Trimma b230fb:)

940ltt95
7 juli 2023 · 23 Inlägg

Tjena! Vet inte ifall det är rätt kategori men jag testar!
Har en Volvo 940 från 91 me b230fb och tänkte fråga ifall det går kanske inte trimma men få den piggare utan några större kostnader

Tänker typ sånna saker som att ersätta höfläkt med elfläkt, ta bort katt, lätta bilen lite, kanske någon annan inte för dyr kam osv, små knep för att få den piggare lättare sagt!

Det är ju fb som sagt så vx3 och 531 topp finns redan.
Jag har själv rivit ut det mesta från bak då jag vill kvar fin inredning fram.
Då undrar jag också ifall det är värt att ersätta höfläkten med elfläkt och ifall det är värt att ta bort katten.

Kanske lite dum idé men ni får gärna tipsa/ge råd!

Lucif3r
7 juli 2023 · 2 223 Inlägg

Släng i en B230FT och regga.

Att trimma en sugis kostar multum, ger inte speciellt mycket, och kommer alltid med en kompromiss...

Utmarks-Loke
7 juli 2023 · 5 871 Inlägg

Att byta till elfläkt ger faktiskt mätbar förbättring, dessutom slipper man fläktljudet

Mew
7 juli 2023 · 2 169 Inlägg

Tar du bort katten kan du inte besikta bilen så det lär vara uteslutet. Däremot kan man ersätta den med en "sportkatt" eller liknande, som har bättre flöde. Även det ger mätbar effekt, några få hästkrafter.

Utmarks-Loke
7 juli 2023 · 5 871 Inlägg

Mew skrev:
Tar du bort katten kan du inte besikta bilen så det lär vara uteslutet. Däremot kan man ersätta den med en "sportkatt" eller liknande, som har bättre flöde. Även det ger mätbar effekt, några få hästkrafter.

Eller så kan man bara rensa katten på innanmäte så man får fullt flöde. På en bil från 1991 får man ändå godkända avgasvärden med de (ganska) nya reglerna

zzr94092
7 juli 2023 · 4 407 Inlägg

Höfläkt? Jag hade en -91,  elfläkt på den ,original,var acc på den om det har nån betydelse

Utmarks-Loke
7 juli 2023 · 5 871 Inlägg

zzr94092 skrev:
Höfläkt? Jag hade en -91,  elfläkt på den ,original,var acc på den om det har nån betydelse

Ja, det har betydelse.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang