi fällde in soltaket, nämligen de tre förstärkningsbitarna som sitter i framkant av själva öppningen.
Eftersom vindrutan är lägre på ovalen än på senare modeller är alla bitarna…
…för korta (se den röda pilen). Detta är mittbiten, vilken måste förlängas för att nå fram till förstärkningen ovanför framrutan.
Hörnbitarna passar bra i sidled (uppåt i bild), men även här fattas material för att nå till vindruteramen
Jag beslutar mig för att skära loss resterna av de gamla förstärkningarna som ju passade på gamla taket men inte på ovalens
Sådärja, nu passar den bra mot soltakets öppning, men fortfarande fattas lite i framkant (vid den röda pilen). Ett annat alternativ är…
…att sätta biten rätt mot rutramen och att förlänga den mot soltaksöppningen enligt pilen.
Nja – vi får nog grunna på detta lite.
Fortsättning följer . . .