Car crash compilation i Ryssland

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 februari 2014 · 14 079 Inlägg

Jaa vad tycker ni? Jag har suttit och tittat på en massa snuttar på Youtube. Man undrar om det över huvud taget är några ryssar som har körkort. Kör dom på sina blankslitna sommardäck året runt? Har dom druckit 1 liter vodka varje gång dom ska köra bil? Men dom filmerna är ju ganska roliga men tyvärr så förekommer det otäcka scener också ibland.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
11 februari 2014 · 314 Inlägg

Hade vi haft dashcam i Sverige också då hade det funnits rätt många olyckor på internet härifrån också.
Märkte att hastigheten är problemet i Ryssland. Framförallt under vintern. Sommardäck eller ej det vet jag inget om men jag tror inte att alla åker med vinterdäck heller..
Men även vodkan är 1 orsak såklart.

Youtube.com/Theeurobandit
Hamilton
11 februari 2014 · 8 868 Inlägg

Vi ha minst lika många idioter på våra vägar men vi har ju inga kameror i bilarna.
Ryssarna har lägre premie om man har kamera i bilen, därav alla dessa videos.

Senast redigerat av Hamilton (11 februari 2014)

Fotograf på tierpidag.se
Putteliten
11 februari 2014 · 9 086 Inlägg

Frågan är hur det skulle se ut med såna kameror i Svenska bilar? Vi lär ju inte vara jättelångt efter dom ibland tyvärr....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 februari 2014 · 14 079 Inlägg

Dom verkar ju vara superklantiga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
11 februari 2014 · 314 Inlägg

I det här videon kan man se varför så många har Dashcams där: http://www.youtube.com/watch?v=GIHyoaitHcQ

Youtube.com/Theeurobandit
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 februari 2014 · 14 079 Inlägg

Eurobandit skrev:
I det här videon kan man se varför så många har Dashcams där: http://www.youtube.com/watch?v=GIHyoaitHcQ

Den var kul att se men dom är likväl klantiga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
12 februari 2014 · 26 176 Inlägg

Vettemannen skrev:
Jaa vad tycker ni? Jag har suttit och tittat på en massa snuttar på Youtube. Man undrar om det över huvud taget är några ryssar som har körkort. Kör dom på sina blankslitna sommardäck året runt? Har dom druckit 1 liter vodka varje gång dom ska köra bil? Men dom filmerna är ju ganska roliga men tyvärr så förekommer det otäcka scener också ibland.

/Benny

Fördomar kallas det för.

Men dom har även en helt annan kultur där borta. Och en helt annan budget. Kolla vägarna till exempel.
Lapptäcken här och där, det är ofta ont om linjer. Ibland finns inga linjer över huvudtaget, som visar vart filerna går.
Dessutom är Ryssland ett så mycket större land än Sverige. Med andra regler och lagar.

Såsom tidigare har sagt, så skulle det bli mycket sevärda filmer här i Sverige också, om vi också skulle köra runt med dashcams.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
IceEyes Varningar: För många..
12 februari 2014 · 2 552 Inlägg

Hamilton skrev:
Vi ha minst lika många idioter på våra vägar men vi har ju inga kameror i bilarna.
Ryssarna har lägre premie om man har kamera i bilen, därav alla dessa videos.

Nja, nog bör andelen stolpskott i trafiken vara aningen högre i Ryssland med tanke på att det bor över 140 miljoner människor där wink Fast självfallet har du en poäng.

Brukar själv avverka tid genom att kolla på dessa videos mellan varven. Denna kanal lägger upp färska videos var och varannan dag:

http://www.youtube.com/user/CarCrashCompilation7/videos

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Seth
12 februari 2014 · 3 354 Inlägg

Mack skrev:

Vettemannen skrev:
Jaa vad tycker ni? Jag har suttit och tittat på en massa snuttar på Youtube. Man undrar om det över huvud taget är några ryssar som har körkort. Kör dom på sina blankslitna sommardäck året runt? Har dom druckit 1 liter vodka varje gång dom ska köra bil? Men dom filmerna är ju ganska roliga men tyvärr så förekommer det otäcka scener också ibland.

/Benny

Fördomar kallas det för.

Men dom har även en helt annan kultur där borta. Och en helt annan budget. Kolla vägarna till exempel.
Lapptäcken här och där, det är ofta ont om linjer. Ibland finns inga linjer över huvudtaget, som visar vart filerna går.
Dessutom är Ryssland ett så mycket större land än Sverige. Med andra regler och lagar.

Såsom tidigare har sagt, så skulle det bli mycket sevärda filmer här i Sverige också, om vi också skulle köra runt med dashcams.

Fast fördomarna har faktiskt lite förankring i detta fall
http://www.dn.se/nyheter/varlden/vodkan … ga-ryssar/




"En fjärdedel av de ryska männen dör före 55 års ålder, de flesta av dem på grund av sin passion för vodka, skriver den medicinska tidskriften The Lancet."

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
mb_pucken
12 februari 2014 · 5 089 Inlägg

Nu har jag ej vart i Ryssland själv men min far har vart där ett par gånger i någon fattig industristad halvägs ute i Sibirien smile
Enligt han är det livsfarligt att vistas där över huvud taget wink fulla ryssar fanns de gått om och allt var halvdant gjort och misskött.
Ser man på filmerna och inläggen som cirkulerat från OS så är det fullt normalt med lösa dörrhandtag och avsaknaden av lock på brunnar m.m.
Lika så med bilkörningen. Och precis som någon skrev så är avsaknaden av vinterdäck en stor del, alkohol en annan och misskötta bildar en tredje smile
Finns dock flera länder med liknande problem enligt min beresta far som sett många små städer och undangömda byar, tex i Frankrike så körde han ej bil eller åkte korghiss på byggen pga att en stor mängd alkohol intogs av flertalet arbetare under lunchen smile
Sen är Ryssland ett stort land med mycket kameror så rätt naturligt att det finns mycket filmer där i från smile
Skulle vi ha kameror så dök de nog upp en del filmer smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Dupond och Dupont
12 februari 2014 · 581 Inlägg

Det som är bra att man ser ju vad som händer när man inte följer trafikreglerna. Tex kör mot rött.

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 februari 2014 · 13 777 Inlägg

Vettemannen skrev:
Jaa vad tycker ni? Jag har suttit och tittat på en massa snuttar på Youtube. Man undrar om det över huvud taget är några ryssar som har körkort. Kör dom på sina blankslitna sommardäck året runt? Har dom druckit 1 liter vodka varje gång dom ska köra bil? Men dom filmerna är ju ganska roliga men tyvärr så förekommer det otäcka scener också ibland.

/Benny

det är inte utan att man blir impad på deras ingångsfarter i korsningar..helst när ljuset är rött..

tror att dom inte får köra bil om dom har under 2promille i blodet.
det skulle iallfall förklara deras framfarter. jag kan sitta timtals och garva åt idioterna smile

sen verkar dom ha lite omvänt där mot här..
här lägger man sig till vänster när man ska svänga vänster,höger om man ska svänga höger.

där verkar dom köra med raka motsatsen att man ska ligga till vänster när man ska till höger osv smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 februari 2014 · 14 079 Inlägg

Growe skrev:

Vettemannen skrev:
Jaa vad tycker ni? Jag har suttit och tittat på en massa snuttar på Youtube. Man undrar om det över huvud taget är några ryssar som har körkort. Kör dom på sina blankslitna sommardäck året runt? Har dom druckit 1 liter vodka varje gång dom ska köra bil? Men dom filmerna är ju ganska roliga men tyvärr så förekommer det otäcka scener också ibland.

/Benny

det är inte utan att man blir impad på deras ingångsfarter i korsningar..helst när ljuset är rött..

tror att dom inte får köra bil om dom har under 2promille i blodet.
det skulle iallfall förklara deras framfarter. jag kan sitta timtals och garva åt idioterna smile

sen verkar dom ha lite omvänt där mot här..
här lägger man sig till vänster när man ska svänga vänster,höger om man ska svänga höger.

där verkar dom köra med raka motsatsen att man ska ligga till vänster när man ska till höger osv smile

ja, det verkar så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 februari 2014 · 17 562 Inlägg

Brukar titta på denna sida då och då.

http://roadfail.altervista.org/

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 februari 2014 · 14 079 Inlägg

Det måste vara mycket vodka och en väldigt stor portion klantighet. Det verkar även vara så att den blinde kan få körkort i Ryssland!! Haha!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
silversnurran
12 februari 2014 · 773 Inlägg

Vilket som låte dem köra som skit:) Kan säga att många kvällar har man tittat på detta, får fan snart 6pack av allt garv:)

So GO RUSSIA

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
davel
12 februari 2014 · 347 Inlägg

Hamilton skrev:
Vi ha minst lika många idioter på våra vägar men vi har ju inga kameror i bilarna.
Ryssarna har lägre premie om man har kamera i bilen, därav alla dessa videos.

Tror faktiskt inte det. Ligger timtals på vägarna varje dag och det är sällsynt att man ser någon köra om på insidan, ligga 3-4 i bredd på tvåfiligt osv. På dom filmer där man får se en lite längre snutt så ser man lite hur dom i allmänhet beter sig i trafiken och det är långt ifrån vad man ser i Sverige.

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Evildan
12 februari 2014 ·

Dom var närapå 142 miljoner invånare 2010, givetvis finns det då mycket mer material att lägga ut än vad vi med våra 9.5 miljoner invånare har, det är grundläggande matematik speciellt då i kombination med den procentuella andelen dashcams pga fördelarna en bilägare erhåller i Ryssland när denne monterar in en sådan.

Finns lika vansinniga filmer från USA med sina 314 miljoner invånare att titta på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang