W203 som epa

Dennis142
24 februari 2023 · 22 Inlägg

tjena har en mercedes w203 som jag ska bygga om till epa.
jag vill få så många tips som möjligt mest om viktningen och hur man gör så man inte behöver en ful balja på utsidan.
samt lgf placering och bara allmäna tips. jag tänker ha baksäte så bakdörrarna ska spärras med centrallås. tänker att det går med nån säkring. men bakluckan vet jag inget om. kommer ha ljud där så vill helst att den ska va öppningsbar men vill ej ha nån väg emellan eller galler så det blir lite drygt. samt om nån har tips på hur man ska göra med baksäte. någon som har nåt smart sätt att göra så de där bak ser ut men om man blir stannad inte ser bak. tänker galler med en filt över.

uhlin
24 februari 2023 · 2 834 Inlägg

Kan ju säga såhär iallafall...... Baksäte är inte tillåtet i a-traktor. Har du det räknas den som personbil.

Bakluckan får ej heller vara öppningsbar och ej gå att komma åt utrymmet där.

Vad det gäller bakdörrar får de ju ej va öppningsbara och om det räcker med bara låsta dörrar tvivlar jag på. Måste nog göra nåt annat där.

Brådhis * Voff voff *
24 februari 2023 · 10 299 Inlägg

Dennis142 skrev:
tjena har en mercedes w203 som jag ska bygga om till epa.
jag vill få så många tips som möjligt mest om viktningen och hur man gör så man inte behöver en ful balja på utsidan.
samt lgf placering och bara allmäna tips. jag tänker ha baksäte så bakdörrarna ska spärras med centrallås. tänker att det går med nån säkring. men bakluckan vet jag inget om. kommer ha ljud där så vill helst att den ska va öppningsbar men vill ej ha nån väg emellan eller galler så det blir lite drygt. samt om nån har tips på hur man ska göra med baksäte. någon som har nåt smart sätt att göra så de där bak ser ut men om man blir stannad inte ser bak. tänker galler med en filt över.

Baksäte får du ju inte ha.

Galler eller vägg måste du ha.

Det räcker inte med säkringen till centrallåset, du måste sätta öppningsmekanismen helt ur spel inifrån (tex kapa vajrarna från handtagen till dörrlåsen).

Och förstås, du kan inte bygga om den till epa, utan det måste bli en A-traktor.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Dennis142
24 februari 2023 · 22 Inlägg

bara så alla vet så vet jag att man inte får ha baksäte
jag prata med en snubbe som byggde om en w203 och han låser dörrarna och drar säkringen till centrallåset så går de dörrar som är låsta inte att öppna.
han fyllde extra däck utrymmet med cement och sedan byggde en väg där bak så hans är laglig att öppna där bak.
galler vet jag att jag ska ha. men jag tänker om jag täcker över gallret med en filt så när filten är på ser man ej bak och de där bak ser ej fram. samt att det är lagligt med en filt över.
och jag vet fler tal folk som bara dragit ur centrallåset och fällt ner baksätena så man kan bara fälla upp dom och sätta i säkringen elr centrallåset.

samt om någon vet hur man gör hcan snabbare utanför boxen

Jesper328
24 februari 2023 · 2 395 Inlägg

Låter inte speciellt seriöst att man skall kunna återställa bilen på en pisskvart efter besiktningen.

Det finns flertalet sätt att manipulera en hastighetsregulator, men ingen här kommer att berätta hur du gör det.
Om du mot förmodan skulle lyckas med det så hoppas jag att du torskar rätt så omedelbart.

Senast redigerat av Jesper328 (24 februari 2023)

Up the RA
Mack Forum- och sitemoderator
24 februari 2023 · 26 175 Inlägg

Dennis142 skrev:
bara så alla vet så vet jag att man inte får ha baksäte
jag prata med en snubbe som byggde om en w203 och han låser dörrarna och drar säkringen till centrallåset så går de dörrar som är låsta inte att öppna.
han fyllde extra däck utrymmet med cement och sedan byggde en väg där bak så hans är laglig att öppna där bak.
galler vet jag att jag ska ha. men jag tänker om jag täcker över gallret med en filt så när filten är på ser man ej bak och de där bak ser ej fram. samt att det är lagligt med en filt över.
och jag vet fler tal folk som bara dragit ur centrallåset och fällt ner baksätena så man kan bara fälla upp dom och sätta i säkringen elr centrallåset.

samt om någon vet hur man gör hcan snabbare utanför boxen


....och där drar jag i handbromsen för den här tråden.
Anade vart vi var på väg och där kom den.

Tråd låst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang