MB CLK 320, Blinkers på högersidan lyser konstant, samt 2000 varv på motorfläkten vid låst och larmad bil HJÄLP!

monne87
22 september 2010 · 20 Inlägg

Hej Min CLK har nu fått fnatt Det är en CLK 320 av 01:ans modell (W208)

Startat den nyss parkerade den 10 meter längre bort, 1 vecka senare skulle jag starta den
igen då hade batteriet laddat ur  (batteriet är nytt ca4 månader)
bilen körs ca lite varannan vecka.

Sätter på startkablar, TUTAN GÅR KONSTANT SAMT SPOLARVÄTSKEMOTORN och spolar all spolarvätska alla blinkerslampor på höger sida lyser samt att rutorna gick ner.

jag har felsökt alla säkringar, men nu har den slutat tuta och spolarvätskan är slut samt att motorn slutade spola, lyser fortfarande på högersida(och jag kan inte blinka och varningsblinkers fungerar inte) och värmaren för bakrutan är konstant igång och går inte att bryta samt att det inte går att tuta.

Kolla dom relä jag hittade vilket var 6 stycken brevid säkringsboxen i motorrummet, samt relä i bagageluckan samt alla säkringar där och på förarsidan.

Gissar på att det är något jord eller fukt problem.
hmm

Snälla någon som har den minsta aning om vad jag kan göra eller vart jag ska leta.

Bättre att dö försökandes än att dö och veta att man aldrig vågade försöka..
Volkswagen Passat 1.9 TDI "White Boy" (1998)
Dealix
6 mars · 1 Inlägg

Tjena!! Jag har råkat ut för exakt samma fel på min clk 320!! Hittade du någon lösning på detta till slut?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 mars · 14 079 Inlägg

Dealix skrev:
Tjena!! Jag har råkat ut för exakt samma fel på min clk 320!! Hittade du någon lösning på detta till slut?

Häftigt trådlyft. Det var 7,5 år sedan trådskaparen var inloggad.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang