Suzuki Vitara 2018

Pison72
5 december 2023 · 2 Inlägg

Hej! Köpte en Suzuki vitara i oktober 2022 och har varit supernöjd med den och allt funkade hur bra som helst tills jag lämnade in den på service den 30 augusti för kamremsbyte bland annat! En vecka senare börjar bilen spöka och fyrhjulsdriften går inte att använda och till slut blir jag stående och får ringa assistans! Bilen står sedan över en månad på verkstaden och felet säger dem är en startdrive unit som dem bytt ut! Får tillbaka bilen och det första jag märker är en kanske löjlig grej som att jag inte kan köra Spotify via bilen som funkat klockrent innan, därefter kommer ett felmeddelande om att radarbreak system inspection is required, och sedan kommer samma problem upp igen som när bilen var inne på verkstaden en månad dvs fyrhjulsdriften funkar inte och bilen växlar inte, dock efter att ha varit stillastående ett par timmar så funkade bilen som vanligt igen! Tid på verkstaden den 21/12. Så idag när jag åker från jobbet så börjar motorlampan lysa gult så jag ringer till verkstaden och påpekar detta!! Ja vi får titta på det också den 21/12 får jag till svar! Är det ok att köra med bilen tills dess? Ja men om det blir nåt mer hör du av dig! Alltså jag sitter som på nålar varje gång jag kör bilen till och från jobbet ( pendlar 8 mil ToR mån-fre) redan nu och så blir det ännu mer att oroa sig för ! Någon där ute som har koll på ovanstående? Vad kan det vara? Allt har hänt efter service, innan var allt hur bra som helst! Snälla hjälp mig, har knappt finanser kvar om det blir mer nu!

Senast redigerat av Pison72 (5 december 2023)

Jesper328
5 december 2023 · 2 387 Inlägg

2018.. hur långt har den gått?
Har du maskinskadeförsäkring?
Köpt hos firma - konsumentköplagen?

Up the RA
Pison72
6 december 2023 · 2 Inlägg

Dessvärre gått över 15000 så försäkringen gäller inte på maskin. ( jag har helförsäkring MER hos Länsförsäkringar) har gått över ett år sedan jag köpte den hos bilfirma :-(

Jokabsson
6 december 2023 · 1 182 Inlägg

Skanna av felkoder och googla för att se om någon annan haft liknande problem och hur de gjorde för att åtgärda?

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Jesper328
6 december 2023 · 2 387 Inlägg

Pison72 skrev:
Dessvärre gått över 15000 så försäkringen gäller inte på maskin. ( jag har helförsäkring MER hos Länsförsäkringar) har gått över ett år sedan jag köpte den hos bilfirma :-(

Konsumentköplagen gäller två år.

https://www.konsumentverket.se/for-fore … av-fordon/

Up the RA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang