Hur ska jag modda en Spaceball till v70

jok3 Lastbilsschaffis
17 augusti 2011 · 886 Inlägg

Har fått tag på en spaceball till min v70.
Märkte att det var olika växelwiers på min 02a och den nya konsollen.
Går det att modifiera på något sätt då jag inte vill byta ut dem.
https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118144/118144-5ed9504e247d0df96e0e863fdda1fac0.jpg

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
BearNewstrom
15 januari 2013 · 84 Inlägg

Fick du ihop det? smile Funderar på att skaffa en sån spaceball till min v70 D5 smile

Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Audi Q7 (2012)
Vurtne DEVIL
15 januari 2013 · 1 171 Inlägg

Funderar på om denna passar till V70 D5 07?

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
BearNewstrom
15 januari 2013 · 84 Inlägg

Legosoldaten skrev:
Funderar på om denna passar till V70 D5 07?

Tror nog den passar bättre i din än min iaf. Jag måste nog byta hela mittenkonsolen tror jag. Forskat lite på olika sidor och alla spacesballs sitter i nyare mittkonsollen. Verkar va lite stul med att få det att lira så jag hoppar nog det. smile

Audi Q7 (2012)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Vurtne DEVIL
15 januari 2013 · 1 171 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:

Legosoldaten skrev:
Funderar på om denna passar till V70 D5 07?

Tror nog den passar bättre i din än min iaf. Jag måste nog byta hela mittenkonsolen tror jag. Forskat lite på olika sidor och alla spacesballs sitter i nyare mittkonsollen. Verkar va lite stul med att få det att lira så jag hoppar nog det. smile

Vet att den sitter i 05an, 2.5t (den dyrare modellen på den tiden) polare har en sån bil, såg ut att va samma mittkonsol som på min iaf smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
BearNewstrom
15 januari 2013 · 84 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Volvo_Racing_ skrev:

Legosoldaten skrev:
Funderar på om denna passar till V70 D5 07?

Tror nog den passar bättre i din än min iaf. Jag måste nog byta hela mittenkonsolen tror jag. Forskat lite på olika sidor och alla spacesballs sitter i nyare mittkonsollen. Verkar va lite stul med att få det att lira så jag hoppar nog det. smile

Vet att den sitter i 05an, 2.5t (den dyrare modellen på den tiden) polare har en sån bil, såg ut att va samma mittkonsol som på min iaf smile

Jo precis. Tror nog det går i din. smile Va nått klipps under som kanske skiljer? Vet inte men tror det bli lite mycke jobb om jag skulle skaffa det. Måste juh byta hela mittkonsolen och kanske bygga om fästerna till den? sen ändra klipsen? Äh de verkar struligt haha big_smile

Audi Q7 (2012)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Vurtne DEVIL
15 januari 2013 · 1 171 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:

Legosoldaten skrev:

Volvo_Racing_ skrev:

Tror nog den passar bättre i din än min iaf. Jag måste nog byta hela mittenkonsolen tror jag. Forskat lite på olika sidor och alla spacesballs sitter i nyare mittkonsollen. Verkar va lite stul med att få det att lira så jag hoppar nog det. smile

Vet att den sitter i 05an, 2.5t (den dyrare modellen på den tiden) polare har en sån bil, såg ut att va samma mittkonsol som på min iaf smile

Jo precis. Tror nog det går i din. smile Va nått klipps under som kanske skiljer? Vet inte men tror det bli lite mycke jobb om jag skulle skaffa det. Måste juh byta hela mittkonsolen och kanske bygga om fästerna till den? sen ändra klipsen? Äh de verkar struligt haha big_smile

Finns ju färdigt att köpa på Volvo vetja smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
jok3 Lastbilsschaffis
15 januari 2013 · 886 Inlägg

Jodå fick ihop det. Det var ju så att kulan på den nya spaken var mindre så gjorde bara som så att jag tog en trasa och skar små rutor i 4x4 cm trädde runt kulan och stripade fast. Sen var det bara att trycka dit smile Tror jag har någon bild i min proj-tråd

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
BearNewstrom
16 januari 2013 · 84 Inlägg

jok3 skrev:
Jodå fick ihop det. Det var ju så att kulan på den nya spaken var mindre så gjorde bara som så att jag tog en trasa och skar små rutor i 4x4 cm trädde runt kulan och stripade fast. Sen var det bara att trycka dit smile Tror jag har någon bild i min proj-tråd

Fan det lät inte så svårt!! smile Man kanske skulle försöka få tag på hela mittkonsollen ändå och prova. smile Men kan inte köpa klipset till kulan på volvo då och byta till den mindre? smile Tänkte så det sitter 100. Man vill väl inte tappa vxl länkaget under färd hehe big_smile Lr det kanske sitter schysst som fan? smile

Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Audi Q7 (2012)
jok3 Lastbilsschaffis
16 januari 2013 · 886 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:

jok3 skrev:
Jodå fick ihop det. Det var ju så att kulan på den nya spaken var mindre så gjorde bara som så att jag tog en trasa och skar små rutor i 4x4 cm trädde runt kulan och stripade fast. Sen var det bara att trycka dit smile Tror jag har någon bild i min proj-tråd

Fan det lät inte så svårt!! smile Man kanske skulle försöka få tag på hela mittkonsollen ändå och prova. smile Men kan inte köpa klipset till kulan på volvo då och byta till den mindre? smile Tänkte så det sitter 100. Man vill väl inte tappa vxl länkaget under färd hehe big_smile Lr det kanske sitter schysst som fan? smile

Var tvungen att pressa på smile Så det sitter nog. Har kört en hel säsong utan problem.
Går inte byta för då måste du byta hela viren.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang