Volkswagen Golf GTi mk6 -09 Stertman Motorsport

Målet är att bygga en av Sveriges roligaste och snabbaste VW Golf GTi mk6! Jag vill även njuta av att äga en snygg, snabb och unik bil! Så en hel del små modifikationer kommer att göras på bilen för att få den att få en helt egen unik prägel på bilen, eller få den som jag tycker att Volkswagen borde byggt den från början! Med hjälp av bland annat Stertman Motorsport och andra företag som hjälper mig så hoppas jag att det ska gå att lösa! Bilen var under Påsken 2013 utagen till Elmia, där den stod i GTi klubbens monter under påsken. Bilen var även på plats under BugRun i Stertman Motorsports monter och även synts flitigt på ett antal träffar i mälardalen! Har även hunnit köra ett varv på Nürburgring i Juni samt Gelleråsen under september så man kan säga att 2013 har vart ett intensivt år! Snart är det vinter, men har planer på stora förändringar gällande väghållningen och effekt till 2014!
  • 41 Följare
  • 21 188 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 juli 2014
Tezzantezz
2 juli 2013 · 34 Inlägg

Mack855 skrev:
Gillar din bil starkt! Kul med tjejer som gillar att åka fort!:-D
PROJEKTET blir riktigt bra, en smart människa inser sina begränsningar och lämnar bort det hon inte klarar av. Jag själv skulle inte göra speciellt mycket i trimväg annat än byta luftfilter, vassare tändstift, service.. Detta är ett fint projekt!:-D

Kul att du tycker att det kan klassas som ett projekt, tappade lite sugen ett tag att uppdatera här på Garaget!
Kändes som att folk kanske inte uppskatta bilen.

Sedan har jag haft fullt upp med renovering, flytt och även en liten semester så inte hunnit vara här heller!
Men nu blir det kanske lite mer tid över igen... :-)

Tack till: Stertman Motorsport AB, Mekonomen Vårby, VR Motor Älvsjö, Euromaster i Enköping & ENA Bilvård
Volkswagen Golf GTi MKVI "Stertman Motorsport" (2009)
Tezzantezz
24 september 2013 · 34 Inlägg

Här har jag inte uppdaterat på ett tag, vart en bra sommar med en del roliga events och resor med bilen!
Sjukt nöjd med henne och hon är verkligen den bästa bil jag haft!

Sålde även i början av sommaren bort mina TTRS bromsar och valde att gå på Stoptech och deras 355mm bromskit, helt klart en bra uppgradering då bromsarna blev markant bättre och pedalen fick en mycket bättre känsla!

Här kommer lite bilder med text runt bilderna från sommaren 2013:
https://www1.garaget.org/archive/189/188415/317845/317845-3162479.jpg
Första bilden på Golfen på Nürburgrings Nordslinga, bilden är tagen av Oskar Bakke och Jimmy Särås på Stertman Motorsport sitter bakom spakarna på bilen och laddar på rätt friskt! Sjukt kul att sitta brevid och se hur Jimmy körde om diverse Porschar, BMW M3, Nissan GTR osv osv!
Bilen gick verkligen bra på banan och så sjukt nöjd bara... Men det leder även till nästa bild:
https://www1.garaget.org/archive/189/188415/317845/317845-3165067.jpg
Jag var tvungen att ta mig ett varv på Nürburgring, dels för att kunna sätta dekalen (Nürburgring klibban ska ju vara på bilen) och dels för att det vart en dröm sedan en lång tid tillbaka!
Helt underbar känsla som jag kan rekommendera alla med bilintresse att göra en gång i livet!

Sedan åkte Oskar Bakke ut med bilen tillsammans med "Danne_gg" för att ta någon bra bild på min pärla!
Här blev resultatet, sjukt nöjd kan jag säga över den bilden:
https://www1.garaget.org/archive/189/188415/317845/317845-3159607.jpg
Ute på ängarna runt Nürburg på midsommar så lyckades Oskar verkligen föreviga min bil!

Sedan dess har bilen vart hos Wrapzon och fått i och urlastnings folie på stötfångaren bak, gul folie på dimljusen samt röktonade rutor (hela vägen fram), sjukt nökd... Ingen bra bild på det ännu dock...
Men här är en bild iaf på hur det ser ut när bilen är på Gelleråsen med GTi klubben:
https://www1.garaget.org/archive/189/188415/317845/317845-3229139.jpg
Där bilen fick bekänna färg rejält...

Där syns även det nya röda Gti emblem som jag satt på i grillen... Gillar att man fick bort lite crome, men hade gärna fått bort det helt nu är det rött blandat med crome så inte helt nöjd ännu!

Senast redigerat av Tezzantezz (24 september 2013)

Tack till: Stertman Motorsport AB, Mekonomen Vårby, VR Motor Älvsjö, Euromaster i Enköping & ENA Bilvård
Volkswagen Golf GTi MKVI "Stertman Motorsport" (2009)
Tezzantezz
24 september 2013 · 34 Inlägg

Nu har jag börjat planerna för 2014!
Listan på modifikationer ser ut så här som redan är bestämt:
- Michelin Pilot Super Sport 19" (ska monteras på mina BBS Challenge).
- Ändra färg på BBS Challenge fälgarna, troligen guld/koppar/brons nått i den stilen.
- Stertman Motorsport alu spindel fram.
- Audi S3 OEM original aluminium bärarmar.
- SuperPro justerbar spindelled.
- Stertman Motorsport bromskylning (TTRS look a like).
- Whiteline Anti Lift Kit (inte monterat ännu, så det hamnar på listan till 2014).
- Montera styrningar och APR bultar i Subframe fram och bak.

Det där är 100% spikat och kommer att bli av.
Sedan är det fortfarande fråga om jag får råd till (i den oprdning jag vill ha delarna):
1- H&R Coilovers.
2- H&R Krängningshämmare.
3- Lackera om huven, tycker det är lite för mycket stenskott som den ser ut nu!
3- K04 Turbo Kit.
4- Quaife Diff.

Efter dom punkerna är gjorda så tror jag att det kan vara en av dom snabbare och roligare Golf GTi mk6 på den här planeten!?? :-D
Men tror oxå att bilen kommer att vara klar, undrar hur den känslan kommer att vara när en bil är 100% klar!?
Helt klart är det som en drog att modifiera bilen...
/Tessan

Tack till: Stertman Motorsport AB, Mekonomen Vårby, VR Motor Älvsjö, Euromaster i Enköping & ENA Bilvård
Volkswagen Golf GTi MKVI "Stertman Motorsport" (2009)
Mack855
3 juli 2014 · 1 354 Inlägg

Hur går det?

Tezzantezz
4 juli 2014 · 34 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/189/188415/317845/317845-3421382.jpg

Det går helt klart frammåt, har köpt typ allt jag vill ha till bilen och håller på med lite små grejer ytterligare som borde bli klart snart. Blev inte riktigt det 2014 jag hade planerat men få/föda barn och spara pengar samtidigt som allt ska byggas osv gör ändå att man inte hinner med allt man tänkt!

Men bilen är på "banan" och finns hopp för Bilsport Action Meet och eventuellt en Nürburgring resa även i år med bilen!

Tack till: Stertman Motorsport AB, Mekonomen Vårby, VR Motor Älvsjö, Euromaster i Enköping & ENA Bilvård
Volkswagen Golf GTi MKVI "Stertman Motorsport" (2009)
Tezzantezz
4 juli 2014 · 34 Inlägg

Noterade att jag missade att skriva att jag var på Audi/VW Winter meet i Funäsdalen i februari i år, var en kul upplevelse! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188415/188415-52d9d12603b7e62d8ad613c974434663.jpg

Tack till: Stertman Motorsport AB, Mekonomen Vårby, VR Motor Älvsjö, Euromaster i Enköping & ENA Bilvård
Volkswagen Golf GTi MKVI "Stertman Motorsport" (2009)
Mack855
4 juli 2014 · 1 354 Inlägg

Oj kids! Då förstår jag att du inte hinner med allt du velat! smile Vart bara nyfiken när du inte skrivit något på snart ett år smile

Tezzantezz
4 juli 2014 · 34 Inlägg

Nej då det händer saker men hinner inte vara online lika mycket längre, en baby vill gärna ha sin mamma hela tiden! ;-)

Tack till: Stertman Motorsport AB, Mekonomen Vårby, VR Motor Älvsjö, Euromaster i Enköping & ENA Bilvård
Volkswagen Golf GTi MKVI "Stertman Motorsport" (2009)
PatrikEkstr0m Maskinförare
22 juli 2014 · 13 Inlägg

Ritkigt fin golf!
Va de svårt o fixa usa skylt fram? antar att de är de som sitter fram! tongue

Tezzantezz
22 juli 2014 · 34 Inlägg

PatrikEkstr0m skrev:
Ritkigt fin golf!
Va de svårt o fixa usa skylt fram? antar att de är de som sitter fram! tongue

Det är faktiskt så att det är beställt från en reklam firma, så inget transportstyrelsen ligger bakom alls och egentligen inte lagliga men inte haft problem med det än så länge iaf.

Tack till: Stertman Motorsport AB, Mekonomen Vårby, VR Motor Älvsjö, Euromaster i Enköping & ENA Bilvård
Volkswagen Golf GTi MKVI "Stertman Motorsport" (2009)
PatrikEkstr0m Maskinförare
22 juli 2014 · 13 Inlägg

Tezzantezz skrev:

PatrikEkstr0m skrev:
Ritkigt fin golf!
Va de svårt o fixa usa skylt fram? antar att de är de som sitter fram! tongue

Det är faktiskt så att det är beställt från en reklam firma, så inget transportstyrelsen ligger bakom alls och egentligen inte lagliga men inte haft problem med det än så länge iaf.

Jaha då förstår jag! dom kanske ser ganska lika ut! smile

pulchi
22 juli 2014 · 640 Inlägg

Det här projektet har jag helt missat smile Bilen ser brutalt snygg ut, och den verkar ju röra på sig också wink

tooffen STHLM(S)LOW
22 juli 2014 · 420 Inlägg

PatrikEkstr0m skrev:

Tezzantezz skrev:

PatrikEkstr0m skrev:
Ritkigt fin golf!
Va de svårt o fixa usa skylt fram? antar att de är de som sitter fram! tongue

Det är faktiskt så att det är beställt från en reklam firma, så inget transportstyrelsen ligger bakom alls och egentligen inte lagliga men inte haft problem med det än så länge iaf.

Jaha då förstår jag! dom kanske ser ganska lika ut! smile

dom ända jag skule kunna tänkte mig skulle gnälla är besiktningen medtanke på att inte chassi nr sitter på den men jag har tom min usa skylt i rutan fram synlig och de är typ 2 polisen som gnällt på 2 år så:S sitter den fram kommer dom inte säga ett skit garanterat:D

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
PatrikEkstr0m Maskinförare
22 juli 2014 · 13 Inlägg

tooffen skrev:

PatrikEkstr0m skrev:

Tezzantezz skrev:

Det är faktiskt så att det är beställt från en reklam firma, så inget transportstyrelsen ligger bakom alls och egentligen inte lagliga men inte haft problem med det än så länge iaf.

Jaha då förstår jag! dom kanske ser ganska lika ut! smile

dom ända jag skule kunna tänkte mig skulle gnälla är besiktningen medtanke på att inte chassi nr sitter på den men jag har tom min usa skylt i rutan fram synlig och de är typ 2 polisen som gnällt på 2 år så:S sitter den fram kommer dom inte säga ett skit garanterat:D

Tack för tipset! Gti/Gtd blir så snygga med usa skylt i fram! smile vart kan man beställa dom då? Funplats? har dom såna?

Larsa74 Montör/svetsare
22 juli 2014 · 197 Inlägg

Grym & fräsch Golf du har. Klart man ska följa detta projekt.

tooffen STHLM(S)LOW
22 juli 2014 · 420 Inlägg

PatrikEkstr0m skrev:

tooffen skrev:

PatrikEkstr0m skrev:

Jaha då förstår jag! dom kanske ser ganska lika ut! smile

dom ända jag skule kunna tänkte mig skulle gnälla är besiktningen medtanke på att inte chassi nr sitter på den men jag har tom min usa skylt i rutan fram synlig och de är typ 2 polisen som gnällt på 2 år så:S sitter den fram kommer dom inte säga ett skit garanterat:D

Tack för tipset! Gti/Gtd blir så snygga med usa skylt i fram! smile vart kan man beställa dom då? Funplats? har dom såna?

min lilla fram är från funplate

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang