Viktigt med storlek på skivor?

FadiStilarn
11 april 2023 · 299 Inlägg

Tja,
Behöver byta ut mina bromsskivor fram och dom som sitter idag har höjd 47,2mm. Dom jag vill köpa har höjd 47.4mm.
Utöver detta så stämmer alla specs. Enligt sidan ska dom passa på min bil, men dom har haft fel förut.

Jag är helt okunnig, men undrar om 2mm är avgörande eller inte har någon betydelse.

Tacksam för svar.

Gör den personlig
Brådhis * Voff voff *
12 april 2023 · 10 303 Inlägg

FadiStilarn skrev:
Tja,
Behöver byta ut mina bromsskivor fram och dom som sitter idag har höjd 47,2mm. Dom jag vill köpa har höjd 47.4mm.
Utöver detta så stämmer alla specs. Enligt sidan ska dom passa på min bil, men dom har haft fel förut.

Jag är helt okunnig, men undrar om 2mm är avgörande eller inte har någon betydelse.

Tacksam för svar.

47,2 -> 47,4 mm är 0,2 mm. Det är knappt så du ser det med blotta ögat.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
FadiStilarn
12 april 2023 · 299 Inlägg

Brådhis skrev:

FadiStilarn skrev:
Tja,
Behöver byta ut mina bromsskivor fram och dom som sitter idag har höjd 47,2mm. Dom jag vill köpa har höjd 47.4mm.
Utöver detta så stämmer alla specs. Enligt sidan ska dom passa på min bil, men dom har haft fel förut.

Jag är helt okunnig, men undrar om 2mm är avgörande eller inte har någon betydelse.

Tacksam för svar.

47,2 -> 47,4 mm är 0,2 mm. Det är knappt så du ser det med blotta ögat.

Lite så jag tänker också. Men är som sagt okunnig. Tänker att 2mm i vissa fall kan vara avgörande

Gör den personlig
Brådhis * Voff voff *
12 april 2023 · 10 303 Inlägg

FadiStilarn skrev:

Brådhis skrev:

FadiStilarn skrev:
Tja,
Behöver byta ut mina bromsskivor fram och dom som sitter idag har höjd 47,2mm. Dom jag vill köpa har höjd 47.4mm.
Utöver detta så stämmer alla specs. Enligt sidan ska dom passa på min bil, men dom har haft fel förut.

Jag är helt okunnig, men undrar om 2mm är avgörande eller inte har någon betydelse.

Tacksam för svar.

47,2 -> 47,4 mm är 0,2 mm. Det är knappt så du ser det med blotta ögat.

Lite så jag tänker också. Men är som sagt okunnig. Tänker att 2mm i vissa fall kan vara avgörande

Det är inte 2 mm...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
uhlin
12 april 2023 · 2 834 Inlägg

Som sagt. Det är inte 2 mm det handlar  om, det är 0,2 mm. Dvs helt försumbart. Kör på

FadiStilarn
12 april 2023 · 299 Inlägg

Juste de e fan 0.2.. tack !

Gör den personlig
Svenska_bil
13 april 2023 · 218 Inlägg

Skulle nog tro att dom är exakt samma mått om man skulle jämföra två nya skivor av vardera modell. Det brukar diffa på måtten ibland om man jämför Autodoc, Mekonomen, trodo, Mekster osv.

Lucif3r
13 april 2023 · 2 234 Inlägg

Dom där 0.2mm det skiljer har säkert tagits upp(och mer därtill) av rost på nuvarande skivorna wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang