Köpa Bil med elstol

Meaning_of_life1337
24 juli 2023 · 22 Inlägg

Hej har hittat en Volvo v60 som gått cirka 22tusen mil och har en el stol på förar sidan, finns det nått generellt hur länge dom håller innan det krånglar.

Eller kan de hålla hur länge som
Helst och likväl gå sönder när som helst ?

Mack Forum- och sitemoderator
24 juli 2023 · 26 173 Inlägg

Det finns ingenting som håller hur länge som helst.
Men det är få gånger jag någonsin läst om att folk har problem med just elstolarna, i alla fall till V60.

En viss årgång, bland annat min (-14 uttagen -15) hade dock en återkallelse på bälteshållaren om jag minns rätt. Det fixades nu för ett tag sedan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Hiphoppucko
25 juli 2023 · 72 Inlägg

Sällan elstolar krånglar, men förbaskat fint att ha

Mina stolar på min 9-3 har gått 40 tusen mil, 22 år gamla, 36 tusen/12 år gamla på min andra Saab så det är nog inget att oroa sig speciellt mycket för, skulle det vara något är det nog styrboxar som ger upp innan motorerna

Munkis
25 juli 2023 · 1 637 Inlägg

Har haft väldigt många Volvo med elstolar och aldrig haft problem. I skrivande stund så har jag och min sambo elstolar i en V60 -23, XC90 -05, V70 -98 samt en 740 -90 och ingen av dessa strular på något vis så det är nog inget du behöver vara orolig för smile

Utmarks-Loke
25 juli 2023 · 5 871 Inlägg

De flesta ställer in elstolen en gång och sedan står den kvar där. Elmotorn har alltså knappt gått alls, trots att bilen kanske börjar bli gammal och sliten för övrigt. Därför är det sällsynt med problem med elstolar.

torsen
25 juli 2023 · 7 274 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
De flesta ställer in elstolen en gång och sedan står den kvar där. Elmotorn har alltså knappt gått alls, trots att bilen kanske börjar bli gammal och sliten för övrigt. Därför är det sällsynt med problem med elstolar.

Håller heeeelt med Utmarks-Loke.
Har bara ägt en enda bil som ställt in stolen beroende på vilken nyckel som användes.
En Mazda Tribute 3.0 V6 automat.

Bortkastat med elstol - speciellt om det skulle bli fel på elektroniken - då "sitter man där" hahaha.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juli 2023 · 14 079 Inlägg

torsen skrev:

Utmarks-Loke skrev:
De flesta ställer in elstolen en gång och sedan står den kvar där. Elmotorn har alltså knappt gått alls, trots att bilen kanske börjar bli gammal och sliten för övrigt. Därför är det sällsynt med problem med elstolar.

Håller heeeelt med Utmarks-Loke.
Har bara ägt en enda bil som ställt in stolen beroende på vilken nyckel som användes.
En Mazda Tribute 3.0 V6 automat.

Bortkastat med elstol - speciellt om det skulle bli fel på elektroniken - då "sitter man där" hahaha.

Jaa, vissa saker är totalt onödiga i bilar. Dom spelar bara på folks slöhet.
Det är två saker som jag kommer på i hastigheten och det är TPMS-givare och elektriska dragkrokar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juli 2023 · 17 556 Inlägg

Är man två i hushållet så är elstol guld värt.

Elstolsproblem har jag nog aldrig hört talas om?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Brådhis * Voff voff *
25 juli 2023 · 10 298 Inlägg

Enda jag vet var en kompis som lånade ut sin Grand Cherokee till sin syrra och sedan satt rätt obekvämt resten av tiden han ägde den, men i övrigt vet jag ingen där stolen pajat.

Däremot är det alltid intressant när man hoppar in i en kundbil tex och den ställer in sätet medan man sitter i det. Med mina 106 kg kan det bli en upplevelse...

Senast redigerat av Brådhis (25 juli 2023)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang