Audi a4 b6 -04 problem med centrallås

Jennysa
29 september 2023 · 5 Inlägg

Hej köpte en a4 som ej startade, tog av locket på centralen under vindrutan, där var det fukt och ärgningar, så jag rengjorde allt och bilen startade fint efter det.
Sen började problemet med centrallåset. Bilen låste sig typ varje minut. Felsökte med datorn, ingen strömförsörjning till båda framdörrarna, kollade kabelhärvorna och på båda sidor var det flera kablar som var av eller skadade. Åtgärdade detta. Höger framdörr låstes inte. Så bytte låskista. Alla dörrar låstes. Men den fortsätter att "låsa" typ 1 gång i minuten, så den drar ju ur all ström ur batteriet. Kopplade upp datorn igen. Då sa den att höger bakdörr inte låser upp. Och att vä bakdörr stod kvar på safe dom andra dörrar står det inte säker.
När jag tog i kontakten till låskistan på höger bakdörr så blinkade det i belysningen. Tog lös låskistan och lödde om alla anslutningar. Satte tillbaka låskistan och datorn sa inga fel längre på höger dörr. Men vänster stod kvar på safe. Vad är det där safe och inte säker?
För varje dörr jag öppnar så lyser all innerbelysning som den ska. Och bilen låser sig inte när någon dörr är öppen. Tog även ut styrdonet men det var torrt och stiften såg ut som nya. Har det elstyrda centrallåset ej vacuum. Tacksam för hjälp för jag håller på att bli tokig😅

Jennysa
9 oktober 2023 · 5 Inlägg

Ingen som vet hur det fungerar? Har bytt låskista vänster bak. Nu finns det inga felkoder i datorn lämgre. Det står för varje dörr att den är stängd eller öppen det står för varje dörr att den är låst eller upplåst. Och ingen står på safe  längre. Atech säger att det inte är några fel på komfortstyrdonet då jag ej har några felkoder. Har låset till tanklocket någon inverkan? Kan det vara låset till kofferten?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang