Besiktning av bil

Tobias91
30 augusti 2023 · 1 Inlägg

Är de någon som vet nått bra besiktnings ställe som lättare släpper igenom saker, så som tonade lyktor på bilen? Helst i Stockholms området.

//Tobbe

Steff240
30 augusti 2023 · 1 043 Inlägg

Carspect var åtminstone häromkring ökända för att släppa igenom diverse skit förut. Men det skiljer sig nog enormt mellan station och station.

Det man ska tänka på när man ska besikta grejer som är tveksamma är att vara trevlig och ödmjuk. Tjafsa inte med personalen för att "vadå lite toning gör väl inget" eller "så jävla löjliga regler" eller "alla andra gör så juuu" wink.

Detsamma gäller även vid mekaniska fel och liknande. Diskutera kan man, men på rätt sätt.

Se till att bilen är ren, städad och proper så går det lättare.

Är du säker på att bilen inte går igenom en seriös besiktning är det naturligtvis lättast att återställa bilen till original innan och sätta tillbaka dom "coola" grejerna efteråt. roll

SportPilot Ubåtsingenjör
30 augusti 2023 · 7 247 Inlägg

Plocka bort toningen så går den nog igenom, som vuxen är det dessutom tråkigt att förväxlas med epa raggare

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
MrHyde
30 augusti 2023 · 672 Inlägg

Har aldrig begripit mig på toning av bakljus, vill man så gärna få whiplash bara för att bakomvarande inte ser bromsljusen för att det är mörka bakljus?

Live long, and prosper.
torsen
30 augusti 2023 · 7 302 Inlägg

Carspect är ett säkert kort om du vill ha igenom en bil som med största sannolikhet får körförbud hos en seriös bilprovning, enligt min erfarenhet.
För att kunna kommunicera med det företaget måste du behärska deras hemspråk - de svarar bara på finska - trots att jag anmält dem till Swedac - som höll med mig.

spillolja
30 augusti 2023 · 4 057 Inlägg

Steff240 skrev:
Carspect var åtminstone häromkring ökända för att släppa igenom diverse skit förut. Men det skiljer sig nog enormt mellan station och station.

skriv inte sådant på öppet forum, tillslut har vi ingenstans att besiktiga våra rishögar

tongue

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang