Ecc Klimatanläggning Död Efter Batteribyte

Mr_Lundgren
21 februari 2010 · 74 Inlägg

har en volvo s60 -01 som jag böt batteri på igår, märkte sedan att klimaten var helt död, samt att STC inte går att manövrera och larm funktionen som sitter på panelen inte funkar. har följt instruktionsboken i punkt o prickar. behöver mjukvaran laddas om? går den att ladda ner ngn stans lr måste man åka till volvo? går det att ta bort minuspolen på batteriet en längre stund för att reseta/kvittera bilens minne, isf hur länge då?
tacksam för svar!!roll

Porsche 911 Coupe (996) "996 GTS cup" (1999)
Chevrolet Corvette C6 Z06 "Timeattack vette" (2006)
Mr_Lundgren
22 februari 2010 · 74 Inlägg

Ingen som har varit med om samma problem med AC/klimatanläggningen????

Ringde till volvo/Bilia sthlm söderort och fick svaret att dom kunde kontrollera felkoder kostar 250:- fårgade om det var något som dom kände till sen tidigare,fick svaret att det kan hända... ringde sen till min polare som oxå jobbar på bilia dock på annan ort fick svaret att det är CCM software som ev behöver laddas om p.g.a att den har hamnat i blockerat lägge, troligen för att jag tagit bort batteriet för snabbt, står dock i handboken att man skall vänta 5 minuter innan minuspolen tas bort (gjorde precis som det stog). enligt min källa ska man vänta minst 10-15min innan batteriet tas bort, konstigt boken säger 5min!!! sammanfattande pris: 250:- felsökning, 540:- CCM software, 160:- för jobbet. jävla fantasi summor... Fick även veta att problemet enbart fanns på dom tidigare S60 modellerna 01-02:or sen åtgärdades problemet.
Alt.2 som har fungerat för min källa som har varit med om problemt flertal gånger!
1. se till att tändingen är helt avstängd
2. vänta 10-15min
3. ta bort de gamla batteri. minus-plus.
4. sätt i tändningsnyckeln och vrid till (lägge 2). som INTE framgår i instruktionboken...
5. i med nya batteriet. plus-minus.

gör man på det här sättet ska inte mjukvaran kunna hänga sig.

ska testa metoden idag, hoppas att det funkar fast att min redan har hängt sig, fick även vetat att en ny klimapanel kostar många tusenlappar sad

Chevrolet Corvette C6 Z06 "Timeattack vette" (2006)
Porsche 911 Coupe (996) "996 GTS cup" (1999)
BIG-DADDY
22 februari 2010 · 161 Inlägg

Vet ej om de hjälper, har hört andra som fått de me, fick de på min v70 2006 ,men de funkade efter typ 15min igen smile

De som inte dödar-härdar !SCANIA TRUCKS IS THE SHIET
Seat Leon 2.0 Tfsi FR "Black bitch" (2007)
Mr_Lundgren
22 februari 2010 · 74 Inlägg

BIG-DADDY skrev:
Vet ej om de hjälper, har hört andra som fått de me, fick de på min v70 2006 ,men de funkade efter typ 15min igen smile

citera gärna mer, 15min efter att du stoppa i nya batteriet med nyckeln i lägge 2 då???

Porsche 911 Coupe (996) "996 GTS cup" (1999)
Chevrolet Corvette C6 Z06 "Timeattack vette" (2006)
Mreque89 Oturen själv
22 februari 2010 · 593 Inlägg

HAHA, hade du inte konstant ström till bilfan? Drog du bara ut batteriet på en såpass ny bil ? x)

Brum
MagnusAnd
11 december 2023 · 1 Inlägg

Mr_Lundgren skrev:
Ingen som har varit med om samma problem med AC/klimatanläggningen????

Ringde till volvo/Bilia sthlm söderort och fick svaret att dom kunde kontrollera felkoder kostar 250:- fårgade om det var något som dom kände till sen tidigare,fick svaret att det kan hända... ringde sen till min polare som oxå jobbar på bilia dock på annan ort fick svaret att det är CCM software som ev behöver laddas om p.g.a att den har hamnat i blockerat lägge, troligen för att jag tagit bort batteriet för snabbt, står dock i handboken att man skall vänta 5 minuter innan minuspolen tas bort (gjorde precis som det stog). enligt min källa ska man vänta minst 10-15min innan batteriet tas bort, konstigt boken säger 5min!!! sammanfattande pris: 250:- felsökning, 540:- CCM software, 160:- för jobbet. jävla fantasi summor... Fick även veta att problemet enbart fanns på dom tidigare S60 modellerna 01-02:or sen åtgärdades problemet.
Alt.2 som har fungerat för min källa som har varit med om problemt flertal gånger!
1. se till att tändingen är helt avstängd
2. vänta 10-15min
3. ta bort de gamla batteri. minus-plus.
4. sätt i tändningsnyckeln och vrid till (lägge 2). som INTE framgår i instruktionboken...
5. i med nya batteriet. plus-minus.

gör man på det här sättet ska inte mjukvaran kunna hänga sig.

ska testa metoden idag, hoppas att det funkar fast att min redan har hängt sig, fick även vetat att en ny klimapanel kostar många tusenlappar sad

Hej, gammal tråd men samma problem. Hur löste du detta? Är det ett alternativ att byta hela ECC till en begagnad, eller kommer problemet med mjukvaran att vara kvar ändå?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang