Bilträffar - ett utdöende fenomen?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 juli 2016 · 14 082 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Just i dagarna har vi i Eskilstuna ett europamästerskap inom bilsporten, garanterat utan våldtäkter, misshandel eller skadegörelse.
Så fort det ska vara jänkare inblandat är det tvärtom. Mycket märkligt då jag själv har ingått i det sällskapet och vi hade aldrig dylika problem. Det är nog skillnad på bilentusiaster och bilburna alkoholister.

Visst är det skillnad. Tänk om det bara dracks med måtta. Sen ska man inte glömma bort alla som sitter och tittar runt cruisingsträckan de är inte guds bästa barn de heller.
Vad är det för motortävling du tänker på, nåt jag missat?

/Benny

Likadana som fotbollshulliganer. Inte riktigt intresserade av själva evenemangetutan mer intresserade av att ställa till med skit.
Givetvis blir det många svin närvarande när det är en så stor tillställning men jag är av uppfattningen att dom är överrepresenterade på sådana här evenemang.
Rally skapar inte detta problem inte heller F1 eller stcc på sin tid.

Här händer det grejor.
130km/h körs det.
0-100km/h på under 2 sekunder.
Extrema material och motorer. 3.5cc och 4hk och uppåt.
http://www.mkeskil.se/wordpress/sv/em-1 … k-2016-se/

Ursäkta, men finns det ens publik på dylika evenemang? Eller kommer bara de närmast sörjande?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
12 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Visst är det skillnad. Tänk om det bara dracks med måtta. Sen ska man inte glömma bort alla som sitter och tittar runt cruisingsträckan de är inte guds bästa barn de heller.
Vad är det för motortävling du tänker på, nåt jag missat?

/Benny

Likadana som fotbollshulliganer. Inte riktigt intresserade av själva evenemangetutan mer intresserade av att ställa till med skit.
Givetvis blir det många svin närvarande när det är en så stor tillställning men jag är av uppfattningen att dom är överrepresenterade på sådana här evenemang.
Rally skapar inte detta problem inte heller F1 eller stcc på sin tid.

Här händer det grejor.
130km/h körs det.
0-100km/h på under 2 sekunder.
Extrema material och motorer. 3.5cc och 4hk och uppåt.
http://www.mkeskil.se/wordpress/sv/em-1 … k-2016-se/

Ursäkta, men finns det ens publik på dylika evenemang? Eller kommer bara de närmast sörjande?

/Benny

Det är väldigt varierande,  oftast är det dom som är intresserade som dyker upp.
Några hundra passerar det nog på denna tävling. Förutom tävlande och mekar, anhöriga samt funktionärer.
Är ju inte så många utövare som fotboll/golf/hockey/folkrace osv.
Men det är sevärt om man tycker racing på elitnivå är häftigt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 juli 2016 · 14 082 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Likadana som fotbollshulliganer. Inte riktigt intresserade av själva evenemangetutan mer intresserade av att ställa till med skit.
Givetvis blir det många svin närvarande när det är en så stor tillställning men jag är av uppfattningen att dom är överrepresenterade på sådana här evenemang.
Rally skapar inte detta problem inte heller F1 eller stcc på sin tid.

Här händer det grejor.
130km/h körs det.
0-100km/h på under 2 sekunder.
Extrema material och motorer. 3.5cc och 4hk och uppåt.
http://www.mkeskil.se/wordpress/sv/em-1 … k-2016-se/

Ursäkta, men finns det ens publik på dylika evenemang? Eller kommer bara de närmast sörjande?

/Benny

Det är väldigt varierande,  oftast är det dom som är intresserade som dyker upp.
Några hundra passerar det nog på denna tävling. Förutom tävlande och mekar, anhöriga samt funktionärer.
Är ju inte så många utövare som fotboll/golf/hockey/folkrace osv.
Men det är sevärt om man tycker racing på elitnivå är häftigt.

Ska du tävla med dina bilar eller blir du bara åskådare?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
12 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Ursäkta, men finns det ens publik på dylika evenemang? Eller kommer bara de närmast sörjande?

/Benny

Det är väldigt varierande,  oftast är det dom som är intresserade som dyker upp.
Några hundra passerar det nog på denna tävling. Förutom tävlande och mekar, anhöriga samt funktionärer.
Är ju inte så många utövare som fotboll/golf/hockey/folkrace osv.
Men det är sevärt om man tycker racing på elitnivå är häftigt.

Ska du tävla med dina bilar eller blir du bara åskådare?

/Benny

Jag har slutat tävla. De bilar jag har i klasserna som körs är från sent -70tal så jag tror inte jag kan häva mig riktigt mot dagens bilar. tongue
Håller mig till läktarvåldet...
En av få motorsporter där publiken kan strosa runt i depån och ställa frågor till förarna/mekanikerna.
Dvs till dom tävlande som inte kommer från Italien, Tyskland eller Frankrike för dom talar i regel inte Engelska av princip. Våra glada Norrmän däremot är väldigt tillmötesgående.
Den här banan är världens längsta bana tillika modernaste och det lockar givetvis eliten.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 juli 2016 · 14 082 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Det är väldigt varierande,  oftast är det dom som är intresserade som dyker upp.
Några hundra passerar det nog på denna tävling. Förutom tävlande och mekar, anhöriga samt funktionärer.
Är ju inte så många utövare som fotboll/golf/hockey/folkrace osv.
Men det är sevärt om man tycker racing på elitnivå är häftigt.

Ska du tävla med dina bilar eller blir du bara åskådare?

/Benny

Jag har slutat tävla. De bilar jag har i klasserna som körs är från sent -70tal så jag tror inte jag kan häva mig riktigt mot dagens bilar. tongue
Håller mig till läktarvåldet...
En av få motorsporter där publiken kan strosa runt i depån och ställa frågor till förarna/mekanikerna.
Dvs till dom tävlande som inte kommer från Italien, Tyskland eller Frankrike för dom talar i regel inte Engelska av princip. Våra glada Norrmän däremot är väldigt tillmötesgående.
Den här banan är världens längsta bana tillika modernaste och det lockar givetvis eliten.

Ungefär som dragracing då. Där strosar man runt i depån och tittar och snackar med teamen om man känner för det. Sånt är ovanligt men skitfränt!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
MeepMeep Finraggare
12 juli 2016 · 2 381 Inlägg

Vart tar ni information om småträffarna? Jag menar, jag trodde Järfälla/Jakan var nerlagd på fredagar? Och garagets forum-del verkar ju gått och självdött...

Denna veckan var det lite regnigt, får se vad man klarar att åka till

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 juli 2016 · 14 082 Inlägg

kameramannen skrev:
Vart tar ni information om småträffarna? Jag menar, jag trodde Järfälla/Jakan var nerlagd på fredagar? Och garagets forum-del verkar ju gått och självdött...

Denna veckan var det lite regnigt, får se vad man klarar att åka till

Vissa vet man bara om men jag skrev ju detta tidigare:

http://www.evenemangskalender.se/

http://www.fuzzydice.se/calendar.html

http://www.wheelsmagazine.se/artiklar/a … ern-norden

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (12 juli 2016)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juli 2016 · 14 082 Inlägg

Läste detta på aftonbladet idag:


Det såg ut att vara över för den klassiska bilträffen Power Big Meet i Västerås efter rånet förra fredagen.
Arrangören och grundaren Kjell Gustavsson, som ordnat träffen i 39 år, deklarerade att han inte kommer att ordna fler bilträffar i Västerås, rånet blev droppen.
Nu verkar den ändå kunna räddas. Entreprenören Klas Brink i Västerås säger att han kommer att ta över Power Big Meet, uppger SVT Västmanland.
Brink har arbetat i 15 år vid sidan av Kjell Gustavsson med bilfesten, och säger att det är en viktig tillställning.
– Jag tycker att Power Meet är en väldigt viktig del av det som händer i Västerås. Staden är känd för bilevenemanget som har funnits i över 30 år. Det är synd att Kjell vill lägga ner evenemanget och jag vill jobba för att evenemanget ska leva vidare, säger Klas Brink till SVT.
Klas Brink har varit i kontakt med Gustavsson som äger varumärket Power Big Meet, men ännu inte fått något besked om han får ta över namnet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23166737.ab

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Muttley
13 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:
Läste detta på aftonbladet idag:


Det såg ut att vara över för den klassiska bilträffen Power Big Meet i Västerås efter rånet förra fredagen.
Arrangören och grundaren Kjell Gustavsson, som ordnat träffen i 39 år, deklarerade att han inte kommer att ordna fler bilträffar i Västerås, rånet blev droppen.
Nu verkar den ändå kunna räddas. Entreprenören Klas Brink i Västerås säger att han kommer att ta över Power Big Meet, uppger SVT Västmanland.
Brink har arbetat i 15 år vid sidan av Kjell Gustavsson med bilfesten, och säger att det är en viktig tillställning.
– Jag tycker att Power Meet är en väldigt viktig del av det som händer i Västerås. Staden är känd för bilevenemanget som har funnits i över 30 år. Det är synd att Kjell vill lägga ner evenemanget och jag vill jobba för att evenemanget ska leva vidare, säger Klas Brink till SVT.
Klas Brink har varit i kontakt med Gustavsson som äger varumärket Power Big Meet, men ännu inte fått något besked om han får ta över namnet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23166737.ab

/Benny

Devar ju de jag sa.  Att någon annan tar över.   Han får ordna kortläsare och förköp wink

CarpeDiem German Engineering
13 juli 2016 · 9 083 Inlägg

Aldrig gillat tillställningen Power Meet, får hoppas att det läggs ner så det blir lugn och ro i stan.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
zleepy Trucker
13 juli 2016 · 1 393 Inlägg

Vettemannen skrev:
Läste detta på aftonbladet idag:

/Benny

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.406657 … power-meet

Kjell Gustavsson och hans fru Bibi har planer på ett Power Meet i Västerås nästa år också, trots tidigare besked om motsatsen. Som det står i mejlväxlingen finns två arrangörer som de kan tänka sig att anlita.

tydligen så har kjelle inte gett upp om BPM i Vås.. smile

Senast redigerat av zleepy (13 juli 2016)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juli 2016 · 14 082 Inlägg

zleepy skrev:

Vettemannen skrev:
Läste detta på aftonbladet idag:

/Benny

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.406657 … power-meet

Kjell Gustavsson och hans fru Bibi har planer på ett Power Meet i Västerås nästa år också, trots tidigare besked om motsatsen. Som det står i mejlväxlingen finns två arrangörer som de kan tänka sig att anlita.

tydligen så har kjelle inte gett upp om BPM i Vås.. smile

Detta har jag inte sett tidigare. Liket lever med andra ord!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zleepy Trucker
13 juli 2016 · 1 393 Inlägg

Vettemannen skrev:

zleepy skrev:

Vettemannen skrev:
Läste detta på aftonbladet idag:

/Benny

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.406657 … power-meet

Kjell Gustavsson och hans fru Bibi har planer på ett Power Meet i Västerås nästa år också, trots tidigare besked om motsatsen. Som det står i mejlväxlingen finns två arrangörer som de kan tänka sig att anlita.

tydligen så har kjelle inte gett upp om BPM i Vås.. smile

Detta har jag inte sett tidigare. Liket lever med andra ord!!

/Benny

kanske för det publicerades idag, kort innan jag skrev smile

Publicerad 13 jul 2016 15:38 Uppdaterad 13 jul 2016 17:18

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
torsen
14 juli 2016 · 7 300 Inlägg

kameramannen skrev:
Börjar bli lite ledsen för jag ser min hobby på väg att dö ut känns det som

Västeråsträffarna har lagt ner, Arningeträffarna har lagt ner och idag går Power Meet - jänkbilträffarnas urmoder - ut med att de lägger ner.

Vad är det som händer? När jag började hänga på träffar var det småträffar flera dagar i veckan, det fanns alltid någonstans att åka för att snacka skit och visa upp vad man byggt på de senaste veckorna, men nu verkar det bli allt torrare mellan träffarna. Denna sommaren känns som Barkarby < långt uppehåll > barkarby

Vad finns det för BRA träffar kvar i mellansverige egentligen?

Har någon föreslagit Persåker i Åkers styckebruk och hamnträffarna i Nyköping?
Persåker vänder sig främst till USA-bilsåkare.
Nyköping till allt UTOM USA-bilar.
Båda infaller på onsdagskvällar sommartid.
Båda har olika bilmärkesteman varje kväll.
Båda välkomnar även MC-åkare.
Båda utdelar någon form av pris till "bästa" fordon den kvällen.
Vanligen publikens val/favorit.
Nyköping erbjuder flera matställen.
Åkers styckebruk endast 2, om man inte pallrar sig till någon pizzeriorna.

torsen
14 juli 2016 · 7 300 Inlägg

Ursäkta att jag glömde träffarna i Trosa.
Förr var det tisdagsträffar, om jag minns  rätt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 juli 2016 · 14 082 Inlägg

torsen skrev:

kameramannen skrev:
Börjar bli lite ledsen för jag ser min hobby på väg att dö ut känns det som

Västeråsträffarna har lagt ner, Arningeträffarna har lagt ner och idag går Power Meet - jänkbilträffarnas urmoder - ut med att de lägger ner.

Vad är det som händer? När jag började hänga på träffar var det småträffar flera dagar i veckan, det fanns alltid någonstans att åka för att snacka skit och visa upp vad man byggt på de senaste veckorna, men nu verkar det bli allt torrare mellan träffarna. Denna sommaren känns som Barkarby < långt uppehåll > barkarby

Vad finns det för BRA träffar kvar i mellansverige egentligen?

Har någon föreslagit Persåker i Åkers styckebruk och hamnträffarna i Nyköping?
Persåker vänder sig främst till USA-bilsåkare.
Nyköping till allt UTOM USA-bilar.
Båda infaller på onsdagskvällar sommartid.
Båda har olika bilmärkesteman varje kväll.
Båda välkomnar även MC-åkare.
Båda utdelar någon form av pris till "bästa" fordon den kvällen.
Vanligen publikens val/favorit.
Nyköping erbjuder flera matställen.
Åkers styckebruk endast 2, om man inte pallrar sig till någon pizzeriorna.

Farbror Jöran Persåker har olika teman varje vecka som typ
Ballaste Mopar Bilen
Tuffaste Hojen
Finaste Raggarbilen
osv.
osv.

Men det är olika domare varje onsdag som bedömer vem som skall få pokalen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
6Point1
16 juli 2016 · 192 Inlägg

Var på Gatebil i helgen, bra drag där men lite långt från din stekarlya i Vallentuna! wink Testade för övrigt polarens Shelby med ca 600 kusar, jävlar i gatan vad den gick! big_smile

Senast redigerat av C_Ek (16 juli 2016)

SportPilot Ubåtsingenjör
16 juli 2016 · 7 247 Inlägg

Vettemannen skrev:

tkd_rille skrev:

Vettemannen skrev:
Detta kan man nu läsa på vlt.se :
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.406022 … ar-allvar-

/Benny

Och tidigare prata han enligt media om att inte en jäkel vill ta över.
Men de är färska nyheter. Om någon yngre förmåga har lust så kommer de absolut kunna leva vidare.  Men de bör ha kortbetalning och banka mindre mängder kontanter per gång istället.

Enligt Kjelle Power så är anledningen till kontantbetalning följande: Det skulle bli outhärdliga köer om en massa människor ska hålla på med swish eller kort p.g.a. att många redan har intagit rusdrycker så alternativet är cash för att få rotation på köerna.

/Benny

det var en dålig ursäkt tongue självklart så handlar det om att kunna göra lite svarta pengar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
16 juli 2016 ·

CHEEVA skrev:

Vettemannen skrev:

tkd_rille skrev:

Och tidigare prata han enligt media om att inte en jäkel vill ta över.
Men de är färska nyheter. Om någon yngre förmåga har lust så kommer de absolut kunna leva vidare.  Men de bör ha kortbetalning och banka mindre mängder kontanter per gång istället.

Enligt Kjelle Power så är anledningen till kontantbetalning följande: Det skulle bli outhärdliga köer om en massa människor ska hålla på med swish eller kort p.g.a. att många redan har intagit rusdrycker så alternativet är cash för att få rotation på köerna.

/Benny

det var en dålig ursäkt tongue självklart så handlar det om att kunna göra lite svarta pengar

Klart de är en usel förklaring.  Kort funkar på de flesta nattklubbar i sverige. Och enligt lag så får du inte komma in om du är full. Men de får man på sådana evenemang.   Borde porta de som är för fulla för att kunna dra ett kort smile   

Men svarta pengar är gött för många.

SportPilot Ubåtsingenjör
16 juli 2016 · 7 247 Inlägg

tkd_rille skrev:

CHEEVA skrev:

Vettemannen skrev:

Enligt Kjelle Power så är anledningen till kontantbetalning följande: Det skulle bli outhärdliga köer om en massa människor ska hålla på med swish eller kort p.g.a. att många redan har intagit rusdrycker så alternativet är cash för att få rotation på köerna.

/Benny

det var en dålig ursäkt tongue självklart så handlar det om att kunna göra lite svarta pengar

Klart de är en usel förklaring.  Kort funkar på de flesta nattklubbar i sverige. Och enligt lag så får du inte komma in om du är full. Men de får man på sådana evenemang.   Borde porta de som är för fulla för att kunna dra ett kort smile   

Men svarta pengar är gött för många.

håller med till 100% smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang