kyngas
Varvstopparn
9 maj 2014
· 460 Inlägg
Sharky skrev:
Nej
Jag skulle nog lita på felkoden. Dessutom så stämmer fenomenen ni får med att tändboxen inte
klarar av att räkna rätt på svänghjulet.
Någonting är lurt endera med givare, avstånd givare - svänghjul eller kablage.
(Eller en dålig jord. Kolla igenom så att alla jordar sitter ordentligt)
Nu blir det ren idiotfråga - jag vet - men ni har väl ett 60-2 svänghjul?
Och jag ser vad ni skriver om att ni har provat flera givare. Men är någon av dom ny eller är dom alla begagnade?
(Av egen erfarenhet så vet jag att vi var tvungna att kasta en näve sådana beggade givare i vårat garage en gång i tiden för vi kunde inte lita på någon visade det sig.)
/Göran
kyngas skrev:
Vi har felkod 2-1-4 som står för vevaxelgivar signal saknas tror jag det va?
Men den funkar,vi har provat 3st olika
De konstiga är att när den dör,så startar den inte igen först man vrider så den blåa kabeln tappar ström.
1 av givarna är helt ny,dom andra 2-3st är beg men provade på min 745,och där funkar dom iallfall.
Jo då,svänghjulet är ett 60-2 från en b230f.
Jordkablarna slipade vi rent,men vart ingen skillnad.
Vi klippte även upp härvan och kollade om kablarna va hel,vilket dom va.
Vi mätte även att signalerna från vevaxelgivarn kommer in till boxen vilket den gör,och fortsätter göra när man gnuggar efter den dött.
/mikko
Och tack för att du lägger ner lite tid på att försöka hjälpa Göran
Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!